Európában is egyedülálló hidat adtak át a múlt héten
Újabb szakasszal bővült az M44
A gyorsforgalmi út megépítése nagymértékben javítja majd a dél-keleti országrész elérhetőségét, és biztosítja Békéscsaba magas színvonalú bekötését. A Lakitelek és Tiszakürt közötti szakasz átadásával Bács-Kiskun megyétől a Viharsarokig már közel 90 kilométer készült el az M44-ből.
2019 októbere óta járható az M44 gyorsforgalmi út leghosszabb szakasza (61,5 km) Tiszakürt és Kondoros között. 2020 decemberében adtuk át a Kondoros-Békéscsaba közötti szakaszt (17,6 km) az autósoknak. Majdnem napra pontosan egy év telt el, és most egy újabb rész készült el az M44-ből Lakitelektől Tiszakürtig. A 10 kilométeres szakaszon 22,5 méter koronaszélességű, 2×2 forgalmi sávos, leállósáv nélküli autóút épült.
A projekt leglátványosabb eleme az új Tiszaugi híd, amely hazánk negyedik négysávos közúti Tisza-hídja. A híd teljes hossza 556 méter, ebből a mederhíd hossza 307 méter, középső támaszköze 152 méter. Az ellipszis kapuzat miatt a híd szerkezete Európában egyedülálló.
A beruházás részeként több különszintű csomópont létesült. Tiszakürttől Lakitelek irányába haladva az első a 4515 j. Tiszakürt-Tiszainoka összekötő úti korrekcióval alkotott különszintű csomópontja, ezen keresztül biztosított a 44-es főút és az M44 gyorsforgalmi út kapcsolata is. A második különszintű csomópont a 4625 j. útnál található, Lakiteleknél. E csomópont része egy közel 110 méter hosszú négynyílású felüljáró, amely áthidalja a Szolnok-Kiskunfélegyháza vasútvonalat is. A csomópontnál új mérnökségi telep is épült.
A projekt részét képezi a 4625. j. Szolnok-Kiskunfélegyháza összekötő út M44 és 44-es főút közötti 1,5 km hosszú szakaszának megerősítése, párhuzamos kerékpárút kialakításával. Az M44 folytatásának átadásáig itt vezetik vissza az autóút forgalmát a 44-es főútra. A biztonságos közlekedés érdekében a 4625 j. út és a 44-es főút kereszteződése vasúti közlekedéssel összehangolt jelzőlámpás osztályozós csomóponttá épült át.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: „A 2010 óta átadott beruházásoknak köszönhetően vált négysávos úton megközelíthetővé Eger, Salgótarján, Sopron, Szolnok, Szombathely és Veszprém. Az M44 125 kilométeres főpályáját és még majdnem 50 kilométernyi kapcsolódó közutat összesen közel 400 milliárd forintból építjük meg 2025-re. Az évtized közepétől így Békéscsabára is gyorsforgalmi úton autózhatunk majd. A most elkészült fejlesztéssel az M44 már három megyét kapcsol össze, Békés és Jász-Nagykun-Szolnok után benyúlik Bács-Kiskunba is. A gyorsforgalmi út új és korábban átadott szakaszait a személygépkocsik és buszok januártól is díjmentesen használhatják összesen közel 90 kilométeren.”
Lezsák Sándor, az országgyűlés alelnöke, Bács- Kiskun megye 4. sz. választókerületének országgyűlési képviselője elmondta: „Az új Tiszaugi híd igazán szemet gyönyörködtető látvány. A híd avatása egy új korszak nyitánya lesz a környéken élők számára, hiszen közelebb kerül a főváros, élénkül a gazdaság, biztonságosabb lesz a közlekedés, és élhetőbbek lesznek azok a települések, amelyeken korábban áthaladt a forgalom. A híd és az M44 gyorsforgalmi út sok milliárdja egy biztos befektetés a térség jövőjébe.”
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósult meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végezte nettó 51,3 milliárd forint értékben.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!