Csillagos 5-ös - Mercedes-Benz C300 AMG Line
A Mercedes az új C osztállyal újra értelmezte a középkategóriát. Ezzel Mi vásárlók egyértelműen jól jártunk, a versenytársak pedig pont ennyivel jártak rosszabbul. Ebben a szegmensben vitathatatlan módon a legjobb autót kínálja. Talán az egyetlen probléma, hogy meg is kéri az árát. Nem csoda, hiszen a műszaki tartalom mellé kivételesen szép formavilág és a legmodernebb technológiai eszközök járnak.
Második alkalommal jár nálunk a Mercedes-Benz C osztályos limuzinja és másodszor sem tudtunk betelni vele. Az előzőekben a dízel változatot vettük alaposabban szemügyre. Szinte hibátlannak ítéltük a kényelmes limuzint, a mindenféle rezonancia és az utasterében kellemetlen zajoktól mentes, továbbá étvágyában visszafogott dízel erőforrással. Ha valaki viszont nem nyitott a dízeles erőforrásokra, legyen ennek oka a környezetvédelem, vagy a kevés megtett kilométer, akkor egyértelműen a C300 az ideális választás.
A benzines paletta a C180-zal indul, de egészen valószínű, hogy az 1496 cm3 -s 170+20 lóerős erőforrás nem lesz képes hirtelen nagy csodákra dinamika szempontjából. Tény viszont, hogy nagyságrendileg 3,5 millió forintot lehet megspórolni ezzel a döntéssel a C300-hoz képest, de mindenkit arra ösztönzök, aki hezitál a választással kapcsolatban, hogy nézze inkább meg a pénztárcáját, hátha valamelyik fakkban megtalálja a hiányzó összeget, megéri.
A benzines erőforrás az említett C 220d motorhoz képest 58 lóerővel erősebb, egészen pontosan 258+20 lóerős. A gyorsulás többletet viszont talán azért érezni kevésbé, hiába a közel 30%-os többlet, mert a dízel nyomatékkal kompenzál. A benzines 400, a dízel 440Nm nyomatékkal rendelkezik. Ha már a két modellt ilyen alapossággal hasonlítjuk, akkor fontos megemlíteni, hogy a benzines erőforrás induló alapára 1,2 millióval több, mint a dízelé, amely 18,1-ről indul.
Azért rugózom ilyen sokat az árakon, mert akárhogyan is szépítjük, a C osztály látványosságai közé tartozik, hogy jóval többe kerül, mint bármelyik versenytárs azonos kategóriájú járműve. Például a C300 Audi párja az A4 45 TFSI közel 4 millióval olcsóbban indul. A szintén hátsókerék meghajtásos BMW 330i pedig még félmillióval alacsonyabbról startol. Az extrákról nagyon nehéz ilyen egyszerűséggel nyilatkozni, hiszen ezek tárháza szinte végtelen, ráadásul néhány egymással gyakran csak párban rendelhető, így az összehasonlítás sokkal nehezebb. Az viszont biztos, hogy a Mercedes-Benz drágábban méri a középosztályt, amelynek egyértelműen oka van. Hogy mi ez?
Az alaptechnika, illetve a versenytársakat sok esetben megelőző képességek.
Nehéz erről objektív módon nyilatkozni, de a C esetében eltűnt az a fajta különbség, amely eddig a BMW javára hajtotta a vizet. A Merci sok esetben kizárólag a kényelméről volt elfogadott és aki sportos, dinamikus vezetésre vágyott, az biztosan a nem a csillagos márkát választotta ebben a kategóriában. Az új C mind megjelenésével, mind futóművével és a 258 lóerős erőforrásával, amelyre a plusz 20 lóerő is rásegít az elektromotorral együtt, kifejezetten élvezetes, dinamikus vezetést kínál. Jó érzéssel lehet belevágni élesebb kanyarokba, ahol stabilan tartja magát. A csodálatos mindebben, hogy a belső komfort ennek a sportosságnak az ellentettje. Kifogástalan, pazar, mondhatni luxus érzés a belső tér kialakítása. Ezek a hasonlatok pedig nem véletlenek. A C osztály ugyanis az S osztály, tehát a luxus kategória alapjaira épül. Moduláris padlólemezük azonos, így a futómű, felfüggesztés is sok esetben megegyezik. A belső design esetében pedig még szembe ötlőbb a hasonlóság. A központi nagy érintőképernyő, amely mondhatni az autó éke, például teljesen megegyezik. A műszerfal is hasonló, annyi különbséggel, hogy a C osztályba nem kérhető a háromdimenziós műszeregység, csak az alap, hagyományos 2D.
A Mercedes most az a márka, amely esetében azt mondanám, hogy etalon számba megy az infotainement felépítése, grafikája és kezelése. Van olyan márka, amelyik hasonlóan jó, vagy megközelíti, például a Jaguar vagy a BMW, de jobbat senki sem tud. Legyinthetünk, hogy ez nem olyan fontos, de akkor tévedünk. 2021-ben ez az egyik legfontosabb. Forradalom van ezen a téren az autóiparban. Vezetési élmény, belső hangulat, fogyasztóbarát környezet. Ezek azok a buzzword-ök, amelyeket mindenki kiemel. Ebben zseniális a Mercedes, mert az informatikai megoldások ezen a felületen csapódnak le. Itt dől el, hogy a vásárló mennyire érzi majd közel magához a járművet. Ettől függ, hogy amikor beül, akkor azt fogja mondani, hogy otthon vagyok, ez a jármű nem okoz számomra nehézséget kezelés szempontjából. 15 éve ez nem számított, hiszen jószerivel nem volt ilyen. Ma ez a legfontosabbak egyike. A minőség pedig az alap.
Nem tudom nem elmesélni, hogy mi az, ami engem a Mercedes autókban manapság a leginkább szórakoztat. Ez a „Hey Mercedes” funkció. Van ilyen mesterséges intelligencia sok mindenben, de a Merci a legokosabb. Az előbbi felkiáltásra kedves hang szólal meg az autóban, megszemélyesítve a járművet. Véleménye van sok mindenről, viccet mesél és mindenben segítségünkre van, ha esetleg a manuális menü rendszer használata közben elakadunk. Más szóval, minden funkció hangvezérléssel elérhető, de ha nem tudunk valamit bármilyen témában, akkor megkérdezhetjük tőle és ha nem tudja esetleg a választ, akkor megnézi a Wikipédiában.
Szimpatikus például, hogy a BMW-ről, Audiról, Tesláról vagy Porschéről is korrekt módon beszél, ha erről kérdezzük. Szerinte a Tesla szép autókat gyárt, a Porsche jó barát Németországból és fontosnak tartja a konkurenciaharcot a BMW-vel. Persze amikor arról kérdeztem sokadjára, hogy mi a véleménye a BMW-ről, akkor azt a választ kaptam, hogy ugyanaz, mint nekem, ezért ülök most Mercedesben (szóval mégis buta, hiszen nem vette le, hogy autósújságíró vagyok és éppen tesztelem????).
Nem mondom tehát, hogy nem lehet még fejlődnie a Mercedesnek, de a C osztály egy új standardot teremtett. Egy másik elképzelést arról, hogy mit várunk el, mit kell adni a középkategóriában. A benzines erőforrás szuperül viszi a karosszériát, fogyasztását éreztem némiképpen soknak, 9,5-11 liter között fogyasztott vegyes használat mellett. A 9 sebességes automata tökéletesen és észrevétlenül tette a dolgát. Hogy megér-e ennyivel többet? Nehéz kérdés, ha alulról nézzük, akkor biztosan komoly többlet, de ha felülről közelítjük meg és a kettővel magasabb kategória árát, szolgáltatási színvonalát nézzük, akkor érthető, hogy ez nem lehet azonos költség.
Egy biztos, a C osztály imádnivaló és nem csoda, hogy rengeteg csillag van az AMG felszereltség hűtőrácsán. Csillagos ötöst érdemel.
@motorhang Mercedes-Benz C300 #mercedesbenz #newcclass #mbc300 #mercedes #mercedesc300 #amgline #mercedesbenzc300 #foryou ♬ Tell Me Why - Radio Edit - Supermode
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!