Felgyorsul a Ford átalakulása
Önálló autóipari egységek alakulnak az elektromos járművek nagyobb mérvű piaci bevezetése, a vállalati működés megszilárdítása és az értékteremtés érdekében
A Ford tovább folytatja globális autóipari tevékenységének átalakítását, felgyorsítva ultramodern, elektromos, hálózathoz kapcsolódó járműveinek fejlesztését és széles körű elterjesztését, mindeközben pedig fokozza a vállalat működési teljesítményét, és mérnöki és ipari képességeinek teljes kiaknázására törekszik.
„Nem ez az első eset, hogy a Ford újragondolja a jövőt, és a saját útját járja,” mondta Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke. „Most páratlan lehetőségünk nyílik arra, hogy mi legyünk a hálózathoz kapcsolódó és elektromos járművek izgalmas, új korszakának főszereplői, hogy vásárlóinknak a Ford legjavát nyújthassuk, és ténylegesen hozzájáruljunk bolygónk egészségéhez.”
Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója tavaly májusban ismertette a Ford+ tervet, amit a vállalat legnagyobb lehetőségének nevezett a növekedésre és az értékteremtésre azóta, hogy Henry Ford megkezdte a T-Modell tömeggyártását. Két különálló, de stratégiailag egymásra épülő autóipari üzletág (a Ford Blue és a Ford Model e) megalakításával, illetve az új Ford Pro üzletág segítségével kibontakozhat a Ford+ tervben rejlő teljes potenciál, elősegítve a növekedést és az értékteremtést, és olyan helyzetbe hozva a Fordot, hogy felülmúlhatja a többi nagy múltú autógyártót és az elektromos járművek piacán jelentkező új vetélytársait is.
„Hatalmas előrelépést értünk el, méghozzá rövid idő alatt. Egy sor sikeres modellt dobtunk piacra világszerte, és az új elektromos autóink, például az F-150 Lightning és a Mustang Mach-E iránti kereslet minden várakozást felülmúl,” nyilatkozta Farley. „A Ford+ tervvel azt akarjuk elérni, hogy újra egy igazán nagyszerű, a világot átformáló vállalattá váljunk, ám ez a folyamat hatalmas odafigyelést igényel. Mindent bevetünk a siker érdekében. Különálló, de egymást kiegészítő vállalkozásokat hozunk létre; jó példa erre a Ford Model e, ami a startupok dinamikus lendületét és innovációját kölcsönzi számunkra, és ehhez társul a Ford Blue ipari know-how-ja, volumene és olyan ikonikus márkái, mint a Bronco. Mindez csupa olyan előny, amiről a startupok csak álmodhatnak.”
A változás hajtóereje annak felismerése volt, hogy új szemléletre, tehetségekre és – végezetül – szervezetekre van szükség ahhoz, hogy minden akadály elháruljon a Ford elektromos hajtású, és digitálisan összekapcsolt járműveinek és szolgáltatásainak fejlesztése és elterjesztése útjából, ugyanakkor teljes mértékben kiaknázhatók legyenek a vállalat ikonikus belsőégésű járműcsaládjában rejlő lehetőségek is.
A Ford Model e megalakításának ötletét a Ford GT-t, a Mustang Mach-E SUV-t és az F-150 Lightning pickupot fejlesztő kisebb, az adott feladatra összpontosító Ford csapatok, valamint a Ford kifejezetten erre a célra létrehozott kínai EV-részlegének sikere adta.
„A Ford Model e lesz a Ford innovációját és növekedését biztosító központ; a világ legjobb szoftver-, elektromos- és autóipari tehetségeiből álló csapata dolgozik majd azon, hogy hihetetlenül jó elektromos járműveket és digitális élményeket alkossanak a Ford-vásárlók új generációi számára,” mondta el Farley.
„A Ford Blue küldetése, hogy jövedelmezőbbé és izgalmasabbá tegye a belsőégésű motoros autók üzletágát, megerősítse sikeres és ikonikus járműcsaládjainkat, és – hihetetlen szolgáltatások és élmények révén – tovább fokozza ügyfeleink lojalitását. A Ford Blue lényege, hogy az egy évszázad alatt összegyűlt ipari tudásunkat optimálisan hasznosítsuk a jövő építésében. Ez a csapat minden erejével arra törekszik, hogy piacvezető minőséget biztosítson, minden tevékenységünkben kiiktassa a hulladék termelődését, maximalizálja a cash flow-t, és optimalizálja ipari lábnyomunkat.”
A Ford Model e és a Ford Blue önálló üzletágként működnek majd, de összehangoltan, egymást támogatva dolgoznak – csakúgy, mint a Ford Pro, amely rendkívül egyszerű ügyintézést biztosít a kereskedelmi és kormányzati ügyfelek számára, egyaránt kínálva hagyományos és elektromos hajtású járműveket, valamint szoftverek, töltési lehetőségek, finanszírozások, szolgáltatások és támogatások teljes csomagját a Ford és nem Ford termékekhez egyaránt. A Ford Model e és a Ford Blue a Ford Drive mobilitás működését is hasznosan segíti majd.
Ford Model e feladata:
- Bevonzani és megtartani a legjobb szoftver-, mérnöki-, tervező- és UX-tehetségeket, valamint tökéletesíteni azokat az új technológiákat és elképzeléseket, amelyeket a Ford vállalat teljes működési spektrumán alkalmazhatók;
- Az áttörést jelentő, nagy sorozatban gyártható elektromos és hálózathoz csatlakoztatott termékek és szolgáltatások tervezése, piacra dobása és széles körű elterjesztése, teljesen újszerű, friss szemlélettel;
- Létfontosságú technológiák és funkciók – például elektromos jármű platformok, akkumulátorok, elektromotorok, inverterek, töltő berendezések és újrahasznosítási eljárások – fejlesztése annak érdekében, hogy a Ford a legkorszerűbb, áttörést jelentő elektromos járműveket alkothassa meg; valamint
- Szoftverplatformok és teljesen hálózatba kapcsolt járműarchitektúrák létrehozása, hogy ennek révén élvezetes, folyamatosan rendelkezésre álló és állandóan fejlődő járművek és élmények születhessenek.
- Új modellek, élmények és szolgáltatások létrehozásával még népszerűbbé teszi a vásárlók által kedvelt ikonikus Fordokat, például az F-sorozatot, a Ranger és a Maverick pickupokat, a Bronco és Explorer SUV-kat és a Mustangot;
- Segít a vásárlóknak, hogy megélhessék szenvedélyeiket, és kellemessé varázsolhassák mindennapi életüket; mindezt személyre szabott márka- és járműélményekkel biztosítja, legyen szó akár terepezésről, nagy teljesítményű autózásról vagy családi programokról, különösen olyan helyzetekben, amelyekben a belsőégésű motor képességeire van szükség;
- Új, hálózatba kapcsolt, személyre szabott és mindig elérhető élményeket biztosít a vásárlók számára a Ford Model e szoftverével és integrált rendszereivel;
- Eléri, hogy a piacvezető minőség és a kivételes szolgáltatás révén a vevők a Fordot válasszák, és meg is maradjanak a márkánál;
- A forrásnál szünteti meg a hulladéktermelést, és drámai mértékben csökkenti a gyártással kapcsolatos költségeket; valamint
- Megbízható, globális szintű tervezési, beszerzési, gyártási, valamint járműtesztelési és fejlesztési kapacitásaival támogatja a Ford Model e és a Ford Pro munkáját az autók világszínvonalú biztonsága, vezetési élménye, irányíthatósága, csendessége, kényelme és tartóssága érdekében.
- A vállalati korrigált EBIT 10 százalékra növelése 2026-ra, ami 270 bázispontos növekedést jelent 2021-hez képest; ennek eszköze az elektromos autók költségcsökkentése, illetve a belsőégésű motorok jelentős, akár 3 milliárd dollárt is elérő strukturális költségcsökkentése
- 2026-ra évente több mint 2 millió elektromos autó gyártása, ami a Ford globális termelésének mintegy egyharmadát jelenti, és ezen arány 50 százalékra növelése 2030-ra, ugyanolyan vagy a jelenleginél is nagyobb mérvű piaci részesedést szerezve az EV-k révén azokban a járműszegmensekben, amelyekben a Ford már most is piacvezető
- Mindezek mellett a Ford arra számít, hogy 2022-ben 5 milliárd dollárt költ az EV-kre, beleértve a tőkekiadásokat és a közvetlen befektetéseket, ami a 2021-es költések kétszeresét jelenti.
A Ford Model e egy izgalmas, új vásárlási és birtoklási élményt is kínál majd a Ford jövőbeli elektromos járműveihez. Ennek az élménynek szerves részét képezik az egyszerűen, ösztönösen használható e-kereskedelmi platformok, az átlátható árképzés és a személyre szabott ügyfélszolgálat; ez utóbbit a Ford-nagykövetek biztosítják majd. A Ford Blue is ezeket a megoldásokat fogja alkalmazni, hogy javítsa a belsőégésű motoros autókat vásárló ügyfelek élményét, és új szintre emelje az ügyfelek konnektivitását és elégedettségét.
A Ford Blue a következő célokra fogja hatásosan alkalmazni a Ford páratlan autóipari tapasztalatát:
A Ford megerősíti, hogy 2022-es célja a 11,5-12,5 milliárd dolláros korrigált EBIT (kamatfizetés és adózás előtti üzemi eredmény) elérése. A megadott EBIT-tartomány felső határa 8%-os haszonkulcsnak felel meg, ami – siker esetén –, a vállalat eredeti célkitűzéséhez képest egy évvel korábban valósulna meg. A ma bejelentett változásokkal a Ford felfelé módosítja hosszabb távú működési és pénzügyi céljait:
A Ford ismételten megerősíti elkötelezettségét, hogy 2050-re eléri a széndioxid-semlegességet, és 2035-re minden gyártási tevékenységében 100%-ban helyi, megújuló villamos energiát használ majd.
„Ez az új struktúra még inkább képessé tesz minket arra, hogy a mobilitásnak ebben az új korszakában is iparágvezető növekedésre, jövedelmezőségre és likviditásra tegyünk szert,” nyilatkozta John Lawler, a Ford pénzügyi igazgatója. „Ez javítja majd hatékonyságunkat a tőkeallokációban, mind a belsőégésű motoros, mind pedig az elektromos hajtású járművek terén, illetve az itt várt megtérülésben; ehhez maximálisan ki fogjuk használni meglévő képességeinket és új készségeinket, és ahol kell, egyszerűsítjük a folyamatokat és csökkentjük a költségeket. A legfontosabb az, hogy szilárdan hisszük: ez minden részvényesünk számára növekedést és jelentős értéket jelent majd.”
A Ford Model e és a Ford Blue összehangoltan, kéz a kézben fog működni a Ford vállalat egyéb részeivel. A Ford Pro továbbra is olyan piacvezető termékeket, szolgáltatásokat és támogatást kínál, amire a vállalati ügyfelek számítanak. A Ford Model e és a Ford Blue által kiszolgált Lincoln továbbra is lenyűgöző járműveket alkot majd, amelyek kivételes élményt nyújtanak. A Ford Drive ezentúl is új, digitálisan összekapcsolt mobilitási üzletágakat fejleszt. A Ford Credit pedig továbbra is pénzügyi termékek és szolgáltatások teljes, mindenre kiterjedő kínálatával támogatja a vásárlási élményt és a lojalitás erősítését.
Felső vezetés
A Ford Blue és a Ford Model e létrehozásával párhuzamosan a Ford több új felsővezetői kinevezést is bejelent. A Ford Model e elnöke Farley lesz, aki emellett továbbra is a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója marad.
Az elektromos járművek és digitális rendszerek területének vezetőjeként Doug Field irányítja majd a Ford Model e termékfejlesztését, illetve az egész Ford szoftverrendszereinek és integrált rendszereinek fejlesztését is. Marin Gjaja lesz a Model e ügyfélszolgálati igazgatója; az ő feladata lesz a divízió piacra léptetése, az ügyfélélmények és az új üzleti kezdeményezések megteremtése.
„Ha igazán hihetetlen elektromos hajtású és szoftvervezérelt járműveket akarunk tervezni – olyan élményekkel, amelyeket vevők ma még el sem tudnak képzelni –, akkor egészen új megközelítésre lesz szükségünk,” mondta Field. „Olyan szervezetet hozunk létre, amely a Ford know-how-jára és képességeire támaszkodik, de képes gyorsan és akadálytalanul létrehozni forradalmian új termékeket.”
Kumar Galhotra lesz a Ford Blue elnöke.
„A Ford Blue hatalmas célokra tör,” nyilatkozta Galhotra. „Rengeteg munkát és energiát fektetünk a népszerű F-sorozatba, és kiaknázzuk az olyan slágermodellekben rejlő lehetőségeket, mint a Bronco és a Maverick; új járműveket dobunk piacra, például a globális Ranger pickupot, a Ranger Raptort és a Raptor R-t. Ráadásul e nagyszerű termékek mellé egyszerű, hálózatba kapcsolt és kellemes ügyfélélményt teremtünk, hogy vásárlóink még jobban ragaszkodjanak márkánkhoz. A költségek terén hihetetlenül versenyképesek leszünk, és olyan minőséget produkálunk, ami miatt rengetegen választják majd a Fordot. Mindezeknek köszönhetően a Ford Blue látványosan felpörgeti majd az egész vállalat nyereségességét.”
Stuart Rowley és Hau Thai-Tang új, globális szerepkörökben segítik a Ford átalakítását.
Rowley lesz az átalakulásért és a minőségért felelős vezető. Ő alapozza majd meg azt a minőséget, ami miatt az emberek a Fordot fogják választani, és ő irányítja a Fordot azon az úton, ami a hatékonyság javításához, a bonyolult struktúrák egyszerűsítéséhez és egy hatékony, minden elemében versenyképes költségstruktúra kialakításához vezeti a vállalatot.
Thai-Tang a Ford ipari platformját fogja vezetni. Ő irányítja majd a belsőégésű motoros termékek, illetve a Ford Blue, a Ford Model e, a Ford Pro és a Ford Drive közös rendszereinek termékfejlesztését, ellátási láncát és gyártástervezését.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!