Boldog születésnapot, Fiat 500!
Tegnap este megkezdődött az idén 62 éves Fiat 500 születésnapi ünnepsége. Elsőként a mirafiori gyár alkalmazottai és a helyszínen összegyűlt 500-as tulajdonosok köszöntötték kedvencüket a torinói Lingotto épület tetején, „#HAPPY BIRTHDAY 500” szöveget formálva autóikkal.
„Boldog születésnapot kívánunk Olaszország kedvenc autójának, amelyért Európa-szerte is oly sokan rajonganak” – mondta Luca Napolitano, a Fiat és Abarth márkák EMEA piacokért felelős igazgatója. „Az 500-asból napjainkig hatmillió darabot gyártottak, ebből több mint kétmilliót a típus 2007-es megújulása óta. Ezzel az első helyen áll az európai városi kisautók szegmensében, amellett hogy az elmúlt két évben az FCA csoport legnépszerűbb típusa is volt. Mindez egyértelműen mutatja, micsoda szeretet övezi az 500-ast.”
A száz autóból kirakott, színpompás felirat apropóján a Fiat 500 visszalátogatott az épülettetőn kialakított tesztpályára, ahonnan az ötvenes években világhódító útjára indult. A Lingottón, a magasban ünneplő kavalkádban a modell számos változata tiszteletét tette, köztük a 2007-es 500 Cappellini, a 2010-es 500 Blackjack, a 2014-es 500c GQ, a 2009-ben bemutatott, tüzes Abarth 695 Tributo Ferrari méregzsák, a 2010-es 500C by Diesel divatikon valamint a 120. évfordulós ünnepi kiadás. Az egyedülálló kompozícó ezer árnyalatban tündökölt az éjszakában.
Az 500-as születésnapja, július negyedike mindig különleges, lenyűgöző és látványos alkalom. A kisautó természetesen idén sem okozott csalódást rajongóinak. Miután New Yorkban bekerült a modern művészetek múzeumába (MoMA), 2017-ben Adrien Brody oldalán bebocsátást nyert a film világába, illetve 2015-ben Guinness világrekordot ért el a „legnagyobb, autókból kirakott emberi képmás” kategóriában, a „Cinquino” idei születésnapján a történelmi jelentőségű Fiat gyártóüzem, a jubiláló modell, valamint a Fabbrica Italiana Automobili Torino üzemnek 120 évvel ezelőtt életet adó Torino városa közötti, elszakíthatatlan kapcsolatot igyekeztek még tovább erősíteni.
A Lingottót 1923-ban adták át; függőleges kialakításával, és a különleges, tetőn kialakított tesztpályával a mai napig kivételesen modern és formabontó épületnek számít.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!