Csata az ötödik helyért
Az abszolút hatodik pozícióban zárta az Országos Rally Bajnokság utolsó előtti futamát, a Vértes Rallye-t az Osváth Péter - Papp Tamás kettős
A Skoda Fabia Rally2 EVO-val versenyző duó szeretett volna megküzdeni az ötödik helyért az idei év felfedezettjeivel, Csomós Miklóssal és Nagy Attilával, de az utolsó gyorsaságin defektet kaptak, így a külön csata elmaradt.
A Nagyvelegen megtartott hivatalos teszt kiemelten fontos volt a hétvége szempontjából.
„A Zeg-en ültem utoljára az autóban és nagyon kellett a pénteki gyakorlás, mert ezen a szinten nem fér bele, hogy a verseny első napján egy-két kör elmenjen azzal, hogy felvegyük a ritmust.” Fogott bele a Vértes Rallye értékelésébe Osváth Péter.
„Az első gyorsot a saját ritmusunkban csináltuk meg, majd a másodikban tudtuk fokozni egy kicsit a tempón. A nap végén ötödikek voltunk, igaz ehhez kellett Mixiék defektje és hogy Turánék már nem voltak versenyben. Szombaton elkövettünk egy taktikai hibát, mert nem a megfelelő abroncsot tettük be az autóba, így a maximálisan felhasználható 14 gumiból gyorsan kilőttünk hatot.”
A második, 77 gyorsasági kilométert tartalmazó nap az volt a kérdés, hogy a 30 másodperc előny, amivel Osiék rendelkeztek Csomós Mixiék előtt, elég lesz-e a célig? A Power Stage előtt a balatonfüredi Skoda 6.3 másodperccel állt jobban, mint a sárospataki.
„Arra készültem, hogy az utolsón megvívok Mixivel. Próbáltam megfeszíteni, szerintem azért is kaptunk defektet, mert sokkal jobban eregettem. Odáig, ahol lelyukadtunk, legalább öt helyen hagytam egy sebességi fokozattal feljebb, mint a korábbi körökben. Kőhányás közepén van egy nagyon tempós rész, ott is csak egy helyen kapcsoltam negyediket, a többit megcsináltam ötödik padlón. Aztán a pálya fele és a háromnegyede között éreztem, hogy a jobb hátulja defektes, így ott el is dőlt számunkra minden. Összességében elégedet vagyok, mert volt olyan szakasz, ahol gyorsabbak voltunk, mint Csomós Mixi. Már többször elmondtam, hogy én az észszerűség határain belül autózok, igaz tudok még egy picit gyorsulni. Azt kell tudomásul venni, hogy eljött a fiatalság ideje! Nyilván rá fogok próbálni az utolsó versenyre, felkészülünk száz százalékosan, hogy megőrizzük a jelenlegi pozíciónkat a bajnokságban. Ha beférünk az ötbe, akkor azt mondhatom, hogy elérkeztem a pályafutásom csúcsára. Be kell látni, hogy az idő már a fiataloknak dolgozik. Csomós, Klausz, Szauer, Bacsa, Herczig Patrik lesznek azok a nevek, akik meghatározzák majd a magyar rali elkövetkező évtizedét, de Nyíregyházán ott leszünk és minden tőlünk telhetőt megteszünk majd az év végi ötödik helyért.”
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!