Dobogós hellyel növelte előnyét a bajnokságban a Toyota a Szardínia Rallyn
Kalle Rovanperä, a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team pilótája tovább növelte előnyét a FIA Rali Világbajnokságban a Power Stage megnyerésével, illetve megfontolt vezetéssel megcsípve a pódiumot az igazán trükkös Szardínia Rally-n.
A pénteki napon Rovanperä elsőként indult a laza, kavicsos útfelületen, ezáltal nehéz körülményekkel találta magát szembe. Ennek következtében az összetett nyolcadik helyén vágott neki az 50 kilométer hosszú, esős Monte Lerno szakasznak, amelyet megnyerve végül ő, valamint navigátora, Jonne Halttunen a negyedik helyen fejezte be a napot. Az eseménydús szombaton ő volt az egyik azon néhány pilóta közül, akik hiba nélkül megúszták az egyre nedvesebb időjárási körülményeket, így végül a harmadik helyezést sikerült elérnie ügyesen tartalékolva a korlátozott számban elérhető puhább keverékű gumival, amelyekből a csapatok keveset vittek az általában forró és abroncsgyilkos versenyre. Rovanperä jól tartalékolt a gumikkal a vasárnapi nyitásnál, így erős teljesítményt tudott nyújtani a hétvége befejező szakaszán, az esővel tarkított Power Stage-en, 4,7 másodperccel jobb időt futva a második helyezettnél. Ezzel a maximális öt bónuszpontot adta hozzá a végső, harmadik helyezésének pontszámához, amellyel 25 pontosra növelte előnyét a pilóták rangsorában. Elfyn Evans munkájának köszönhetően két GR YARIS Rally1 HYBRID versenyautó végzett a legjobb négyben. A pilóta navigátorával, Scott Martinnal együtt fontos pontokat szerzett meg, amelyben szombat reggel egy mély víztócsa okozta sérülés hátráltatta a csapatot. A Power Stage negyedik legjobb eredményével további pontokkal járult hozzá a gyártói bajnokságban való sikeres szerepléshez, ahol a TGR-WRT továbbra is vezető helyen van, 23 pontos előnnyel.
Sébastien Ogier erős kezdéssel vezette a versenyt, majd szerencsétlen fordulatok sorozatát követően szombat délután kicsúszott a 14. szakasz sáros útján. Vasárnap ugyan visszatért a küzdelembe és sikerült a Power Stage ötödik helyét elérnie. Takamoto Katsutának szintén újráznia kellett vasárnap reggel. A TGR WRC Challenge program pilótája visszatért a pénteki jó tempóhoz, így a hét utolsó napján megszerezte második szakaszgyőzelmét is, valamint a harmadik helyet csípte meg a Power Stage-en.
Akio Toyoda (a TGR-WRT elnöke)
„Minden elismerésem a TGR-WRT minden tagjának kemény munkájáért. Különösen nehéz lehetett Kalle és Jari-Matti számára, akik Európa és Japán között ingáztak az elmúlt időszakban. Hálás vagyok, hogy ilyen sűrű programterv közepette is képesek voltak ismét felállni a pódiumra. Négy éve voltam Szardíniában és úgy készültem, hogy az utolsó napon én is beugrom a vízbe a csapattagokkal együtt. Sajnos végül ez nem jött össze, de emlékszem, némileg megkönnyebbülve éreztem magam, hogy mégsem kell megtennem. Lehet, hogy végül emiatt lett peches a csapat a vízbe csobbanások terén… De remélem, hogy mindenki, így Seb, Elfyn és Takamoto is tovább tud lapozni és képes a következő eseményre koncentrálni. Azért remélem, hogy egy nap összejön a szardíniai fürdőzés (bár úgy hallottam, hogy az idén ezt nem engedték). Hiszek benne, hogy a csapat tovább javítja majd az autót, hogy még ellenállóbbá váljon a mély víztócsákkal szemben. A kenyai Safari Rally három hét múlva kezdődik. A szardíniai mérkőzéshez hasonlóan ez sem lesz egy könnyű menet, de úgy tűnik, hogy a csapatunkat nagyon szeretik az itt élő állatok is. Így biztos vagyok benne, hogy a csapat teljesítménye ismét lenyűgözi az afrikai embereket és a rajongókat.”
Jari-Matti Latvala (csapatvezető)
„Ez a verseny már tavaly is komoly nehézségeket okozott a csapat számára teljesítmény tekintetében, de felkészülve álltunk rajthoz, erősebbnek éreztük magunkat és a győzelemért küzdöttünk. Rengeteg kihívással kellett szembenéznünk, az esőt és a csúszós körülményeket is figyelembe véve, volt némi dráma és sajnos a hétvége nem alakult olyan jól, mint ahogyan az mehetett volna. A mai napon a Power Stage rávilágított a képességeinkre, amelyet Kalle megnyert, illetve képes volt felállni a rali dobogójára, ami értékes pontokat jelent a bajnokság szempontjából. Jó dolog, hogy Elfyn végül a negyedik helyen ért célba, fontos pontokat szerezve a csapatnak, és már nagyon várjuk a következő megmérettetést Kenyában.”
Kalle Rovanperä (a 69-es számú autó pilótája)
„Jó abroncsaink maradtak az utolsó napra, amelynek köszönhetően igazán odatehettük magunkat a Power Stage-en, végül a legjobb idővel és öt pluszponttal hazatérve. Egy cseppet sem volt könnyű, nagyon sok eső esett pont az esemény előtt és bár az utolsó autóknál már javult a helyzet, de komoly kihívás volt ez a sárban. Ez mindig is nehéz rali volt a számomra, a hétvége pedig arról szólt, hogy a lehető leggyorsabbak legyünk, ám következetes, biztonságos tempót tartva és szerintem ez összejött. Végül jó helyen voltunk, kimaradtunk a bajokból és a hétvége elején nem éreztem úgy, hogy végül ilyen sok pontot vihetünk haza.”
Elfyn Evans (a 33-as számú autó pilótája)
„A vasárnap csak arról szólt, hogy a gumikat óvva teljesítsük az első három szakaszt és felkészüljünk a Power Stage-re. A körülmények sokat változtak a Power Stage-ig; heves esőzések voltak és elég csúszós volt minden, de sikerült megoldanunk. Jobb lett volna több pontot hazavinni, de a néhány még mindig több, mint a semmi. A hétvége eseményei után azt hiszem, hálásak lehetünk az összetett negyedik helyezésért és az érte járó néhány pontért, még ha nem is vagyunk kifejezetten boldogok attól, ahogy a dolgok alakultak.”
Sébastien Ogier (a 17-es számú autó pilótája)
„Vasárnap visszatérhettünk és minden a Power Stage-ről szólt – igyekeztünk néhány pontot szerezni a csapat számára. Az időjárás ezt megnehezítette a rali végén, és nem mertünk túl sokat kockáztatni ilyen körülmények között. Normál tempót hoztunk, de semmilyen őrültséget nem vállaltunk be. Így végül nem igazán sikerült emlékeztesre ez a hétvége, de olykor így megy ez a sport világában és ezzel egyszerűen csak együtt kell élni. Még mindig nagyon sok a pozitív dolog, például a sebességünk a hétvége során, és reméljük, hogy legközelebb a szerencse is mellénk szegődik.”
VÉGEREDMÉNY, SZARDÍNIA RALLY
1 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) 3ó 40 p 01,4 mp
2 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +33,0 mp
3 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1p 55,3 mp
4 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +5p 20,5 mp
5 Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2) +9p 33,3 mp
6 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Hyundai i20 Rally2) +11p 48,9 mp
7 Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +12p 46,1 mp
8 Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +12p 53,5 mp
9 Miko Marczyk/Szymon Gospodarczyk (Škoda Fabia RS Rally2) +15p 33,8 mp
10 Erik Cais/Petr Těšínský (Škoda Fabia RS Rally2) +16p 49,4 mp
14 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +19p 50,4 mp
Mi következik?
A legendás kenyai Safari Rally (június 22-25.) a bajnokság egyetlen afrikai megmérettetése. 2021-es visszatérése óta mindig emlékezetes a viszontagságos, sziklás viszonyokról és a nagysebességű szavannás száguldásokról.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!