Futárok álma – Honda SH350I
Formája, kialakítása és méretei alapján az új Honda SH350 határozottan egy városi motor. A hengerűrtartalom alapján viszont egyértelműen többre is képes lehet. Egyedi, az SH szériára jellemző formavilága megmaradt, de a meghajtása végett egy kuriózum a városi robogók zsúfolt világában.
A nagyvárosi forgalom egyre csak növekszik és ez a kijelentés természetesen nem csak Budapestre igaz, hanem általános probléma. Ez önmagában megteremti a létjogosultságát a robogózásnak, de nem kell feltétlenül nagyvárosi közlekedésre koncentrálni, amikor robogóról beszélünk. Az általunk tesztelt SH350 esetében az egyetlen ok, ami miatt inkább mégis az előbbiről beszélnék, az a szélvédő hiánya. Motorikus képességei ugyanis simán képessé teszik arra, hogy akár nagyobb távolságokat, elővárosi közlekedést, telekre járást stb. is megtegyünk vele.
A Honda új robogója határozottan divatos elemeket kapott a tervezőktől, miközben megtartották a klasszikus SH jegyeket, amelyek ikonikus formájúvá tették ezt a modellcsaládot. Ilyenek a nagy kerekek, a sík padló és a keskeny, elegáns kialakítás. A világítás ezen a motoron teljesen LED-es, így a fényerő tökéletes biztonságot nyújt bármilyen fényviszony esetén.
A műszerfal jól átlátható, logikus és jó elrendezésű LED-es kijelző. Tökéletes információt ad a vezető számára az útról és a motorról.
A kényelmes felhasználását segíti, hogy kulcs nélkül indítható a motorkerékpár, továbbá ugyanezzel a kulccsal tudjuk nyitni a gyári 35literes hátsó dobozt is.
Ha már a tárolóhely szóba került, akkor érdemes végig nézni a többi pakolásra alkalmas területet is. Az ülés alatt van egy relatív tágas nyílás, amelyben egy bukósisak pont elfér, illetve a térdünk előtt jobb oldalon egy egészen picurka, nem zárható rekesz van még kialakítva. Utóbbi sajnos olyan pinduri, hogy egy kulcscsomón vagy éppen a papírjainkon kívül (ha útlevéllel igazoljuk magunkat, az már nem) más sajnos már nem fér be. Funkcionalitás fokozása szempontjából lehetne azért több tér, mert például a notebook táskám sajnos sehová nem fért el a motoron, így azt csak a kis, egyébként praktikus kampóra tudtam akasztani a lábam elé.
Az SH350 üléspozíciója teljesen egyedi. Határozottan olyan érzésünk lehet, mintha egy konyhai széken foglalnánk helyet, annak minden előnyével és hátrányával. Az előny, hogy elképesztő könnyen lehet rá fel- illetve leszállni, illetve tökéletesen kényelmes a helyzet, amelyet ilyen pózban felvesz a test. Egyáltalán nem fárasztó, természetes a póz, ahogyan ülni lehet rajta. A hátrány és ez a konyhai székekre is jellemző, hogy nem túlságosan puha. Azt is mondhatnám, hogy szokatlanul kemény az ülőfelülete. Ezt az érzést tovább erősíti a keményre hangolt futómű. Megszokást igényel ez a fajta párnázottság.
Ami szintén megszokást igényel, a szó pozitív értelmében, az a szokatlanul nagy erő és dinamizmus, amellyel az SH350 rendelkezik. Az elnevezéssel ellentétben 330cm3 -es a motorblokk, amely 29,3 lóerős és 32Nm nyomatékot ad le. Ezzel a teljesítménnyel a 174kg-os robogó őrületes gyorsulásra képes, elsősorban a 0-ról 50km/h sebességtartományban. Gyakorlatilag a lámpánál mindenkit faképnél hagy és ez bizony komoly meglepetéseket tud okozni. Mindezt a gyorsulást hihetetlen könnyedén, megrázkódtatásmentesen teszi, egyáltalán nem szükséges komoly gyakorlat az uralására. Röviden azt is mondhatjuk, hogy úgy megy, mint a golyó.
A világjárvány egyik következménye, hogy az étel házhozszállítás nagyban fellendült. Megsokszorozódott a motorosfutárok, robogósok száma. Ez csak egy példa ugyan a számos funkcióra, ahol az SH350 használható, de az biztos, hogy ezzel a géppel a motorosfutárok királya lehet, aki az 1,9M Ft-os vételárat képes ezért a masináért leszurkolni.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!