Föld. Víz. Levegő. Új kampány közvetíti a MercedesBenz fenntarthatósági céljait
A Mercedes-csillag történelmi szimbóluma a modern korban
- A védjegy a föld, a víz és a levegő elemek felelősségteljes használatát jelképezi
- Vizuálisan erőteljes videófilm egyértelmű üzenettel az erőforrások megőrzésével, az újrahasznosítással és a karbonsemlegességgel kapcsolatban
Több mint egy évszázaddal ezelőtt a Mercedes csillag három ága Gottlieb Daimler mobilitási vízióját jelképezte; földön, vízen és levegőben. Az új Mercedes Benz kampánya az elemek felelős kezelését is szimbolizálja – az erőforrások megőrzése, az újrahasznosítás és a szén-dioxid-semlegesség révén. A föld, a víz és a levegő a Mercedes-Benz márka minden eddiginél fontosabb hajtóerőit jelképezik.
„A Mercedes csillag napjainkban és korábban is egyedi történelmünket jelképezte, azt az úttörő szellemet, amely mindig meghatározó volt a márkánk számára, valamint az állandó innovációs erőt, amely lehetővé teszi a mobilitás új korszakának elindítását. Ezt jelképezi szlogenünk is: ‘It’s a sign of new times’. A kampány ismét megjeleníti, hogy számunkra a luxus és a fenntarthatóság összefonódik, miközben érzelmeinkre ható kisugárzásával meglep minket.”
Bettina Fetzer, MercedesBenz AG kommunikációs és marketing területeiért felelős alelnöke
A kampány részletei
A kampány a Mercedes-Benz kulcsfontosságú piacain fog futni világszerte 2023 februárjától kezdődően. A televízióban, moziban, valamint digitális és közösségi médiafelületeken megjelenő 73, 30 és 15 másodperc hosszú klipek mellett a kampány közösségi és nyomtatott médiában, valamint plakátokon is megjelenik.
Készítők
- Ügynökség: az ötletért, a koncepcióért és a kivitelezésért felelős: team x
- Produkciós cég: Radical Media
- Rendező: Julien Simsäuser / Buildersclub
A kampány kiemel olyan tevékenységeket, amelyek hozzájárulnak a Mercedes-Benz fenntartható üzleti stratégiai céljainak eléréséhez. Az évtized végére a vállalat azt tervezi, hogy teljes mértékben elektromos meghajtásra áll át, valamint a személygépkocsik szén-dioxid-kibocsátását 2020-hoz viszonyítva több mint a felére csökkenti. A Mercedes-Benz 2030-ra a gyártás energiaszükségletének több mint 70 százalékát megújuló energiával kívánja fedezni. Mindezt a nap- és szélenergia saját telephelyeken történő bővítésével, valamint további energiavásárlási együttműködések létrehozásával valósítja meg.
A Mercedes-Benz készen áll, hogy 2030-ra teljesen elektromos legyen
Az Ambition 2039 révén a Mercedes-Benz minden eddiginél következetesebben követi a holisztikus megközelítést a teljesen elektromos mobilitás jövője felé vezető úton. A cél egy olyan új személyautó és haszongépjármű flotta létrehozása 2039-re, amely a teljes értéklánc és életciklus mentén szén-dioxid-semleges, részben a kompenzációt is beleértve. A Mercedes-Benz a márka minden szegmensében kínál már teljesen elektromos modellt. 2025-től kezdve az összes új járműplatform tisztán elektromos lesz. Annak érdekében, hogy az elektromos autók használata során ne keletkezzen széndioxid, a Mercedes me Charge szolgáltatás már 2021 óta elérhetővé teszi a zöld töltést* Európa, USA és Kanada nyilvános töltőállomásairól. A világ egyik legnagyobb és folyamatosan növekvő töltési hálózataként már több mint egymillió töltőállomás elérhető, ebből több mint 400.000 Európában található. 2027-re a Mercedes-Benz létrehozza saját, globális nagyteljesítményű töltőhálózatát Észak-Amerikában, Európában, Kínában és a többi nagyobb piacon mintegy 2000 helyszínen, több mint 10.000 töltőállomással.
A tavalyi év óta a járműgyártás és az akkumulátorok előállítása már a Mercedes-Benz minden saját gyárában karbonsemlegesen történik, részben semlegesítéssel. 2022 óta a Mercedes-Benz AG összes gyára világszerte kizárólag megújuló energiaforrásokból származó zöld energiát használ, a beszállítókkal együtt. A csillagos márka a karbonsemlegességet fontos kritériummá tette beszerzési folyamataiban és szerződéseiben: a cél, hogy legkésőbb 2039-től kezdve csak olyan termékek lépjék át a Mercedes-Benz gyárainak kapuját, amelyek az értékteremtési lánc minden szakaszában szén-dioxid-semlegesek.
Fenntartható akkumulátor-életciklus
A MercedesBenz az akkumulátor-életciklusra is kiterjeszti holisztikus szemléletét: újrahasznál, újragyárt és újrahasznosít. A Mercedes-Benz minden elektromos járműve számára újragyártott akkumulátort kínál a zárt gazdasági kör koncepciójának és az erőforrásokkal történő takarékoskodás jegyében.
Emellett a Mercedes Benz Energy leányvállalata sikeres üzleti modellt alakított ki a nagyméretű helyhez kötött tárolási alkalmazások terén. A járművekben már nem használható akkumulátorok ezekben az energiatároló rendszerekben folyathatják működésüket.
A Mercedes-EQ járművek lítium-ion akkumulátoros rendszereinek jövőbeli megtérülését szem előtt tartva a Mercedes-Benz kibővítette globális akkumulátor-újrahasznosítási stratégiáját és hidrometallurgiai módszerre alapuló újrahasznosító gyárat hozott létre Németországban. A vállalat így tovább fokozza az újrahasznosítási arányát 96 százalékra és folyamatosan bővíti tapasztalatait az akkumulátorok értékteremtése tekintetében.
Az erőforrások megőrzése és a hulladék elkerülése: 2030-ra a járművek 40 százalékban újrahasznosított anyagokból készülnek
A MercedesBenz intenzíven dolgozik a zárt anyagciklusok megvalósításán és az újrahasznosított anyagok részarányának növelésén annak érdekében, hogy kímélje az alapvető erőforrásokat, elkerülje a hulladék termelést és csökkentse a szén-dioxid-kibocsátást. Az újrahasznosított acél és alumínium mellett a vállalat nagy arányban használ innovatív újrahasznosított anyagokat. Például a műanyag kiváló helyettesítője az UBQTM, amely újrahasznosított háztartási maradékból készül – ez az EQS és az EQE kábelvezető csatornáinak alapanyaga. Az idei év folyamán az EQE és az S-osztály első sorozatgyártású modellként kémiai újrahasznosításból származó ajtókilincseket kap, melyeknek az előállítása során a fosszilis nyersanyagokat újrahasznosított abroncsokból származó biometán és pirolízis olaj helyettesíti.
Az EQS padlózatának borítása nejlonszálból készül, amely újrahasznosított anyagokból, például halászhálókból és szőnyegekből származik. A kimagasló minőségű műbőr és mikroszálas kárpit mellett a Mercedes-Benz számos olyan kárpitot kínál a jármű belső tere számára, amely akár 100 százalékban újrahasznosított PET palackokból készül. A VISION EQXX technológiai program révén a Mercedes-Benz lenyűgözően demonstrálta a fenntartható luxus innovatív anyaghasználatában rejlő potenciált: állatmentes bőralternatívák kaktuszból és micélium gombákból, szőnyegek bambuszszálból és belső ajtókilincsek biotechnológiailag előállított, vegán, selyemszerű szövetből.
A Mercedes Benz az acélellátási láncban is a szén-dioxid-mentességet tűzte ki célul, és tudatosan nem a kompenzációra, hanem a CO2-kibocsátás elkerülésére és csökkentésére épít. Első lépésként a vállalat következetesen csökkenti az acélellátási lánc széndioxid-kibocsátását, például a Salzgitter Flachstahl GmbH csökkentett széndioxidmennyiséggel előállított acéljával, amely 100 százalékban újrahasznosított anyagból készül ívfényes kemencében. A klasszikus öntőmódszerhez képest a mikroötvözött acélok előállításánál akár 60 százalékkal kevesebb széndioxid keletkezik. 2025-től kezdve a Mercedes-Benz számos modell gyártása során használ majd szinte karbonsemleges, szén helyett hidrogénnel előállított acélt. A Mercedes-Benz volt például az első autógyártó, amely befektetett a svéd H2 Green Steel (H2GS) startup vállalkozásba.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!