Egyéni beállításaival a Track Pack kivitel új szintre emeli a Focus ST vezetési élményét
A sebesség megszállottjai most még magasabbra srófolhatják Focus ST modelljük versenypálya-teljesítményét az izomautó legújabb generációjának Track Pack változatával
- A Ford bemutatja a gyári kivitelű Focus ST Track Pack változatot; a legendás izomautó egyénileg szabályozható versenypálya-teljesítménye biztosan fellelkesíti majd a vezetés szerelmeseit
- Az állítható KW Automotive futóműrendszer, a túlméretes Brembo fékek és a kis tömegű kerekek hatásosan fokozzák a 2,3 literes, 280 lóerős EcoBoost motor által biztosított menetdinamikát
- Az ötajtós, hatfokozatú manuális sebességváltós modellek kínálatában elérhető Track Pack külső stílusjegyekkel is jelzi különleges voltát, nem beszélve a Focus ST Ford Performance ülésekről
A sebesség megszállottjai most még magasabbra srófolhatják Focus ST modelljük versenypálya-teljesítményét az izomautó legújabb generációjának Track Pack változatával.
A Ford Performance által kifejlesztett, és a Ford próbapályáin, illetve a híres Nürburgring Nordschleife pályán tesztelt, gyárilag átalakított Track Pack kivitel kizárólag az ötajtós ferdehátú, hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt modellekhez rendelhető meg.
Az 5,7 másodperces gyorsulást és 250 km/órás végsebességet biztosító, 280 lóerős, 2,3 literes Ford EcoBoost benzinmotor1 dinamizmusát kiegészítő Track Pack változatban a vezető finomhangolhatja a Focus ST viselkedését a versenypályán; erre szolgál az állítható KW Automotive futóműrendszer, ami remek egységet alkot a csökkentett tömegű könnyűfém keréktárcsákkal.
363 mm-es első féktárcsáival és Brembo féknyergeivel a Track Pack komolyabb megállító erőt is kínál, az egyedi gumiabroncs-specifikáció pedig tovább javítja a tapadást, hogy az autó határhelyzetekben is magabiztosan uralható maradjon.
“Az új Focus ST Track Pack hatásosan ötvözi a csúcstechnológiás megoldásokat, hogy a vezetés szerelmesei egy vérbeli versenygépet kapjanak,” nyilatkozta Laky Andrea, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. “Állítható felfüggesztés, nagyméretű fékek és remekül tapadó abroncsok optimalizálják a teljesítményt, a karosszéria mozgásait és az irányíthatóságot – vagyis mindazt, amire ez az autó született.”
A Focus ST Track Pack már megrendelhető Magyarországon; az első ilyen modelleket jövő év elején vehetik át a vásárlók.
Versenypálya-használatra kész teljesítmény és irányíthatóság
A versenysport-specialista KW Automotive közreműködésével kifejlesztett futóműrendszer rozsdamentes acélburkolatú lengéscsillapítóiban 12 fokozatban állítható a berugózás, és 16 fokozatban a kirugózás mértéke. A kétféle beállítási móddal a versenypályák rendszeres látogatói mindig az adott körülményekhez finomhangolhatják a futómű reakcióit, sőt a kedvenc pályáikhoz szükséges teljesítményt is optimalizálhatják.
A lengéscsillapítók mellett fontos szerepet játszanak a porfestett rugók is, amelyek mintegy 50 százalékkal merevebbek, és 10 mm-rel rövidebbek Focus ST szabványos rugóinál. Ez a megoldás a gyorsabb irányváltások érdekében alacsonyabbra hozza az autó súlypontját, és mérsékli a karosszéria dőlését. A pilóták további 15 mm-rel is leültethetik a felfüggesztést, ha ezt a helyi jogszabályok megengedik.
Az áramlásformázással készült, 19 colos könnyűfém keréktárcsák gyártási eljárása zömíti az alumíniumot, így a kerék szilárd és ütésálló marad, miközben kevesebb anyag kell hozzá, vagyis csökken a tömege. Ennek eredményeképpen a kerekek 10 százalékkal könnyebbek a szokásosnál, vagyis gyorsabbak a függőleges mozgások, ezért javul a gumiabroncsok tapadása, ez pedig egyaránt jótékony hatással van a gyorsításra, a fékezésre és a kanyarodásra. A keréktárcsákon egyedi, tapadásra optimalizált Pirelli P Zero Corsa abroncsok feszülnek, amelyek kiváló versenypálya-teljesítményt nyújtanak, és a közúton, száraz aszfalton is remekül használhatók.
A fékteljesítmény is tovább javult. Az első féktárcsák átmérője 10 százalékkal nagyobb a normál modellek 330 mm-es méreténél, és mindehhez Brembo négydugattyús féknyergek társulnak, amelyek erősebben markolnak rá a tárcsára, ráadásul nagyobb felületet biztosítanak a keletkező hő gyors elvezetéséhez, mérsékelve ezzel a felmelegedés okozta fékhatás-csökkenést a keményebb pályaszakaszokon.
Erő és stílus
A különleges Track Pack külső stílusjegyekkel még hangsúlyosabban érvényesül a Focus ST erőt sugalló megjelenése.
Az ST exkluzív hátsó légterelőjét, hátsó diffúzorát és első lökhárító-légterelőit csillogó Agate Black fényezés fedi, függetlenül a karosszéria színétől. Mindhárom elem passzív aerodinamikai hatással javítja a leszorító erőt és a menetstabilitást.
A Focus ST Track Pack teteje, felső hűtőmaszkja és külső visszapillantó-borítása is magas fényű Agate Black árnyalatú. Hasonló, csillogó fekete fényezést kaptak a könnyűfém keréktárcsák is, amelyek mögött vörösre festett féknyergek láthatók.
Szintén exkluzív megoldás, hogy a normál króm embléma helyére finom fekete vonallal kontúrozott ST-logók kerültek. A látványos karosszériaszínek kínálatában olyan árnyalatok szerepelnek, mint az Agate Black, a Fantastic Red, a Frozen White, a Magnetic, és a kizárólag az ST-változatokhoz megrendelhető Mean Green.
A Ford tavaly vadonatúj utasteret készített a Focus ST-hez, benne saját fejlesztésű Ford Performance ülésekkel, amelyeknek remek oldaltartását és kényelmét most teljes mértékben kiaknázhatják a Focus ST Track Pack vezetői.
A fejlett utastéri technológiák közt megtalálható a 13,2 colos központi érintőképernyő is az intuitív kezelőfelülettel, amelyen a vezető egy vagy két ujjmozdulattal elér bármilyen alkalmazást, információt vagy kezelőszervet.
A Focus ST 2,3 literes EcoBoost benzinmotorja 280 lóerőt ad le 5500 1/perc fordulatszámnál, a 420 Nm nyomatékcsúcs pedig 3000-4000 1/perc fordulatszám-tartományban rendelkezésre áll. Mindezt a kettős megfúvású turbótöltő és a turbólyuk-kiküszöbölő technológia teszi lehetővé.
A padlógázos fokozatváltás lehetősége remek teljesítményt biztosít, nyitva tartva a pillangószelepet, amikor a vezető felengedi a kuplungot, hogy magasabb fokozatba kapcsolja a sebességváltót – így a turbótöltő reakciója a lehető leggyorsabb lesz. Szintén a teljesítményt fokozza az elektronikus vezérlésű részlegesen záró differenciálmű (eLSD) is: a sebességváltóba beépített rendszer a hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal a rendelkezésre álló forgatónyomaték akár 100 százalékát is képes a jobban tapadó kerékre irányítani, hatásosan kiküszöbölve ezzel a kerekek kipörgését. Ez a technológia gyorsabban és precízebben működik, mint a mechanikus LSD-rendszerek, mivel a hajtásláncból érkező információk és a járműdinamikai szenzorok jelei alapján a rendszer már előre képes módosítani a vonóerő elosztását.
A vezető kiaknázhatja a választható üzemmódok2 előnyeit is, az adott vezetési helyzethez igazítva az eLSD, a gázadás, az elektromos szervokormány és az elektronikus menetstabilizáló (ESC) karakterisztikáját; ez utóbbi rendszer például a Versenypálya beállítás kiválasztásával sokkal nagyobb szabadságot biztosít a vezetőnek.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!