Bóday Pál: komoly szerepre készülünk a hazai motorkerékpár piacon
Ötven év, és komoly motorsport sikerek után után visszatér a Can-Am a kétkerekűekhez
"A hazai motorkerékpár piac tortáját nem csak újra szeletelni, de bővíteni is szeretnénk a villanyhajtású Can-Am enduro és naked bike-ok jövő évi megjelenésével - fogalmazott lapunknak adott interjújában Bóday Pál. A BRP cégcsoport márkáit, többek között a Sea-Doo jet sk-iket, a Can-Am off road quadokat és homokutókat, valamint a Can-Am on road trike-okat, a Spyder-t és a Rykert is forgalmazó, közel negyed százada a hazai piacon tevékenykedő Jet Power Hungary Kft kommunikációs igazgatója úgy véli: ahhoz, hogy a motorkerékpárok piacán is sikeresek legyenek, mindenképpen fel kell idézni a Can-Am enduro, és cross motorok sokak által elfeledett legendáját, világraszóló sportsikereit. Bóday Pál büszke arra, hogy anyacégük fontosnak tartja: ne a vásárlókon teszteljék a villanyhajtást, hanem egy immáron kiforrott, megbízható elektromos hajtáslánccal, a Rotax E-POWER-el szerezzenek elégedett vásárlókat. Bóday azt is elárulta: márkanagykövetük, Kiss Norbert világ, és Európa bajnok autóversenyző arra kérte: ő lehessen a Can-Am Pulse villanyhajtású naked bike első hazai vásárlója.
-Nemrégiben nemzetközi bemutatón jelentette be a BRP, hogy két modellel visszatér a motorkerékpár piacra. Miért pont most?
- Ha pontos akarok lenni, akkor úgy fogalmaznék: egyelőre két modellel.
Az időzítésben két szempont játszhatott fontos szerepet. Egyrészt jövőre, 2023-ban, amikor megkezdődhet a két modell, az Origin nevű enduro és a Pulse nevű naked piaci bevezetése, éppen az ötven éves évfordulóját ünnepeljük a CAN-AM motorkerékpárok (https://can-am.brp.com/on-road/us/en/models/can-am-electric-motorcycles.html) megszületésének, amely egyúttal a kezdő dátuma egy fantasztikus, világraszóló motorsport sikertörténetnek is
Másrészt a BRP (https://brp.com/) mostanra érezte úgy, hogy technikai szempontból eljött az idő legendás motorgyárában, a Rotaxban, az elektromos platformok piaci bevezetésének. Itt azért megjegyezném, hogy én egy rendkívül korrekt hozzáállásnak tartom az anyacégünk részéről azt, hogy más gyártókkal ellentétben, alaposan lefejlesztett, letesztelt, kiforrott villany hajtáslánccal akarnak érvényesülni, nem pedig a fogyasztókon, a vásárlókon fejleszteni ezt a vadonatúj platformot. Nyilván most jött el az ideje annak, hogy úgy érzik: a Rotax E-POWER hajtáslánccal tökéletes elektromos technikát tudnak nyújtani, egyébként nem csak a motorpiacon, ahová most visszatérnek, de hamarosan a gokartok, a jet-ski-k, a quadok és a trike-ok piacán is. Ahol túlzás nélkül állíthatom, hogy a BRP a legmeghatározóbb szereplő a bolygón.
Egyébként meggyőződésem, hogy a Rotax E-Power "márkanevet" hamarosan a megbízhatóság és az innováció szinonimájaként fogja emlegetni a világ.
- A jet-ski-k, a quadok és a homokfutók, valamint a háromkerekű trike-ok után, mennyiben lesz új kihívás a Jet Power Hungary számára "normál" motorkerékpárokat forgalmazni?
- Cégünk alapítója, Gerencsér Csaba a jet-ski sport világából jön: világ és Európa bajnokként, világkupa győztesként, örökös magyar bajnokként, és a Magyar Jet Ski Szövetség alelnökeként mondhatni "természetes közeg" volt annak idején a Sea-Doo magyarországi bevezetése, és a világhírű márka piacvezetővé tétele hazánkban. A quadok és homokfutók, vagy ahogy a művelt angol modja, side-by-side-ok világa, már egy kicsit más volt, de egyébként sok ponton kötődött a vizes, vízparti szubkultúrához. Mind a mai napig sok olyan vásárlónk van, aki jetet és quadot is vesz, sőt részben együtt használja őket, hiszen a quadjaink sok minden más mellett, ideális jet-ski vontató járművek, amivel tökéletesen lehet a hajóinkat sólyázni. Ráadásul minden eddigi gépünk, a hószántól a jet ski-n át homokfutóig, minőségi rétegtermék.
A motorkerékpár mindezektől jelentősen eltér, hiszen még a Can-Am-hoz hasonló, legendásan magas minőség esetén is egy tömegtermék, amelyből reményeink szerint minden más márkánknál sokkal nagyobb darabszámot fogunk értékesíteni. És bár számítunk arra, hogy törzsvásárlóink közül - akik döntő többsége rendkívül márkahű és magas műszaki igényességet képviselő ember - sokan fognak motorkerékpár kínálatunkból is választani, egy egészen új, kifejezetten motoros vevőkör is megjelenik majd nálunk.
Ez vadonatúj kihívás és feladat.
Valószínűleg régiónként, de nem kizárt, hogy később akár megyénként lesz egy-egy márkakereskedők, és szervízpontunk, mert megismerve a BRP kétkerekűekkel kapcsolatos jövőbeli terveit, biztosak vagyunk a sikerben, és abban, hogy a Jet Power Hungary Kft a magyar motorkerékpár piac meghatározó szereplője lesz.
- Szabad arról tudni valamint, hogy mik ezek a tervek? Mert egyelőre csak egy nagyon tetszetős enduro és naked bike fotóit láthattuk....
- Nyilván nem oszthatok meg titkokat, de az azért az eddig nyilvánosságra került hivatalos fotókon is jól látszik, hogy a CAN-AM komolyan veszi a visszatérést a kétkerekűek piacára. Ha jobban megnézzük a hivatalos PR fotókat, akkor a most bemutatott, igazán trendi külsejű naked és enduro motorokon kívül egy futurisztikus robogó, és egy háromkerekű nagyrobogó is jól kivehető. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a prognózisok szerint az innovatív városi villanyrobogók, a biztonságos, de motoros élményt is nyújtó háromkerekű robogók, valamint a nakedek és az endurók a világ kedvenc motortípusai, nagyjából ki lehet következtetni azt, hogy miként szeretné megismételni egykori legendás motorpiaci sikereit a Can-Am a következő években.
Ráadásul azt sem szabad elfelejteni, hogy két jelenlegi trike-unk, a Spyder, és a Ryker is rendkívüli népszerűségnek örvend a "minőségi különcök" táborában. Továbbá van egy olyan különleges versenyelőnyünk, amire rendkívül büszkék vagyunk: a Can-Am Spyder és Ryker vásárlók között a világon a legmagasabb a hölgyek részaránya. Ezt a következő években bemutatkozó kétkerekűek esetében is szeretnénk megismételni.
- Magabiztos tervek....de azért az európai, de akár a hazai motorpiaci egy sokszereplős, erős mezőny, ellentétben a jet-ski-kkel vagy a quadokkal, ahol csak néhány márka van a piacon.
- Így igaz, nem is becsüljük le a konkurenciát. A motorkerékpár piacon fantasztikus japán, európai, és egyre több, minőségi kínai márka van jelen. Mégis optimisták vagyunk, hiszen ahogy amint említettem, alapozhatunk jelenlegi, reményeim szerint a márkáinkkal, és velünk is elégedett ügyfélkörünkre, valamint arra, hogy a Can-Am varázsa és legendája képes lesz új vásárlókat is behozni a motor piacra. Így a tortát nem csak tovább szeleteljük, de bővítjük is.
- Milyen a bemutatott két Can-Am motorkerékpár eddigi visszhangja, és mikor kerülhetnek valóban a szalonokba?
- Ember tervez, világgazdasági helyzet végez. Ez ma már mindenki tudja a gépjárműiparban. A terv nyilván az, hogy a Can-Am motorkerékpárok megszületésének kerek, 50 éves évfordulóján, jövőre, 2023-ban, annak is a második felének a második felében, megjelenhessenek az első Pulse és Origin példányok. Ami a visszhangokat illeti: én egyelőre mindenkit csak szuperlatívuszokban hallottam beszélni a két motor dizájnjáról, egjelenéséről. Ami érdekes, hogy milyen sokan nem tudják, hogy a Can-Am enduro és cross motorokat annakidején a világ legjobbjai között tartották számon, és sok jelentős nemzetközi motorsport siker kötődik a márkához. Szóval a Can-Am legenda eredetének felidézésével azért lesz dolgunk a médiában és a piacon. Egyébként cégünk márkanagykövetétől, Kiss Norbert világ és többszörös Európa-bajnok autóversenyzőtől kaptam egy nagyon kedves sms-t a nemzetközi bemutató napján, amikor az első fotók megjelentek a motorokról. Arra kért, ha megérkeznek, hadd lehessen ő az első vásárlónk. Ez jól esett - és egyúttal meg is nyugtatott. Mert, hogy Norbi a Pulse-t, vagyis a naked bike-ot szeretné, így még van esélyem arra, hogy az enduro, az Origin első hazai példányával én járhassak majd.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!