„Best Global Brands 2023”: A Mercedes-Benz a hetedik helyre emelkedik a világ legértékesebb márkái között
Az amerikai Interbrand márkatanácsadó cég aktuális rangsorában a Mercedes-Benz immár sorozatban nyolcadik alkalommal kerül be a világ tíz legértékesebb márkája közé. • A csillagos márka a hetedik helyre lépett elő, és továbbra is a világ legértékesebb luxusautómárkájaként tartják számon. • A márka értéke további kilenc százalékkal, 61,414 milliárd amerikai dollárra nőtt a 2022-es évhez képest.
A Mercedes-Benz a „Best Global Brands 2023” aktuális rangsorában tovább erősítette vezető pozícióját a világ legértékesebb luxusautó-márkájaként. Öt egymást követő év után idén a nyolcadik helyről a hetedik legértékesebb márkájává lépett elő a világon. A márkaérték kilenc százalékos növekedése azt bizonyítja, hogy a vállalat következetesen egy ikonikus márkává alakul át, amely kivételes formatervezésével, innovatív technológiáival és integrált fenntarthatóságával nyűgözi le a vásárlókat.
“A márkaértékünk mostani növekedése a teljes Mercedes-Benz csapat közös sikere, amire mindannyian nagyon büszkék vagyunk. Az eredmény egyben megerősítés és ösztönzés is számunkra: folyamatosan építjük márkánk örökségét a jövő formálása érdekében – azzal a céllal, hogy a világ legkívánatosabb autóit hozzuk létre”
Bettina Fetzer, Kommunikációs és Marketing Alelnök Mercedes‑Benz AG
A vállalat 2021-es stratégiai átalakításával a márka központi mondanivalója is finomodott. Ezentúl a csillagos márka a „Desire for Iconic Luxury" vagyis „Az ikonikus luxus iránti vágy” jelmondatot képviseli. A vállalat ezzel két alapvető jellemzőjét ötvözi: egyrészt erős gyökereit, mint luxusautó-gyártó, amely számos stílusmeghatározó ikont hozott létre. Másrészt pedig azt az úttörő szellemet, amellyel a Mercedes-Benz, mint innovációs vezető, az autók további fejlesztését vezeti. A Mercedes-Benz most minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektet a márka megjelenésére, mely kultúraformáló hatással bír, és amelyet a márka örökségének tiszteletben tartása mellett gondosan továbbfejleszt. A cél a digitális korszak formálása a világ legkívánatosabb járműveinek és szolgáltatásainak megteremtésével.
“Best Global Brands”: A világ legértékesebb márkáinak mutatója 1999 óta
Az amerikai Interbrand márkatanácsadó vállalat 1999 óta kutatja és elemzi a világ legértékesebb márkáit. A legjobb 100 szerepel az évente megjelenő “Best Global Brands” tanulmányban, amely három szempont szerint vizsgálja az összes jelöltet: „A márka termékeinek vagy szolgáltatásainak pénzügyi teljesítménye”, „A márka szerepe a vásárlási döntési folyamatban” és „A márka ereje a „Vállalat jövőbeli bevételeinek biztosításában”. Az Interbrand volt az első vállalat, amely ISO 10668 tanúsítvánnyal rendelkező márkaértékelési módszert fejlesztett ki. Ez egy olyan nemzetközi szabvány, mely alkalmas a márkaérték pontos pénzügyi meghatározására.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!