Bemutatkozik az új A-osztály
A mindennapok klasszisa
Tökéletesen kiegyensúlyozott arányokkal, aprólékos kidolgozottsággal, legújabb generációs MBUX multimédia rendszerrel és az ügyfelek igényeihez teljes mértékben igazodó motorpalettával érkezik a megújult A-osztály, amely különleges megoldásokkal szólítja meg a kompakt szegmens közönségét. Az új A-osztály Kompakt és Limuzin kivitelben is elérhető lesz.
Sportos, erőteljes külső megjelenésével az új A-osztály az erő és a dinamizmus diadalát hirdeti. A megújult hűtőrács, az átdolgozott lökhárítók, valamint az új, akár 19 colos könnyűfém keréktárcsákat is magában foglaló kerékkínálat még inkább kihangsúlyozza a modell sportos oldalát. Az új hátsó diffúzor és a megújult, szériában LED-es hátsó lámpatestek még érzelmesebb látványt nyújtanak nappal és éjszaka egyaránt. A külső színkínálat is figyelemre méltó: a metálfényezések gazdag kínálatát különböző exkluzív MANUFAKTUR árnyalatok bővítik.
Egyedi belső tér csúcstechnológiával: az exkluzív megjelenést az opcionálisan két 10,25 colos kijelzőből álló szélesvásznú műszerfal is visszatükrözi. Az egyedi belső kialakítás különleges hangulatvilágítása a futurisztikus épületek fényjátékára emlékeztet. A három turbina-alakú légbeömlő a repülés világát idézi. A megújult kormánykerék már alapáron nappabőr borítást kap, karakterében pedig tökéletesen illeszkedik az átdolgozott középkonzolhoz.
Belül is különösen sokoldalú személyre szabási lehetőségek állnak rendelkezésre: már az új A-osztály alapkivitele is kimagasló minőségű, új, háromdimenziós dombornyomású ARTICO műbőr kárpitozást kap, ami kihangsúlyozza a típus sportos oldalát. A Progressive kivitel háromféle belső színnel (fekete, bézs szürke), valamint egy új, sötét szénszálas díszítőelemmel érhető el. Az AMG Line lelkületének középpontjában a teljesítmény áll, így szálcsiszolt alumínium díszítőelemmel és vörös kontrasztvarrással hangsúlyozza ki mindezt. Az anyagfelhasználás tekintetében minden eddiginél fontosabb szerepet kapott a fenntarthatóság, így például a komfortülések középső része 100 százalékban újrahasznosított anyagból készül. Az ARTICO/MICROCUT borítású ülések esetében ez 65 százalék az ülésfelület és 85 százalék az alatta lévő részek tekintetében.
A megújult modell alapfelszereltsége jelentősen bővült: már az USB csomag és a nappabőr kormánykerék is alapáron megtalálható a az autóban. A Progressive kiviteleknél széria a LED-es fényszóró, a gerinctámasz, a Parkoló csomag és a Tükör csomag. Emellett pedig a Mercedes-Benz még egyszerűbbé tette a különböző felszereltségi csomagok kínálati logikáját, hogy csökkentse a számos egyedi opció időigényes kiválasztását.
Az új A-osztály a hardver és a szoftver területén is nagyot lépett előre: a legújabb generációs MBUX működtetése még könnyebb, a rendszer pedig tanulásra is képes. A műszercsoport és a központi kijelző holisztikus élményt kínál látványos megjelenítéssel, gyors informálódással és könnyű kezelhetőséggel. Az átdolgozott megjelenítés háromféle stílus mentén háromféle üzemmóddal és hétféle színvilággal áll rendelkezésre. Újdonság az ujjlenyomat-érzékelő (várhatóan 2023 első negyedévtől elérhető), a kapcsolódást pedig az Apple CarPlay és Android Auto vezeték nélküli támogatása mellett kiegészítő USB-C csatlakozó segíti, megnövelt töltési kapacitással.
A Hey Mercedes beszédvezérlés minden eddiginél fejlettebb és tanulásra is képes, így bizonyos parancsokat már a Hey Mercedes felszólítás nélkül is teljesíteni tud (a funkció magyar nyelven nem áll rendelkezésre).
A megújult asszisztens rendszereknek köszönhetően a sávtartás funkció vezérlése még egyszerűbb. Az új generációs Parkoló csomag támogatja a merőleges és a párhuzamos parkolást, valamint a 360 fokos kamerarendszer már 3D-s képek megjelenítésével is segíti a manőverezést.
Az új A-osztály motorkínálata is megújult. A teljes benzines kínálat elektromos rásegítést kapott és a kizárólag négyhengeres motorokból álló kínálatban széria a 7- vagy 8-fokozatú duplakuplungos automata váltó. A 48 V-os rendszeren működő mild hibrid hajtásláncok esetében az elektromos rásegítés akár 10 kW (13 lóerő) plusz teljesítményt kínál, miközben az új szíjhajtású indító-generátor (RSG) finomabb indítást és leállítást tesz lehetővé, a hatékonyság növelése mellett.
A plug-in hibrid hajtásláncok újabb lépést tesznek előre: az A 250 e modellek nagyfeszültségű akkumulátorának kapacitása megnőtt, a nagyobb energiasűrűség pedig még nagyobb hatótávot kínál. Az elektromotor teljesítménye 5 kW-tal összesen 80 kW-ra (109 lóerőre) növekedett. Gyorstöltés tekintetében pedig a széria 3,7 kW-os fedélzeti töltőt 11 kW-os töltéssel is helyettesíthetjük. Az új A-osztály plug-in hibrid változataihoz továbbra is elérhető a 22 kW-os DC töltés, amivel kb. 25 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthetjük az akkumulátort.
Az A-osztály csúcsmodelljei is megújultak: a Mercedes-AMG A 35 4MATIC és a MercedesAMG A 45 S 4MATIC+ is megkapta a modellfrissítéssel járó változásokat. Megújult megjelenésével a Limuzin változatban is elérhető 35-ös variáns még közelebb került az AMG családhoz. Az új fényszórók, az AMG-specifikus hűtőrács és az új márkajelzés az A 45-ről ismerős lökhárítók és domborítások egyértelmű AMG-arculatot kölcsönöznek az A 35-öts modellnek is. Az egyedi látványt az új keréktárcsák, a hátsó légterelő, az átdolgozott hátsó lámpák és a kerek kipufogóvégek teszik teljessé.
Belül az alapfelszereltség részét képezi az AMG Performance kormánykerék az AMG kormányvezérlőkkel, amelyek segítségével olyan AMG-specifikus beállításokat is módosíthatunk, mint például a három fokozatban állítható ESP, vagy az AMG Dynamics üzemmódválasztó. A hangulatot és az oldaltartást az AMG Performance ülés fokozhatja – szürke kárpitozással.
A Mercedes-AMG A-osztály modellek hajtáslánca is továbbfejlődött. Az A 35 a többi társához hasonlóan megkapja a 48 V-os hibrid rendszert, amely már indulástól akár 14 lóerővel fokozhatja az egyébként rendelkezésre álló 306 lóerős teljesítményt. A váltásról a duplakuplungos, 8-fokozatú AMG SPEEDSHIFT DCT váltó gondoskodik, az új első hűtő pedig még kiegyensúlyozottabb hőháztartást biztosít.
A megújult Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ piacbevezetését a korlátozott ideig elérhető AMG Street Style Edition kiadás teszi még érdekesebbé. A szürke magno fényezés és az egyedi fekete/antracit, valamint narancssárga fóliázás különösen látványossá teszi az Aerodinamikai csomagot. Az összképet pedig az olyan aprólékosan kidolgozott elemek fokozzák, mint a feketére fényezett, 19 colos keréktárcsák és a vörösre fényezett féknyergek. Belül MICROCUT mikroszálas kárpitozású AMG Performance sportülések találhatók narancssárga betétekkel. A fejtámla narancssárga címkéje rögtön nyilvánvalóvá teszi, hogy exkluzív modellel van dolgunk, hasonlóan a kormánykerék narancssárga kontrasztvarrásához és a külső fóliázás mintáját idéző belső díszítőelemekhez. A 421 lóerős modell látványát a Night csomag I és II, valamint az AMG tanksapka fokozza.
A motorpaletta áttekintése:
A 250 e Kompakt |
A 250 e Limuzin |
||
Hengerűrtartalom |
cm3 |
1332 |
1332 |
Max. teljesítmény, benzinmotor |
kW/lóerő |
120/163 |
120/163 |
hozzá tartozó fordulatszám |
1/perc |
5500 |
5500 |
Max. forgatónyomaték |
Nm |
270 |
270 |
Elektromotor max. teljesítménye |
kW/lóerő |
80/109 |
80/109 |
Elektromotor max. nyomatéka |
Nm |
300 |
300 |
Rendszerteljesítmény |
kW/lóerő |
160/218 |
160/218 |
Rendszernyomaték |
Nm |
450 |
450 |
Akkumulátor kapacitása |
kWh |
15,6 |
15,6 |
Kombinált, súlyozott átlagfogyasztás (WLTP) |
l/100 km |
0,8-1,1 |
0,8-1,0 |
Kombinált, súlyozott CO2-kibocsátás (WLTP) |
g/km |
18-25 |
17-24 |
Kombinált, súlyozott áramfogyasztás (WLTP) |
kWh/100 km |
15-17 |
14,8-16,7 |
Kombinált elektromos hatótáv (WLTP) |
km |
70-81 |
72-82 |
Gyorsulás 0-100 km/h |
mp |
7,4 |
7,5 |
Végsebesség |
km/h |
225 |
230 |
A 180 Kompakt |
A 200 Kompakt |
A 220 4MATIC Kompakt |
A 250 4MATIC Kompakt |
||
Hengerűrtartalom |
cm3 |
1332 |
1332 |
1991 |
1991 |
Max. teljesítmény |
kW/ lóerő |
100/136 |
120/163 |
140/190 |
165/224 |
hozzá tartozó fordulatszám |
1/perc |
5500 |
5500 |
5500 |
5500 |
Elektromos rásegítés (boost) |
kW/lóerő |
10/14 |
10/14 |
10/14 |
10/14 |
Max. forgatónyomaték |
Nm |
230 |
270 |
300 |
350 |
Kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP) |
l/100 km |
5,8-6,4 |
5,8-6,4 |
6,9-7,5 |
6,9-7,5 |
Kombinált CO2-kibocsátás (WLTP) |
g/km |
133-145 |
133-145 |
157-170 |
157-170 |
Gyorsulás 0-100 km/h |
mp |
9,2 |
8,2 |
7,1 |
6,3 |
Végsebesség |
km/h |
215 |
225 |
235 |
250 |
A 180 d Kompakt |
A 200 d Kompakt |
A 220 d Kompakt |
||
Hengerűrtartalom |
cm3 |
1950 |
1950 |
1950 |
Max. teljesítmény |
kW/lóerő |
85/116 |
110/150 |
140/190 |
hozzá tartozó fordulatszám |
1/perc |
3.400 |
3.400 |
3800 |
Max. forgatónyomaték |
Nm |
280 |
320 |
400 |
Kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP) |
l/100 km |
5,0-5,5 |
4,9-5,4 |
5,0-5,5 |
Kombinált CO2-kibocsátás (WLTP) |
g/km |
132-145 |
128-143 |
131-144 |
Gyorsulás 0-100 km/h |
mp |
9,7 |
8,3 |
7,2 |
Végsebesség |
km/h |
202 |
220 |
235 |
A 180 Limuzin |
A 200 Limuzin |
A 220 4MATIC Limuzin |
A 250 4MATIC Limuzin |
||||
Hengerűrtartalom |
cm3 |
1332 |
1332 |
1991 |
1991 |
||
Max. teljesítmény |
kW/lóerő |
100/136 |
120/163 |
140/190 |
165/224 |
||
hozzá tartozó fordulatszám |
1/perc |
5500 |
5500 |
5500 |
5500 |
||
Elektromos rásegítés (boost) |
kW/lóerő |
10/14 |
10/14 |
10/14 |
10/14 |
||
Max. forgatónyomaték |
Nm |
230 |
270 |
300 |
350 |
||
Kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP) |
l/100 km |
5,7-6,3 |
5,7-6,3 |
6,8-7,4 |
6,8-7,4 |
||
Kombinált CO2-kibocsátás (WLTP) |
g/km |
130-143 |
130-143 |
154-167 |
155-168 |
||
Gyorsulás 0-100 km/h |
mp |
9,3 |
8,3 |
7,2 |
6,4 |
||
Végsebesség |
km/h |
216 |
230 |
237 |
250 |
||
A 180 d Limuzin |
A 200 d Limuzin |
A 220 d Limuzin |
|||||
Hengerűrtartalom |
cm3 |
1950 |
1950 |
1950 |
|||
Max. teljesítmény |
kW/lóerő |
85/116 |
110/150 |
140/190 |
|||
hozzá tartozó fordulatszám |
1/perc |
3.400 |
3.400 |
3800 |
|||
Max. forgatónyomaték |
Nm |
280 |
320 |
400 |
|||
Kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP) |
l/100 km |
5,0-5,5 |
4,8-5,4 |
5,0-5,4 |
|||
Kombinált CO2-kibocsátás (WLTP) |
g/km |
130-143 |
127-141 |
131-143 |
|||
Gyorsulás 0-100 km/h |
mp |
9,9 |
8,4 |
7,3 |
|||
Végsebesség |
km/h |
206 |
227 |
246 |
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!