Utolsó felvonás? Ford Mustang Dark Horse 5.0 V8
Kihalófélben lévő faj különleges képviselője járt nálunk. Talán, ahogy az első széles rétegek számára elérhető futószalagon gyártott autót a T-modelt is a Fordnak köszönhetjük, egy korszak lezárásaként, lehet az utolsó V8-ast is?
- Márka
- Ford
- Típus
- Mustan Dark Horse
- Hengerűrtartalom
- 5038cm³
- Teljesítmény
- 454 LE / 334 Kw
- 0 - 100 km/h
- 4.4 másodperc
- Teljesítmény / súlyarány
- 0.253 LE/kg - 253 LE/1t
- Üzemanyag
- benzin
- Saját tömeg
- 1795 kg
- Szállítható személyek száma
- 4
A Ford vezetősége állítja Ők addig fognak V8-at gyártani, amíg lesz rá igény.
Igény az biztos lesz, reméljük, nem jön közbe semmi. A jövőben a szabályozásoknak köszönhetően minden bizonnyal a V8-as kézi váltós négykerekűek el fognak tűnni minden gyártó kínálatából. De most ne is ezzel foglalkozzunk, éljünk a mának és örüljünk, hogy van még ilyen és lehet kapni. Ha megteheted, ne habozz, vegyél egyet, mert nagyon jó!
A Mustang hetedik generációjának kellemesen fűszerezett Dark Horse verziója egy igazán vérpezsdítő autó. A V8-as szívómotor kézi váltóval társítva a járműgyártás aranykorában sem volt egy tucat darab. Ezek a paraméterek a mai technológia alkalmazása mellett egy igazán csodálatraméltó élvezetes eszközt teremtettek, amit a puszta élvezeten túl még közlekedésre is használhatunk.
A hangja is maradt bár kicsit finomodott attól még a gurgulázó öblös dübörgés nem veszett el.
Hidegindításkor másodpercekig tartó hangorkán tör elő a visszafogottnak semmiképpen nem mondható kipufogóvégekből.
Külső megjelenés:
Elődjét a 6. generáció GT verzióját, ami szintén manuális váltós volt 2020-ban teszteltük az erről készült anyagot itt találod. A formavilág már abban az esetben is tökéletesen tükrözte a hozzá társuló vezetési élményt. Álló helyben is gyorsnak nézett ki. A mostani verzió még ezt is felül tudta múlni.
A Dark Horse megjelenése impozáns és agresszív. Frontja merész hűtőrácsot és éles vonalakat kapott, míg a hátsó rész sportos és igazán dögös. Különleges nyilakat formázó lámpatestekkel és a már említett hatalmas kipufogóvégekkel rendelkezik. Az új színpaletta, amely a versenyszellemre utal, tovább növeli a vonzerejét.
A csomag része az egyedi hűtőrácson elhelyezett sötétre festett vadlovacskán túl egy karosszéria színétől eltérő sötét műanyagbetét garnitúra, a géptetőt díszítő matrica szett valamint, egyedi hűtőrács és a speciális Dark Horse logo is amit, hátul a csomagtér ajtaján és a két sárvédőn találunk. Nem csupán agressziót, hanem egyfajta titokzatosságot is sugároz – mint a sakkban a sötét ló figura „Dark Horse” a váratlan lépéseket jelenti.
Sokan vitatkoznak azon, hogy ez a hetedik generáció nem egy új modell, hanem inkább csak egy nagyobb ráncfelvarrás lenne, és visszafogottabb lett, mint az elődje. Szerintem inkább elegánsabb, kifinomultabb és modernebb.
Külön figyelmet érdemelnek a 19”-es felnik, amelyek a mai 20-21”-os trendekkel szembemenve megtartják a vezethetőség és komfort optimális egyensúlyát. Magabiztosan viselkedik akár rosszabb aszfaltfelületeken is.
A méretes, 5038 cm³-es Coyote motor szellőzését szolgáló látványos légbeömlő a géptetőn jelzi: itt valami igazán különleges rejtőzik.
A formaterve nagyon modern mégis hordozza a Mustang örökséget.
Felszereltség és Kényelem
A belső tér letisztult, ugyanakkor sportos dizájnú, a legújabb technológiával felszerelt. Az infotainment rendszer érintőképernyős, modern csatlakozási lehetőségekkel, mint például Apple CarPlay és Android Auto. Indítás után jó pár másodpercig gondolkodik, mire összeszedi magát, de majd egy szoftverfrissítés biztosan kiküszöböli a problémát. A lényeg, hogy ezen idő alatt is működnek a legfontosabbak például a tolatókamera.
Az élmény fokozása érdekében sportos RECARO ülések és különböző vezetési módok állnak rendelkezésre, lehetővé téve a vezető számára, hogy személyre szabja Mustang-ja viselkedését.
Inkább 2+2 személyes, de a 6. generáció is ilyen volt a hátsó két ülés maximum rövidtávon alkalmas két kisebb termetű felnőtt befogadására.
Pár finomság azért hiányozni fog. Többek közt a gyönyörű krómozott kapcsolósor a műszerfal közepéről, és ami a vesszőparipám a kormány bevonata. A karima maga jó formájú ergonomikus kialakítású jól elhelyezett gombokkal, de a bevonatával nem vagyok megbarátkozva. Egy jobb minőségű, bőrdarabot igazán rávarrhattak volna. De ez a probléma az utóbbi időkben a prémiumgyártók esetében is fennáll így szemet hunyok és konstatálom, ha egyszer veszek egy ilyet („ha lenne, felesleges 28 millió forintom már nem lenne”) a hazai kézműves ipar kiválóságainak egyikével átbőröztetem.
A váltógomb és a különleges kézifék megoldás feledteti mindezt. Az előbbi igazi hideg kemény fém golyó, amitől még élvezetesebb test, közelibb a gépkezelés élménye.
Az utóbbi pedig kiváló megoldást nyújt a rögzítő fék kezeléséhez és a hátsótengelyen elhelyezett kerekek menet közbeni megfékezésére, ha a szükség vagy a vérmérsékletünk úgy kívánja.
A csomagtér nyílása nem a legnagyobb, de az általa takart hely nagyméretű, a ledönthető ülések pedig praktikusabbá teszik, mint azt elsőre gondolnánk. Két ember kényelmesen bele tud pakolni egy hosszabb utazásra is.
Vezetési élmény: Az erő és a harmónia találkozása
Felemelő érzés a volánja mögé ülni és a startgomb megnyomásával életre kelteni a nyers erőt. A Mustang Dark Horse vezetése páratlan élmény. Adrenalin, dopamin, és az összes izgalmat, szabadságot, valamint boldogságot okozó hormon felszabadul a vezető testében. Érzékszerveinket kényezteti a hang, a hatalmas motorháztető látványa és a valódi gépkezelés élménye, amihez hozzátartozik a karosszéria által továbbított motorrezonancia kellemes bizsergése.
Igazi vadló, lelke van. A sofőrnek tisztában kell lennie saját és autója képességeivel, mert ha nem kellő odafigyeléssel és alázattal kezeljük, a hanyagságunk megbosszulja magát, és könnyen bajba kerülhetünk. Itt csak mi hibázhatunk, amennyiben nem az útviszonyoknak megfelelő beállítást alkalmazzuk, de ez fűszerezi meg igazán az élményt, amikor a határokat keresgéljük, előfordulhat, hogy előbb érjük el, mint gondolnánk. A mély tónusú motorhang, a váltások mechanikus érzete, és az autó masszív jelenléte mind arra emlékeztetnek, hogy egy ikonikus gépben ülünk. Van nála erősebb, gyorsabb, jobban irányítható, de összességében ezt az élményt, amit a Mustang Dark Horse ad már szinte egyik gyártó terméke sem tudja produkálni.
Nemcsak vezethető, hanem érezhető is.
Összegzés: A legenda ereje
A Ford Mustang Dark Horse nem csupán egy jármű, hanem egy életérzés. A múltat idéző, mégis modern megoldásai olyan vezetési élményt nyújtanak, amely már nem igazán létezik az új autók világában. Ha teheted, szerezd meg, ezt a csodát, benzinvérűek készítik a vezetés szerelmeseinek. A Mustang nem egy egyszerű modell, hanem a V8-as korszak utolsó fejezeteinek egyik legszebb pillanata.
Bízom benne, hogy ebben a kategóriában lesz még potenciál, nem kaszálják el és nem ez lesz az utolsó felvonás.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!