Családi nagy örömök - Caddy Maxi 1,5 TSI és Caddy California
A két egymást követő héten nálunk járt Caddy Maxi közös alapokon nyugszik és a céljuk is azonos. A család igények kiszolgálása. A cél azonos, de a mód, ahogyan ezt teszik, mégis más. A VW platform startégiája révén számos autótípus kerül azonos alapokra, de a mostani példa mutatja, hogy ezen belül is lehet komoly különbségeket teremteni. A jól ismert Caddynek szinte végtelen arcát ismerhetjük, lássuk milyen ez a kettő.
A Caddy Maxiról egészen biztosan nem árulok el titkot azzal, hogy az alapváltozatnál hosszabb. Egészen pontosan 30 cm-rel toldották meg, illetve ezáltal a tengelytáv is 22 centivel lett nagyobb, és érte el a 2,97 métert. Az érdekesség, hogy ezáltal mintha sokkal arányosabbá vált volna a jármű. A formája sokkal jobban kiadja magát és nem egy kisbakancsra hasonlít. Nem azért, mintha az utóbbival bajom lenne, de mégis valahogy ezzel a 4,8 méter hosszúsággal válik arányossá számomra az 1,79 méteres magassága és 1,85 méter szélessége. Akárhogy is, a lényeg egészen biztosan nem ez, hanem hogy a Maxi azon kevés 7 üléses járművek közé tartozik, ahol a hátsó sorban ülők is azonos teret kapnak az utazáshoz. Nem kell libasorba állítani a Maxiba szállókat és ez alapján dönteni, hogy kinek jár az utolsó sor térkínálatával járó büntetés.
A további előnye pedig, hogy a hét ülés mögött értelmezhető csomagtér marad. Számos kisbusz, 7 személyes SUV hibája, hogy gyakorlatilag brigádszállító járművé degradálódnak azáltal, hogy a képességük ugyan megvan arra, hogy ennyi személyt szállítsanak, de ezen felül még egy picinyke kézipoggyászból sem lehet 7 darabot bezsúfolni a csomagtérbe. A Maxit nem ilyen fából faragták. Még maximális szállítási kapacitás esetén is 629 liter a csomagtér, amely 1452-re bővül, ha csak 5-en utaznak a kocsiban. Mondanom sem kell, hiszen alapvetően egy kistehergépjármű személyautósításának az eredménye ez a változat, hogy abban az esetben, ha csak az első két ülést tartjuk meg, milyen gigantikus méretű csomagterünk lesz. 2,3 köbméteres rakteret kapunk, amelynek a padlózata teljesen sík. Így nemcsak arra alkalmas, hogy a nagycsaládot szállítsa, hanem arra is, hogy azt akár el is költöztesse.
Ez a bődületesen nagy tér adta a lehetőséget arra, hogy a Multivan California kistestvére a Caddy California megszülethessen. Tehát azok számára, akik megelégszenek 5 üléssel, viszont imádják a kalandot és a kempingezés hangulatát, azok számára a California a tökéletes választás. Az ággyal, grillsütővel, székekkel, asztalokkal és kiegészítő sátorral felszerelt változat gyakorlatilag mindenkinek a kedvence lehet, akik bárhol is szeretnek aludni. Legyen az horgászat, hosszabb kirándulás, a praktikus kiegészítőkkel, okos megoldásokkal ellátott kivitel alkalmas arra, hogy bárhol érhet minket az éjszaka. Különleges szúnyoghálója a szellőzést is biztosítja, az állófűtés pedig az éjszakai hidegek ellen véd. A napfénytető pedig különleges élményt nyújthat most egy egészen más perspektívából is, hiszen a csillagos eget kémlelve csukhatjuk álomra a szemünket. Jár az autóhoz opcionálisan egy sátor is, ahová az autóban helyet kapott 2 főn túl, további 4-6 személy is elférhet.
Természetesen speciális erre a célra méretezett eszközökkel a Caddy ablakai besötétíthetőek, így azoknak is kellemes éjszakájuk lehet, akiket zavar a fény. Reggel a gyári gázpalackkal üzemeltethető kemping grill segítségével készülhet a reggeli, illetve főzhetjük a kávét a szintén gyári felszereltség részét képező kávéfőzővel.
A Caddy California minden létező helyet kihasznál annak érdekében, hogy minél több kiegészítő bele legyen zsúfolva a járműbe, így például a leghátsó ablakokon 1-1 táska is helyet kapott.
A California tesztautó listaára a 20 millió forintot is meghaladta. Így az egyetlen visszatartó erő a családok részére a borsos beugró lehet egy ilyen csábító kalandra, amit ez a kivitel nyújtani tud.
Motorválaszték szempontjából 2 variációt is ki tudtunk próbálni. A California kivitelt a legerősebb 122 lóerős dízelmotor mozgatta, míg a 7 üléses változatot a benzines motorkínálat egyetlen tagja, a 114 lóerős 1,5 TSI motor mozgatta. Utóbbival 8,5 literes átlagfogyasztással közlekedtünk, míg a dízel beérte valamivel 7 liter alatt. Nem csak a fogasztás mondatja velem, hogy a dízel változat állt közelebb a szívemhez. Ehhez a méretű karosszériához a dízel nyomatékossága sokkal jobban passzolt a számomra. Viszont az is tény, hogy a sok családtag szállítása sok esetben, vagy az esetek többségében, csak rövidebb távokon szokott megvalósulni. A városi közlekedésre pedig a benzines erőforrás alkalmasabb, mint a dízel.
Terveznek egyébként földgázzal üzemelő változatot is a motorkínálatba illeszteni, de ez egyelőre nem történt meg.
Nem esett még szó a kezelőszervekről, vezethetőségről. A Caddy mindenképpen sokat fejlődött méret, kényelem szempontjából. Szinte személyautós érzés a kisteherből átalakított járművet vezetni. Néhány ponton, anyaghasználaton látszik, hogy milyen gyökerekkel rendelkezik, de akár azt is rá lehetne fogni, hogy egy modernkori egyterű és nem teherautó. Szóval határozottan pozitív volt ezzel kapcsolatban a tapasztalat.
Ami itt sem tetszett, az a VW mostani teljesen digitalizált belső tere. Az erősen gombhiányos kialakítást bizonyítja, hogy a 7 személyes Maxi manuális klíma berendezését is csak a központi, egyébként grafikai szempontból nem túlságosan erős kijelzőn lehetett digitálisan állítani. Egészen faramuci helyzet, hogy minden gombot ilyen módon próbáltak eltűntetni. A kijelző egyébként az autó bekapcsolását követően inkább lassúnak mondható, majd miután felállt a rendszer, sokat javult ilyen szempontból. A műszerfal digitális, szép a kijelző és jól variálható, informatív és átlátható grafika.
Kifejezetten pozitív élményeink voltak a Caddy Maxi 7 személyes változatával. Könnyen vezethető és nagyon jól sikerült az átalakítás, személyautósítás. A California pedig egy kuriózum. Ára miatt (az alapváltozatnál nagyságrendileg kétszer drágább) valószínűleg tömegautó nem lesz belőle, de üde színfoltja a mai autós palettának és gyakorlatilag gyári versenytársa nem akad.
A Caddy hosszabbik változata tehát minden muníciót megkapott arra, hogy eddigi sikeressége továbbra is fennmaradjon.
@motorhang Volkswagen Caddy Maxi #volkswagen #vw #volkswagencaddy #vwcaddy #newcaddy #caddymaxi #caddy2021 #foryou #nekedbe ♬ Porcelain - Above & Beyond Remix - Moby
@motorhang Volkswagen Caddy California #volkswagen #volkswagencaddy #volkswagencaddycalifornia #caddycalifornia #vwcaddycalifornia #foryou ♬ California Dreamin (Extended Mix) - Freischwimmer
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!