Fordulópont a nehézkategóriás fuvarozásfenntarthatóságában
Lidl, az IVECO, az LC3 és az Edison bemutatják a kiskereskedelmivállalat olasz flottájánakelső biometán-üzeműjárműveit
Somagliai (Lombardia) logisztikai központjában mutatta be a Lidl új „zöld” flottáját, amit Észak-Olaszországban értékesítési pontjai feltöltésére használmajd. Biometán használatával akár 95 százalékkal mérsékelhető a szén-dioxid-kibocsátás,az erőforrások pedig körkörös ciklusban használhatókfel.
Öt új, biometán-üzeműjárműmutatkozottbeaLidl flottájában,amelyek a vállalat, valamintaz IVECO, az LC3 Trasportiés az Edisonegyüttműködésének gyümölcsei. Ezekaz elsőilyen járművek az olasz kiskereskedelmi, illetve nagykereskedelmi disztribúciós szektorban, amelya partnerek töretlenelkötelezettségét hangsúlyozza.A Lidl somagliai logisztikai központjában tartott sajtótájékoztatónbemutatott,új CNG-üzeműIVECO Stralis NP 460 tehergépkocsik biometánnal üzemelnek.E környezetbarát megoldása járművekszén-dioxid-kibocsátása és életciklus-emissziója tekintetében egyaránt megújuló és hosszú távon fenntartható tüzelőanyagnak számít.Ezen tulajdonságai jóval kedvezőbben alakulnak a többi üzemanyaghoz viszonyítva.
Pietro Rocchi, a Lidl Italia értékesítési és logisztikai ügyvezető igazgatójaígy kommentálta a Lidl „zöldebb” logisztika iránti elkötelezettségét:„Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy az első olasz vállalatkéntüzemeltethetjüka legújabb biometán-üzeműjárműveket. Ez atüzelőanyagnagybanelősegíti a hosszú távúfenntarthatóságon és az erőforrások körkörös ciklusánalapulógazdasági modellt. Hosszú távú célunk, hogy az elsősorban fosszilis eredetűtüzelőanyagot használószállításbanfokozatosan az olyanmérsékelt szén-dioxid-kibocsátásjellemezte alternatív üzemanyagokratérjünkát, mint például a biometán és a már széles körbenalkalmazott cseppfolyósítottföldgáz (LNG). A Lidl fenntarthatóbb logisztika iránti törekvése 2015-ben kezdődött el, amikor első LNG-üzemű teherautóinkatbevezettük. Azóta rendkívül kedvezőeredményeket értünk el. Nohafolyamatosan bővítettük tevékenységünket és évente átlagosan negyvenúj értékesítési pontot nyitottunk, 5,2 százalékkal sikerült csökkentenünk a szén-dioxid-kibocsátást –azaz620 ezer tonnával kevesebb került belőle a légkörbe. Szeretnénk köszönetet mondani LC3, IVECO és Edison partnereinknek, hogysegítettek minketekezdeményezésünk során. Mindannyian vezető pozíciójúnagyvállalatoksaját szakterületükön, akik osztják értékeinket és a hosszú távú fenntarthatóság iránti elkötelezettségünket.”
E választást az IVECO, azipariés haszongépjárművek vezető gyártója által kifejlesztett technikabiztosította.AmintAlessandro Oitana, az IVECO közép-és nehézkategóriájúüzletágának vezetőjehangsúlyozta: „Az IVECO megértette, hogy a hosszú távon fenntartható szállításhoz vezető út alternatív hajtásrendszereket igényel, és földgázüzemű (sűrített, illetve cseppfolyósítottformában) járműveivel tett eleget az e téren mutatkozó, egyre növekvőkeresletnek. E tehergépkocsik jelentik napjainkban az egyetlen konkrét és azonnal rendelkezésre álló opcióta fenntartható fuvarozásra. Az igazi lehetőségetazonban a szén-dioxid-kibocsátás csaknem teljes lecsökkentését engedőbiometánjelenti. Ejelenleg is elérhető megoldás a gazdaságosés környezetkímélőönellátás hatékony körétteremtimeg a körkörös gazdaság valós, ragyogó példájaként. Az IVECO csapataévek óta dolgozikazon, hogy elérkezhessünk oda, ahol ma tartunk, elérve azt a pontot, ahol egyaránt garantálhatjuk a biztonságot, az infrastruktúrát és a hatótávot.A világ változik, mégpediggyorsléptékkel,és a jövőben minden bizonnyal további új technikák jelennek meg. Hosszú út vezet azonban ateherbírás, a hatótáv, atankolási idő és az infrastruktúra szempontjából azonosfeltételek megteremtéséig.Ezért úgy gondoljuk, hogy jelenleg az egyetlen elérhető és gazdaságilag isfenntartható megoldása biometánbármelyformája, legyen az CNG vagy LNG.”
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!