Ha a Land Crusier már kicsi - Toyota Mega Cruiser
Mondhatni, a Japán Hummer. Azért is hasonlít a külseje a H1-esre, mert katonai vonalon a legtöbb kategóriában hasonló a csapásvonal, formaterv tekintetében. Alapvetően katonai célokra fejlesztett jármű, de ennek is, mint a Hummernek, létezik polgári változata.
A Toyota Mega Cruiser egy igazán nagyméretű, nagy teherbírású, négykerék-meghajtású terepjáró, amelyet a Toyota 1995-ben hozott piacra. Ez a modell volt a Toyota történelmében a valaha gyártott legnagyobb négykerékhajtású jármű. A Japán Önvédelmi Haderő szolgálatába szánták, de a közigazgatási szervek is kaptak belőlük. Majd a tehetős japán civileknek is elkezdett fájni rá a foguk, érthető módon… A „törpe kamionok” országában ez lehetett a császár.
Az 1995 és 2001 között zajló gyártási periódus alatt 3000 darabot sikerült legyártani, amelyből csak 133 darab készült civileknek az úgynevezett BXD20-ból. A katonai változat a BXD10-es kódnevet kapta, ami a polgári verzióval szemben szimpla kabinos volt, és a feladatnak megfelelő felépítést kapta. Felépítését tekintve a két fő változat volt, a csapatszállító és a rakétavető.
A 2850 kg-os bódét egy 4,1 literes sor 4-es turbódízel motorral szerelték, ami 153 lóerő mellett 382 Nm nyomatékot volt képes a talajra vinni. Mellé a Toyota saját fejlesztésű, 4 sebességes automata váltóját kapta. Eddig nem is tűnik túl izgalmasnak, de a hajtásrendszer soron következő elemei megfűszerezték ezt. Mindkét tengely kormányzott, három differenciálzárral látták el, ráadásul portáltengelyeket kapott, aminek köszönhetően 42 centiméteres hasmagasságot sikerült elérni. Ballonosabb abroncsokkal ez még tovább fokozható. Hozzá kell tenni, hogy a H1-es hasmagassága nem sokkal, de alacsonyabb ennél. Végül a méretek összevetve a H1-essel: majd 10 centivel hosszabb tengelytáv, 40 centivel hosszabb teljes jármű hossz, 12 centivel magasabb és az egyetlen, amiben lekörözi a H1-es, az a szélessége, mivel az 2,7 centivel szélesebb. Aki már látott élőben H1-est az el tudja képzelni mekkora lehet a „japán változat”.Sosem volt olcsó, és a kis legyártott szám miatt ez még jobban fokozódik. H1-es Hummerből majd négyszer annyit gyártottak és már annak is egekben az ára. Főleg Japánban és Oroszországban található az a kevés darab, amely még fellelhető. Európában sajnos szinte fikarcnyi az esély rá, hogy összefussunk vele.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!