Feladja a leckét – Ssangyong Rexton G4
Megújult a Sssangyong Rexton G4, a márka zászlóshajója, így kapva-kaptam az alkalmon, hogy újra beleülhessek. Sokan meglepődhetnek ezen, hogy miért örültem ennek ennyire, hogy egy kevéssé ismert márkát újra tesztelhetek. Remélem a cikket követően mindenkiben eloszlanak a kérdőjelek.
Az előző Rextonról szóló írásomból kiderült a véleményem, amely röviden az, hogy bizton hiszem, hogy a koreai márkák alaposan felforgatták a korábbi piaci leosztást, amelynek sodrában a Ssangyong jó érzékkel és komoly design fordulattal követel helyet magának olyan piaci réseket célozva, amellyel más márkák csak részben és sokkal magasabb árszinten foglalkoznak. Ez a terület az SUV. Ha itt keresünk jó ár/érték arányú gépkocsit, akkor ez a brand kitűnő választás. El kell ugyan fogadni, hogy kisebb a presztízse, nem esik tőle hanyatt egy plázacica (ha ez egyáltalán szempont). Cserébe viszont csodálatos belső teret és egy gigantikus méretű autót kapunk.
A külső változás minimális a 2020-as Rexton G4-ben, ami gyakorlatilag egy új és mutatós hűtőrácsra korlátozódik. A belső térben sem találtam lényeges változást, ami egyáltalán nem probléma, hiszen ez a komfort és kivitel valóban lenyűgöző.
Az igazi különbség, amit tapasztaltam, a rugózási, valamint felfüggesztési kényelmében van a Rextonnak. A korábbi, hajó szerű ringatózás megszűnt és egy nagyon kellemes, európai ízléshez igazított feszességet kapunk. A kormánymű is lényegesen jobb lett, mint korábban, ami igazán jót tett az autónak, illetve a vezethetőségének. Ne egy sportautós keménységre és dinamizmusra számítsunk, hanem a normál, hétköznapi használathoz igazított keménységre.
A fenti gondolatsor biztos sokakat meggyőz, de ez még nem minden. Van egy koncepcionális különbség a Rexton esetében, amely kiemeli a többi versenytárs közül.
A Ssangyong ugyanis az SUV akronímát tradicionálisan értelmezi. Ők ugyanis nemcsak egy divatcuccot gondolnak mögé, hanem valós terepes képességekkel rendelkező járművet. A Rexton alvázas felépítése ugyanis igazi terepjáróvá teszik a járművet. Ennek része a magas felépítés, kapcsolható összkerék hajtás és a felezőváltó. Ezek pedig mind-mind megtalálhatóak a Rextonban. Luxus szempontjából tehát nyugodtan hasonlíthatjuk a BMW X5-höz, vagy a Mercedes GLE-hez, de terepes képességei miatt akár egy Land Rover Defenderhez is.
Természetesen lesznek extra tartozékok, amelyek nem találhatóak a Rexton G4 árlistáján. Például nem adaptív a tempomat, csak figyelmeztet sávelhagyáskor, nem tartja az autót a sávban automatikusan és például éjszakai kamera sincsen benne. Cserében viszont az ára a töredéke az előbb felsorolt márkáknak. A teljesen full extrás változat, 7 üléssel, napfénytetővel, szellőztethető és fűthető extra kényelmes és memóriás ülésekkel, hatalmas 20” -es krómozott kerekekkel, digitális műszerfallal, gigantikus méretű központi kijelzővel, melyre kitükrözhető a mobiltelefonunk és talán az egyik legminőségibb bőr ülésekkel nem kerül még 16 millió forintba sem. Ezért az árért egy 2,2literes 190Le-s dízel erőforrást kapunk automata váltóval és az előbb felsorolt kapcsolható meghajtás funkciókkal.
Az autó mérete elképesztő, hossza 4,85m, közel 2m széles és 1,82m magas. A küszöb pedig nem csak extra elem, hanem a magas hasmagasság miatt funkcionális szükséglet is. Csomagtartója a 7 üléses verzió esetén 240l és 1806l között variálható.
Más szóval találhatunk nagyobb presztízzsel rendelkező márkát, találhatunk olyat, amelynek extra tartozék listája valamivel bőségesebb, de olyat, amely ezen a luxus szinten kedvezőbb árat kínál, biztosan nem. A Rexton valódi „hűha” érzést kínál, kiváló belső térrel, olyan külsővel, amely már egyáltalán nem mondható csúnyának és egy a méretéhez képest 10l körüli fogyasztással. Ez pedig feladja a leckét bármelyik konkurensnek.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!