C5 Aircross Hibrid 136: egy egyszerű és megfizethető, feltöltést nem igénylő, új elektromos változat
A Citroën újabb lépést tesz az elektromos mobilitás elérhetőbbé tétele felé: a C5 Aircross kínálatában immár az új 48 V-os hibrid technológia is megjelenik
- Az egyedülálló hibrid rendszer részei egy új generációs 136 lóerős (100 kW) PureTech benzinmotor, egy 21 kW-os villanymotorral felszerelt, duplakuplungos új ë-DCS6 sebességváltó és egy meghatározott vezetési szakaszokban automatikusan töltődő 48 voltos akkumulátor.
- Élvezetes vezetés alacsony kibocsátás és fogyasztás mellett: az új változat jó gyorsulási jellemzőivel és az elektromos üzem előnyeivel fokozza a vezetési élményt és a kényelmet, ugyanakkor alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást tesz lehetővé: az utóbbi akár 15%-kal is kevesebb, mint egy azonos típusú, hagyományos benzinmotor esetén.
- Semmi stressz: az akkumulátort nem kell tölteni, az elektromos vezetés előnyei átlátható és zökkenőmentes módon érvényesülnek. A vezetési módok automatikus vezérlésével és az energia-visszatáplálás révén a városi utak akár 50%-ában is tisztán elektromos üzemmódban, nulla kibocsátás mellett közlekedhetünk.
- A C5 Aircross Hibrid 136 már rendelhető, a kereskedésekbe pedig várhatóan 2023 második felében érkezik.
A Citroën vadonatúj hajtáslánccal bővíti a C5 Aircross kínálatát. A kompakt és könnyű 48 voltos hibrid technológián alapuló Hibrid 136 egy meghatározott vezetési szakaszokban töltődő 48 voltos akkumulátorból és egy 136 lóerős PureTech benzinmotorból áll, melyet kifejezetten ehhez a fajta hibrid rendszerhez fejlesztettek. A motorhoz egy 21 kW-os villanymotorral felszerelt új ë-DCS6 sebességváltó tartozik.
A C5 Aircross sokoldalúságához tökéletesen passzoló hibrid technológia használata egyszerű és magától értetődő. A C5 Aircross Hibrid 136 vegyes WLTP ciklusban kilométerenként mindössze 129 g szén-dioxidot bocsát ki, ami 15%-kal kevesebb, mint az ezzel egyenértékű, nem elektromos benzinmotor CO2-kibocsátása. A modell ára közel azonos egy hasonló teljesítményű dízelmotoros változatéval, ugyanakkor majdnem 12%-kal kevesebb CO2-t bocsát ki. Ehhez jön még az elektromos meghajtás minden előnye, a kényelmes vezetéstől a korlátozott kibocsátású zónákba való behajtásig. A Hibrid 136 tehát egy különösen vonzó ajánlat a C5 Aircross kínálatában, mely egyedi dizájnja és megjelenése, valamint magas szintű kényelme és variálhatósága folytán joggal emelkedik ki a szegmens többi SUV-ja közül.
A Hibrid 136 egy újabb részben elektromos hajtásláncú változat a C5 Aircross eladásainak immár 40%-át kitevő C5 Aircross plug-in hibrid 180 és 225 mellett. Magasabb fokozatra kapcsolja a Citroën villamosítási stratégiáját, mely az Amitól a C5 X-ig már 10 modellt érint, és a hibridtől, a plug-in hibriden át a 100%-ban elektromos meghajtásig különböző megoldásokat foglal magában. A márka figyelme a személygépjárművekre és a haszonjárművekre egyaránt kiterjed, és minden esetben az a cél vezérli, hogy az ügyfelek igényeinek megfelelő, ugyanakkor pénztárcabarát megoldás szülessen.
RÉSZLETESEN AZ ÚJ 48 VOLTOS HIBRID TECHNOLÓGIÁRÓL
A 48 voltos hibrid technológiának köszönhetően optimálissá válik a vegyes, illetve a tisztán elektromos, azaz kibocsátásmentes üzemmódban töltött idő aránya, ami nagyobb vezetési kényelmet és ugyanakkor alacsonyabb fogyasztást és CO2-kibocsátást jelent. Ez a könnyű és kompakt hibrid rendszer a következőkön alapul:
- Új generációs 1.2 PureTech benzinmotor, melyet kimondottan a hibrid hajtáshoz fejlesztettek (az alkatrészek 40%-a új). Jellemzői: háromhengeres, 1199 cm3 űrtartalmú, 5500 ford./perc fordulatszámon 136 LE (100 kW) leadására képes motorblokk 1750 ford./perc fordulatszámon 230 Nm rendelkezésre álló nyomatékkal. A változó geometriájú turbófeltöltő és a vezérműlánc is hozzájárul a motor kiváló teljesítményéhez és időtállóságához. Az Euro 6.4 szabványnak megfelelő, Miller-ciklusú motornak a termikus hatásfoka is nagyobb, ami csökkenti a CO2-kibocsátást.
- Állandó mágneses szinkron villanymotor, melynek maximális teljesítménye 21 kW (28 LE), maximális nyomatéka pedig 55 Nm. Kis nyomatékigény esetén, alacsony fordulatszámon, manőverezéskor vagy lassításkor tisztán elektromos üzemet biztosít, és indításkor segíti a belső égésű motort. Lassításkor generátor módjára tölti az akkumulátort, és egyúttal csökkenti a fékek kopását.
- 48 V-os szíjindító, amely lehetővé teszi a belső égésű motor gyors és érzékeny indítását.
- Szintén kifejezetten hibrid rendszerekhez tervezett, 6 fokozatú, duplakuplungos, nyomatékmegszakítás nélküli villamosított új ë-DCS6 sebességváltó, mely rövidebb sebességváltásokat és így kényelmesebb vezetést biztosít. Az egység a villanymotort, az invertert és a vezérlőegységet is magában foglalja, így kisebb helyet foglal a motortérben.
- A bal első ülés alá beépített, 432 Wh kapacitású, 48 V-os lítium-ion akkumulátor, amely elhelyezésénél fogva nincs hatással a csomagtartó térfogatára, illetve az utastéri helykínálatra.
- Egy feszültségátalakító a gépkocsi berendezéseinek áramellátása érdekében a 48 V-os villanymotor által termelt villamos energia egy részét 12 V-osra alakítja át, így két külön elektromos hálózat működhet egymás mellett.
C5 Aircross Hibrid 136 Ë-DCS6: ELÉRHETŐBB ELEKTROMOS MOBILITÁS
Az új hibrid hajtással a Citroën egy új villamos alternatívát kínál, amely a tisztán elektromos vezetés nyújtotta kényelem mellett üzemanyagot takarít meg és csökkenti a CO2-kibocsátást, és közben a pénztárcánkat is kíméli.
A C5 Aircross Hibrid 136 elektromos üzemre városban, enyhe igénybevétel mellett közúton és manőverezés közben képes. Városon belül kb. 50%-ban lehet tisztán elektromos üzemmódban, kibocsátás- és vibrációmentesen közlekedni vele. A tisztán elektromos meghajtás előnyeinek köszönhetően nagyobb kényelemre és jobb közérzetre számíthatunk a mindennapi városi és városon kívüli útjaink során.
A 48 V-os hibrid technológia jóvoltából javult a C5 Aircross teljesítménye és fogyasztása: a PureTech 130 EAT8 benzinmotorhoz képest 100 kilométeren átlag 1 liter üzemanyaggal kevesebbet fogyaszt, ami 15%-os megtakarítást jelent. A motor hatékonysága városi körülmények között különösen kiemelkedő: ilyenkor az átlagos üzemanyag-megtakarítás közel 30%-os.
A hibrid rendszer a CO2-kibocsátásra is pozitív hatással van: a PureTech 130 S&S EAT8 benzinmotorhoz képest akár 15%-kal kevesebb (-20 g) szén-dioxid jut a levegőbe. Az egyes változatokon vegyes WLTP ciklusban mért mindössze 129 g/km CO2-kibocsátásnak köszönhetően a C5 Aircross Hibrid 136 ë-DCS6 számos forgalomkorlátozás alá eső zónába is szabadon behajthat.
A C5 Aircross új változata a hibrid hajtás következtében rendkívül kényelmes használatot biztosít. A belső égésű és az elektromos motor hol egyszerre, hol felváltva, a vezető beavatkozása nélkül, teljesen automatikusan és zökkenőmentesen működik. Erőteljes gyorsításkor a villanymotor ráadásul 9 kW (kb. 12 LE) többletteljesítményt nyújt, így a dinamikus viselkedés folytán a vezetési kényelem minden helyzetben biztosított.
Mivel az akkumulátor lassításkor automatikusan töltődik, a mindennapi használat is kényelmesebb, így az autó azokat az ügyfeleket is képes megszólítani, akik az elektromos meghajtás előnyeit a mindennapos feltöltés kényszere nélkül szeretnék élvezni.
A C5 Aircross új hibrid változatával a Citroën olyan elektromos mobilitási megoldást kínál, amely egyszerű használatot, kiemelkedő energiahatékonyságot és a kényelem egyedülálló élményét nyújtja. Mindezt a dízelváltozatéval közel azonos áron, de csökkentett CO2-kibocsátással.
FEDÉLZETI KÉNYELEM TEKINTETÉBEN TOVÁBBRA IS ETALON
A C5 Aircross Hibrid 136 ë-DCS6 a C5 Aircross valamennyi kényelmi funkcióját (Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés és ülések, helykínálat és variálhatóság), személyre szabási lehetőségét és kiviteli szintjét (Feel, Feel Plus, Shine és Shine Plus) megőrizte.
Az egyszerű és zökkenőmentes használat érdekében az új hibrid változat tervezői továbbfejlesztették a digitális műszeregységet. A hibrid vezetéssel kapcsolatos valamennyi információ közvetlenül a járművezető látóterében kerül kijelzésre, így az végig az úton tarthatja a szemét:
- A tisztán elektromos hajtást jelző kék színű fordulatszámmérő
- A hibrid motor energiaforgalma
- Akkumulátorszint
- Vezetési mód a teljesítménymérőn keresztül (Charge, Eco, Power)
- Az elektromos üzemmódban megtett távolság százalékos aránya (pillanatnyi és átlagos értékek)
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!