Dobozra doboz - Nissan e-NV200 XL Voltia
Az elsőre furának tűnő külseje közelebbről nyer értelmet, mivel a gyári raktér duplájával rendelkezik. Az okos elővárosi futár, mely ott teljesít a legjobban ahol belsőégésű társai képtelenek.
Az elektromos járművek egyre bővülő piacán, nem maradhatnak le a haszongépjárművek sem. Ebben a kategóriában még elég foghíjas a kínálat, főként ebben a méretben. Mondhatni egyedülálló. A Nissan e-NV200 2013 óta piacon van, ami eleinte 24 kWh-ás akkumulátorral volt kapható. Mára ez 40 kWh-ás kapacitásra bővült amivel gond nélkül elláthatóak a kisebb terítő körutak. Az e-NV200 elérhető személyautó kategóriában is, maximum 7 személyes változatban. A nálunk járt XL Voltia egy nem teljesen gyári, de mégis gyári minőségű furgon. Egy szlovák cég, a Voltia alakítja át a gyárilag 4 m3-es furgonokat 8 m3-esre. Ezt a magasság és a hátsó túlnyúlás növelésével érték el, amit jól láthatunk, ha oldalról nézzük. Ennek eredményeképpen nagyjából 125 kg-al csökkent a hasznos terhelhetőség, ami így megközelítőleg 600 kg körül alakul. Viszont sokkal többet nyerünk az elveszített kilógrammokért cserébe, mivel sokkal jobban pakolható mint a gyári 4 m3-es. Egy átlag ember felállva sem veri bele a fejét semmibe, mivel 192 cm a belső raktérmagasság. A fülke feletti polcon kapott helyet minden szükséges kábel, de a pótkerék is felfér, ha a helyigény úgy alakul. A hátsó ajtók teljes raktér magasságágig meglettek hosszabbítva és 180 fokban nyithatóak, míg az oldalajtó maradt a gyári magasságban, vélhetően a karosszéria szilárdságának megőrzése érdekében, így oldalt vigyázni kell a fejekkel. Viszont személy szerint úgy vélem hasznos, hogy van tolóajtó, mivel ez is a praktikumát növeli. A raktérben kaptunk árurögzítő füleket és több erre alkalmas pontot.
Belül az első dolog ami szemet szúrt az a visszapillantó, aminek alapból nem sok funkciója van egy zárt áruszállítónál, de ebbe integráltak egy kijelzőt amin keresztül láthatjuk, hogy mi is van éppen mögöttünk. Ez állandó jelleggel működik, míg tolatás közben a műszerfalon is hátra láthatunk. Valamivel fapadosabb mint a Nissan többi villanyos személyautója, de ez egy munkaeszköz, így ezt megbocsájthatjuk neki. Viszont további extrákkal, mint például az infortaiment rendszerrel tovább növelhetjük a kényelmet. Az utasoldali ülést lehajtva egy praktikus tálcát kapunk, amin kényelmesen lehet intézni a papírmunkát vagy akár ebéd közben asztalnak is lehet használni, feltéve ha nincs utastársunk.
A 109 lóerejét és 254 Nm nyomatékát abszolút meghazudtolja. A váltó természetesen automata, mivel elektromotor hajtás és kéziváltó páros nem létezik. Elég nyomatékosnak mondható ECO módban is, mivel olyan egyenletesen húz, mint egy jó dízel. Kikapcsolásával viszont táltos paripává kerekedik, itt jön elő az igazi elektromos autó érzés, bár 90 felett már ne akarjunk vele erősködni. Képes akár 123 km/h-val is mozogni, de ez nem erre lett kitalálva. Mivel egy áruszállító több kilómétert tesz meg mint egy személyautó, így gondoskodtak arról, hogy az akkupakk fokozott igénybevétel esetén se károsodjon, amit az akku hűtésével oldottak meg. Így a többszöri gyorstöltés sem rövidíti meg élettartamát. Klíma, fűtés és egyéb fogyasztó nélkül optimálisan 220 kilóméter körüli hatótávot számolt, míg fordított esetben leterhelve, ez nagyjából 160 kilóméterre csökkent. A DC töltést CHAdeMO csatlakozón keresztül, míg az AC töltést Type1-es csatlakozón keresztül tudjuk kivitelezni. Az otthoni töltést egy 6,6 kW-os AC töltővel, alig 8 óra alatt megejthetjük.
Ez a modell egy ígéretes jövőt mutat az elektromos áruszállítók terén. Már ma ott tartunk, hogy teljesen használhatóak és nem csak mint bemutató darab, amik mögött szép számok állnak, viszont teljesítmény nem igazán. Bátran ajánljunk minden vállalkozónak, aki szeretné és meg is teheti, hogy zöldre váltson, és cégét is ebbe az irányba szeretné terelgetni.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!