Ezüstérem a Fuglaui rallycross katlanban
Karalyos Marci az elmúlt hétvégén újra felöltötte a versenyoverálját, és nyolc kategóriatársával rajthoz állt a Fuglauban megrendezett Magyar Rallycross OB és Osztrák OB futamán
Mielőtt nekifognánk a fuglaui versenybeszámolóhoz kérlek, oszd meg, miként is kerültél a rallycross világába és milyen eredményekkel büszkélkedhetsz?
- 3 éves koromban kaptam meg a legelső benzines motoromat, akkor csapott meg először a benzingőz illata. 6 éves lehettem, amikor először nagypapámmal kilátogattunk húsvétkor a máriapócsi Rabócsi Ringre. Már akkor eldöntöttem, hogy én itt egyszer szeretnék versenyezni, mindig arra vágytam, hogy rallycross versenyző lehessek. Így befejeztem a motocross pályafutásomat, amit hobby szinten űztem, és 2017 tavaszán megvettem az első rallycross versenyautómat. Először csak pálya napokon vettem részt, ismerkedtem a pályával és ezzel a sporttal. Az első versenyem 2018 hústvétkor volt a Rabócsi Ringen amatőr -1600-as kategóriában. Egy Mazda 323-as volt az első versenyautóm, amivel sikereket nem sikerült elérnem, ezért egy erősebb versenyautóra váltottam, mégpedig egy Honda Crx-re amivel a mai napig is versenyzek. Ezzel a versenyautóval már 2018-as év harmadik versenyen a 3. helyen álltam a dobogón. Három Évig ezzel az autóval versenyeztem az amatőr kategóriában, és szép eredményeket sikerült elérnem. Szerettem volna fejlődni és többet tanulni, ehhez pedig a rallycross országos bajnokságot éreztem megfelelőnek. A 2022-es év első versenyen sikerült az OB MK-1600-as kategóriában kezdenem szponzori segítséggel. Nagyon jól érzem magam ebben a kategóriában, erősek a versenytársak, ami segíti az Én fejlődésemet. Az éven a Magyar kupában négy versenyen vagyok eddig túl, ebből a Monorierdő M-Ringen 2. helyezést, és az ausztriai Fuglau MJP Racing Arénában szinten második helyezést sikerült elérnem. Jelenleg készülök az ötödik fordulóra, ami a Nyirádi verseny lesz.
A szombati első szabadedzésen az első helyre kormányoztad be a Honda Crx rallycross autódat. Mennyire sikerült megismerkedni ez idő alatt a pályával?
- A szombati első szabad edzésen esett az eső, amit én nagyon szeretek. Számomra teljesen új pályán mérettettem meg magam. Az első szabadedzés utáni eredmények alapján, az első helyen autóztam. Ettől függetlenül bőven maradtak hiányosságok a pálya ismeretével kapcsolatban, az autón több beállítást is kipróbáltunk a pályához. Verseny közben megtetszett a pálya, és egyre jobban kezdtem magaménak érezni.
A második szabadedzésen mi történt, hogy nem brillíroztál annyira?
- A második szabadedzésen a kategóriában 4. Helyet sikerült autóznom. Előzőleg említettem, hogy erősnek és tapasztaltnak tartom a versenyző társaimat ennek tudható be a negyedik időm.
Az első kvalifikációs futamon sem sikerült előrébb kerülni. Viszont a másodikon megint az előkelő harmadik helyen végeztél, aztán ismét visszaestél a harmadik kvalin. Mi is történt a három futam alatt?
- Az első kvalifikációs futamon 5. Helyre kormányoztam be az autómat, aminek az oka még a pálya tapasztalatlansága volt. A második kvalifikáción sikerült az első időt autóznom, kezdtem rá érezni a pálya ritmusára. A 3. kvalira sajnos ejtettünk egy nagy hibát, ami a nem megfelelő gumi választása volt. Úgy gondolom, hogy a 3. kvalin igen ingadozó volt a teljesítményem, de ezt leszámítva is nagyon élveztem.
Következett a várva várt döntőd. Az miként is sikerült?
- A döntőben a negyedik rajthelyről rajtoltam, ami számomra nagyon szimpatikus volt a pálya kialakítását tekintve. Az első kanyarban igyekeztem az esetlegesen kialakulható csetepatéból kimaradni. Az első körben látta a Szpotterem a legmegfelelőbbnek a Joker kör választását. Törekedtem a megfelelő íveken való autózásra a megfelelő tempóban, így sikerült a második helyen végeznem.
Összességében miként értékeled a nemzetközi rallycross versenyen való szereplésedet?
- Úgy gondolom, hogy minden tőlem telhetőt megteszek a versenyeim közben. Bár van hova fejlődnöm, ami a kategóriámnak a választásának is oka. A csapatom nagyon jó, minden feltétel adott a célom eléréséhez, emellett az OB-ban versenyzők tanácsait is szívesen fogadom. Azt érzem, hogy magamból és az autómból is van még mit kifacsarnom, de ehhez még sok verseny kilométerre van szükségem.
Szeretném megköszönni a családomnak, a csapatomnak ebbe beleértve a szerelőmnek, hogy mindig rajtra kész autóban ülhetek! A barátaimnak a rengeteg biztatást és segítséget.
Fotó: Hajóka SportFotó
- Hajósi Miklós -
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!