Bronzérem az Euro Trophy-n
Bronzérem az Euro Trophy-n
Mielőtt az Euro Trophy-ról beszélgetnénk menjünk vissza az időben kicsit…
Mesélnél az eddigi gokartos pályafutásodról?
- 2019 óta vagyok benne a versenygokartozás világában, ahol az első évem az év közepétől kezdődött Junior kategóriában, amely ennek az évnek a végig tartott. Ezután 2020-ban már Senior kategóriában versenyeztem, a Magyar Bajnokságot 3-ik helyen zártam. A 2021-es évben is itt folytattam, és év végén második lettem. A 2022-es év változást hozott, hiszen itt már DD2-es kategóriában indultam. Itt a Közep-Európa bajnokságban ötödik lettem, és a Magyar Bajnokságot második helyen zártam. 2023-ban is maradtam ennél a géposztálynál, ahol megnyertem a Magyar Bajnokságot! Emelett a Közep-Európa zóna kupán dobogós helyezést értem el. Az idei évet is itt folytatom, amely eddig az új csapatomnál remekül kezdődött.
2023-ban DD2 Magyar Bajnok voltál, ez által kijutottál a Rotax Max Challenge Grand Final-ra Bahrainban. Hogy szerepeltél ott, miként élted meg a Rotax Világbajnokságot?
- A Grand Final minden gokartos álma, ami nem véletlen hiszen itt tényleg egy sztárnak érzi magát az ember. Emellett rátett az, hogy a Bahreini F1-es pálya szívében versenyeztünk nappal és sötétben is. A verseny a pályán is hihetetlen élmény volt, ahol a részeredményekért már büszke lehettem, hiszen nyertem szabadedzést, harmadik helyen végeztem az elődöntőben és a 72 legjobb versenyző közül tizenegyedik helyen végeztem, amely óriási eredmény volt és hihetetlen motivációt és önbizalmat adott az idei évhez.
ROTAX MAX Euro Trophy-n vettél részt az elmúlt hétvégén Genkben. Az előkelő harmadik helyen értél célba. Gratulálok hozzá! Megosztanád a portálolvasókkal az utolsó három nap történéseit az időmérőtől a jólsikerült Final-ig?
- Először is köszönöm a gratulációt. Igen szinte hihetetlen az eredmény, amelyet sikerült elérni a hétvégén, amihez már a pénteki kvalifikáció is fontos volt. Arra nagyon jól ráteszteltünk és sikerült a 39 emberből 7-ik helyre időmérőzni. A jól sikerült időmérő után az első selejtezőt 3-ik helyről kezdtem, ahonnan 2-ik helyen sikerült beérni, ami már csodálatos érzés volt. A 2-ik selejtezőn 4-ik helyen értem be, de 3 másodperc büntetést kaptam, amellyel 9-ik helyezést értem el. A 3-ik selejtező is nagyon jól sikerült és itt is 2-ik helyen értem be. Ezek az események magukba foglalták a pénteki és szombati napot.
A vasárnap is nagyon jól kezdődött hiszen a bemelegítő edzést megnyertem, ezután pedig az elődöntőt 3-ik helyen zártam, amellyel 5-ik helyet sikerült megszereznem a rajtrácson a nagy döntőre. A finálé 3-ik körében sikerült 4-ik helyre feljönnöm, ahonnan 1,5 másodperces hátrányból egy nagy hajrával az utolsó előtti körben egy mesteri előzéssel sikerült megszerezni a 3-ik helyet és ezzel dobogóra állni az Európa-Bajnokság első fordulóján egy mindenki által nagyon elismert és erősnek gondolt mezőnyben és talán a legnehezebb pályán Európában.
Ha újra rajtolhatnál, mi az amit másképp tennél, és miért?
- Sosem szerettem volna sok versenyt máshogy csinálni életem során, de ez biztosan az a verseny volt, ahol semmit nem csinálnék másképp.
Kiknek és mit köszönhetsz?
- Mindenféleképp először is a legnagyobb köszönetet a családomnak, és a mindig mellettem álló embereknek mondhatom, de innen is kiemelném apukámat, akivel már 4 éve közösen együtt dolgozunk minden hétvégén, és ez az eredmény most megmutatta, hogy beérett a sok belefektetett munka mindenki részéről. Emellett a csapatomnak, a KSB Racing Teamnek is hatalmas köszönettel tartozom. Ha ők nem végeznének ilyen profi munkát, akkor nem tarthatnék itt.
Köszönet a támogatóimnak is: AutoPoint Budapest, BájBox, Emese Autó Kft.
Fotók: ph24.it
- Hajósi Miklós -
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!