Cummins die(lectric) - AEOS
Nem, nem! Ez nem diesel! Bármennyire is furcsa, az egyik leghíresebb és legnagyobb dízelmotor gyártó vállalt előállt egy saját teherautóval, ami ráadásul elektromos hajtású. Mi van?!
A Cummins a megbízható nagy teljesítményű dízelmotorjairól vált ismerté, amik a hajóktól kezdve a teherautókon át a bányagépekig mindenféle „bódéban” fellelhetőek. 2017-ben döntött úgy a vállalat, hogy nem akar kimaradni a sorból és elindulnak ők is az új irányzat felé. Az AEOS egy városi fuvarozásra tervezett nyergesvontató, ami a 140 kWh kapacitású akkupakkjával, normál terhelés mellett, megközelítőleg 160 kilométert képes megtenni. Nagyjából 1 óra alatt tölthető fel teljesen. Ez mind így együtt elég soványnak tűnik, főként, hogy alapvetően Dél-Amerika a fő piaca. Ezt kiküszöbölve a Cummins ígért egy diesel aggregátorral ellátott változatot is, amely így már 480 km-t lett volna képes megtenni. Ez így már nem is hangzik annyira rosszul! Biztos nem volt könnyű lépés a váltás, de kicsit tovább gondolva és némi túlzással, a közeljövőben úgy járhatnak azon nagy gyártók akik lemaradnak, mint annak idején a Nokia. 2019 óta nem igazán hallani a projekt felől, pedig minden adott volt a gyártás megkezdéséhez, aminek valószínűsíthetőek az egyik oka a megfelelő kereslet hiánya lehetett. A 2022-es évet karcolva is egy igen kényes téma az akkumulátorral táplált elektromos teherautók jövője. Rövidtávú megoldásként szolgál a csupán akkumulátoros megoldás, de személyes véleményem szerint az üzemanyagcellás elektromos járművekben rejlik a jövő. Az Iveco Nikola páros már be is mutatta a sajátját, amelyről korábbi cikkünkben hírt is adtunk.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!