Dupla X – Lamborghini Murcielago
Idén ünnepli megjelenésének 20. évfordulóját a hírhedt Murcielago, és ezzel ifjúkorának középszakaszába lépett. Míg „Apja” a Diablo, középkorúvá érett, így legelső példányai már büszkén viselhetik az Oldtimer minősítést.
Ősatyja a Miura volt, ahol minden elkezdődött. Ez volt a első középmotoros elrendezésű szupersportkocsi. Ebből mindössze 764 darab készült, amihez jó viszonyítási alap, hogy múlt év szeptemberében a jelenlegi modell, az Aventador legyárott darabszáma meghaladta a 10.000 darabot. A kronológiai sorrend fentről lefelé sorban: Miura, Countach, Diablo, Murcielago, Reventón és az Aventador. További érdekesség, hogy a Reventón, mely egy új köntösbe bújtatott Murcielago, igazán ritka, csupán 21 darabot gyártottak belőle.
Ha Lamborghiniről és filmről beszélünk ismerős lehet a jelenet A Wall Street farkasából, amikor Leonardo DiCaprio magáról nem tudva próbál bemászni autójába. A Miura utódja, egy Lamborghini Countach volt az áldozat, melyből csupán 1983 darabot gyártottak. Mivel a filmben látható darab nem egy replika volt, így igen szívfájdító látványt nyújtott, amikor rommá törték.
Visszakanyarodva a Murciélagóhoz, érdekes történet fűződik a névválasztáshoz. Nevét a márka logóján található állatról kapta, egy legendás bikáról, nevezetesen Murcielagórol. Egy bikaviadal során 24 kardszúrást élt túl, így ez az a név többet mond mindennél. Nem mellesleg maga a szó spanyolul annyit jelenet, hogy denevér. Nemhiába Batman autója is egy Murciélago volt.
Ezt a típust 2001 és 2010 közt gyártották Bolognában, 5 féle változatban és ezt egészítette ki 4 féle limitált verzió, amiből az egyik a SuperVeloce China Limited Edition, ami a lentebbi képen is látható. Igazán szemet gyönyörködtető. A motornak is megjelent többféle variánsa, de a lényeg a V12-es hengerelrendezés változatlanul maradt. Az első modellben 6.2 literes motor duruzsolt, majd ezt követően kapta a 6.5 literes motort. Mind közül az LP 670–4 SuperVeloce volt a legerősebb a maga 670 lóerejével és 660 Nm nyomatékával, amivel a mai autókat is megszégyenítő 3 mp-es 0-100-ra való gyorsulásra volt képes. Hozzávetőlegesen ez egy Tesla Model S P90D teljesítménye.
A versenypályán elért eredménye miatt sem szégyenkezhet, ott volt a 24 órás Le Mans forgatagában 2006-ban, majd a Murciélago RG-1-es a Super GT keretin belül, GT300-as kategóriában győzelmet aratott a Suzuka versenypályán. Majd 2007-ben is aranyat hozott a FIA GT Zhuhai 2 Hours-on.
További érdekes információ ezzel kapcsolatba, hogy a hírhedt Japan Lamborghini Owners Club állította versenypályára. Ők azok akik neonfényben úszó autókkal krúzolnak Tokyo belvárosában. Videó itt található.
2006-ban a Miura 40 éves megjelenésének tiszteletére megalkottak egy koncepció autót, melynek alapja a Murcielago volt. Ez egyben elég jövőbemutató volt, mivel mai szemmel a mostani felhozatal mellett is megállná a helyét a formavilág tekintetében.
Boldog születésnapot kívánunk Murcielago! Reméljük a márka felívelése töretlen marad a downsizing és a különféle szabályozások ellenére is.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!