Cybertruck a marketingcsoda
A bemutató óta ellepte a világhálót a Cybertruckról készült fényképek sora. Mindenki, mindenhol arról beszél, hogy ez valóban komoly volt-e? Égőnek, egyenesen cikinek érezzük, hogy a bemutató alatt betört az autó golyó-, vagy ütésállónak titulált ablaka. Nem is egyszer, hanem rögtön kétszer is. Többször megnézi, elemzi a „hibát” boldog-boldogtalan.
Sokat gondolkoztam én is az eseten, és arra jutottam, hogy ez is csak egy marketing trükk volt Musk-tól. Ez is egy pontja annak az elképesztő parádénak, ami az autóval kapcsolatban kialakult. Még többen beszélnek róla, még több aspektusból vizsgáljuk az esetet. Hiszen ez a körülmény, azon kívül, hogy látványos „baki”, pont semmit sem számít. Az autó műszakilag minden más gyártónál megint többet ígér. De arra biztosan jó, hogy még egyszer, vagy kétszer visszanézzük a videót. Röhögjünk a haverokkal, hogy mekkora idióták ezek a Teslánál. Sajnálkozunk egy sort, hogy szegény mérnök, aki ezért a részletért volt felelős, most biztosan állás nélkül marad. De éppen ellenkezőleg.
A Föld körül keringő Tesla autó után az az ember fog most az égbe kerülni, aki ezt kitalálta. (bízzunk benne, hogy magyar tervező volt és akkor nem kell 2024-ben ezzel a kiadással már növelni a költségvetést). A viccet félretéve ez a pont, egyre biztosabb vagyok benne, hogy egy tudatos marketinglépés volt.
Csakúgy, mint az autó formája. Egyedi? Igen az. Látunk más, közel hasonlót az utakon? Még nem, de pár év és fogunk.
Hogy milyennek képzeli a jövő autóját az ember, arra elképesztő sok válasz született a mozivásznon. Az a korosztály, aki a vevőkör fő célcsoportja egy ilyen járműnek a 90-es évek előtt születet. Ez pedig azt jelenti, hogy a Mad Max, Star Wars és a Szárnyas Fejvadász által bemutatott jövő jelentette számukra azt a járművet, ami futurisztikus. Azok a szögletes autók jelentették a keménységet, vagányságot. Szépek voltak ezek az autók? Nem! Viszont belénk égett és gyermekkorunkban erre vágytunk. És ezt most bemutatták a Teslánál. Meg tudjuk venni. Acél, szögletes és vagány.
Sajnos nem vagyok olyan okos, mint Elon Musk, ezért ez itt mind csak elmélet. De más válasz nincs arra, hogy százezrek rendelték meg egyből azt a kocsit, amire egy mai jó ízlésű ember azt mondja, hogy csúnya. És igen, ahogy egyre többet nézem, arra jutok, hogy simán, boldogan járnék egy ilyen autóval, hogy a gyermekkoromban látott hős lehessek én is 2021-ben.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!