Fény az éjszakában – Mercedes-Benz CLA Coupé teszt VII. rész
Luxusautó egyenesen a hazai gyártósorról!
Bizony, nem tréfa. A Mercedes-Benz CLA ténylegesen hazánkban készül, méghozzá a kecskeméti üzemben. Immár a típus második felvonását csodálhatjuk a közutakon, az első generációt ugyanis 2013 és 2019 között gyártották. A második szériát ennélfogva viszonylag frissnek lehet mondani, nem csak kupé, hanem kombi kivitelben is meg lehet vásárolni.
Az első generációhoz képest csakis dicsérni lehet az új modellt. Előnyére vált a megváltozott formanyelv, mint ahogyan az is, hogy minőségibb anyagokból rakták össze a teljes autót. Azt kell mondjam, elérkezett az idő, amikor a Mercedes-Benz CLA végre ténylegesen egy prémium autót képvisel. Csökkent a szélzaj, valamint a kupé forma ellenére tágasabb is lett belül a jármű. Az utóbb felsorolt tulajdonság egy olyan tényező, ami manapság sokat dob egy típus kelendőségén, éppen ezért azt gondolom, hogy a jövőben sok CLA fog még gazdára találni, főként, hogy a MOL Limo által az embereknek lehetősége adódhat letesztelni akár mindkét kivitelt: a CLA kupé és Shooting Brake modelleket egyaránt 103 forint/perctől lehet kibérelni a MOL Limo telefonos applikációján keresztül.
Kategóriájában a CLA nem összetévesztendő a szedánokkal, ugyanis ebben az esetben annál körülményesebb például a beszállás. Azt követően, hogy ez megtörtént, rögtön kárpótol helykínálatával. A négyajtós kupé keretnélküli ablakokkal rendelkezik, amelyek intelligensen, lassan húzódnak le- és fel. Hossza meghaladja a 4,6 métert, ez látszik is, elődjénél 48 mm-rel hosszabb és 53 mm-rel szélesebb. A csomagtartó ennek ellenére 10 literrel csökkent, befogadóképessége így 460 literre redukálódott.
A hűvös, őszies időben jól eső érzés, hogy van ülésfűtés, mely csakúgy, mint mondjuk az A-osztályban, az ajtópanelről vezérelhető. Iszonyatosan gyorsan felfűt, de olyannyira, hogy számomra az egyes fokozat is bőven megfelelt. Kormányfűtés nincs, de cserébe ott van az egyedülálló kényelem, amit a CLA beltere nyújt. Prémium az anyaghasználat, komfortosak az ülések, kiváló a kormány és az egyéb elemek tapintása. A műszerfalat, illetve a középkonzolt ebben az esetben is, mint a kistestvér A-osztálynál, a 7 colos, úgynevezett MBUX rendszer uralja. A rendszer szórakoztató és érdekes funkciója, hogy hangvezérléssel is irányítható. Ehhez elég csupán a „Hey Mercedes” parancsot kimondanod, ám fontos tudni, hogy az autó annál jobban érti, minél angolosabb kiejtéssel hangzik el a köszönés! A kormány annak ellenére, hogy 18 különféle gombot kapott, egyáltalán nem tűnik zsúfoltnak, a teljes központi rendszer vezérelhető onnan.
Vezethetőség és kezelhetőség tekintetében sem lehet rá panasz, hiszen futóműve immár többlengőkaros felállásban lett kivitelezve a csatolt lengőkarok helyett. A 18-as kerekek hátrányait ugyan érezni a belvárosi utakon, de egyáltalán nem vészes.
Motoropciók tekintetében a Nissan-Renault-Dacia triumvirátus 1,3 literes soros, négyhengeres benzinmotorját használja, valamint egy 2,0 literes turbós, soros, négyhengeres egységet, de ugyanakkor a Mercedes a dízel erőforrásokról sem mondott le a CLA tekintetében, ezek turbós 1,5 és 2,1 literesek, szintén négyhengeres elrendezéssel. Az erőátvitel hatfokozatú manuális vagy hét, esetleg nyolcfokozatú automata DCT duplakuplungos váltó segítségével történik.
A Mercedes-Benz CLA egy rendkívül felhasználóbarát jármű, csak ajánlani tudom annak, aki a MOL Limo autómegosztón keresztül ki szeretné próbálni! Kíváncsi voltam, hogyan fest az utakon amikor nem nappal van, hanem sötétség. Megfordultak utána a fejek, ezáltal meghozta a fényt az éjszakába!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!