Dizájner BMW - Monteverdi 2000 GTI (Frua)
Szereted a márkát, de ki szeretnél tűnni? Jó az Alpina is, de még egyedibbre vágysz? Akkor ez lesz a te autód... Csak nem veheted meg, mivel múzeumban áll az egyetlen példány.
Bajor precizitás, olasz formatervezés. Hová lehetne ez még fokozni? Ez a tökéletes kombináció! Valószínűleg zz fogalmazódott meg a svájci BMW kereskedő, Peter Monteverdi fejében az 1960-as évek derekán. Egy olasz autótervező mérnököt, Pietro Frua-t bízta meg, hogy dolgozza át az akkoriban futó BMW 2000 Ti-t. 1968-ban fel is fedték a prototípust. Egy 2 ajtós, orrmotoros, hátsókerék hajtású kupé született. 2 literes, 4 hengeres 98 lóerős, szívó benzines motor hajtotta, amihez egy 3 fokozatú automata váltó csatlakozott. Végsebessége 210km/h volt. A tervek szerint a 38. Genfi Autószalonon, 1968-ban mutatták volna be a nagyközönségnek. Végül nem ért oda a vörös szőnyegre, aminek okát nem hozták nyilvánosságra, de egyesek szerint szállítás közben megsérülhetett meg Olaszországban. Ezt követően a kapcsolat is megromlott Monteverdi és Pietro Frua közt. A BMW is konkurenciának tekintette a 2000 GTI-t. A gyártás így sosem indult be. Frua tetézte a dolgot, mivel még ugyanebben az évben BMW logóval mutatta be Párizsban, 2000 Ti Coupé néven. Az egyetlen példány, a svájci Binningenben található Monteverdi Autógyűjteményében pihen. Monteverdi nevéhez még több más típus is kötődik, és mint különálló márka is létezett. Sajnálatos módon az 1967-es alapítását követően még a felnőtt kort sem élhette meg a márka, mivel 1984-ben, 17 éves korában lehúzták a rolót.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!