Begyűrűzött a vírus hatása a magyar autóiparba
Csődközelben a Hertz, késik a BMW gyár építése, csökkenek az autóeladások
A nagy világmárkák és cégek sajnos a magyar gazdaságra és munkavállalókra is óriási hatást gyakorolnak.
Szerdai bejelentés, hogy legalább egy évet csúszik a Debrecenbe szánt BMW gyár. Amellett, hogy a kormány és a város több, mint 150 milliárd forintot szánt a gyárra, a környék munkavállalóinak is jó lehetőséget biztosított volna 2023-ra. 1000-nél is több munkahelyet biztosít a BMW, egyelőre azonban nem tudni pontosan mikorra épülhet meg az új egység.
Nagy gondban van a világ vezető autókölcsönző cége, a Hertz is. A fix költségek (lízing, fenntartás stb.) mellett a meglévő géppark értéke is folyamatosan csökken, miközben az autók kihasználtsága a szokásos 80 helyett sokszor a 20%-ot sem éri el. Konkurense a Avis Budget már áprilisban bejelentett 420 budapesti dolgozójának elbocsátását.
Mindez már önmagában is jelentős probléma, de nem mehetünk el szó nélkül a magyar autópiac alakulása mellett sem. A Pénzcentrum publikálása és a Datahouse adatai szerint a tavaly áprilisi rekord után (12 421 db) 2020-ban mindössze 6170db autó állt forgalomba. De nem csak áprilist érintette ez a csökkenés, hiszem már márciusban is 14%-al esett vissza a forgalom. Ez az új és használautópiacra is egyaránt jellemző.
Bár a nagy autógyárak többsége már újra üzemel, de a kereslet csökkenésével a termelés sem a régi ütemben zajlik.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!