Harapós nagymacska - Peugeot 3008 GT
Tekintélyt parancsoló, erős és tágas. A Stellantis (PSA) tudja mitől döglik a légy! Minden olyan dolog megvan benne, amelynek köszönhetően egy igazán kívánatos SUV lett a ráncfelvarrott 3008 GT.
- Márka
- Peugeot
- Típus
- 3008 GT
- Hengerűrtartalom
- 1997cm³
- Teljesítmény
- 177 LE / 130 Kw
- 0 - 100 km/h
- 9 másodperc
- Teljesítmény / súlyarány
- 0.111 LE/kg - 111 LE/1t
- Saját tömeg
- 1600 kg
Természetesen a pre faceliftes változat sem volt utolsó, de ezzel az új, a modellcsaládot megtestesítő dizájnvonallal viszi a prímet. Egyszerűen jó ránézni! Ez az autó amire biztosan visszatekint tulajdonosa, bárki is legyen az, ami azt jelenti, hogy a megfelelő autót vette meg. Erre az autóra azok is be fognak indulni, akik eddig az FFF (Ford-Fiat-Francia) szabály megrögzött hívei voltak.
Az teljesen új LED fényszóróból lenyúló vonal szimbolikusan az oroszlán fogait idézi, ami megjelenik a gyártó összes modelljénél. Mondhatni ez a Peugeot egyik új védjegye. A fényszóróból induló vonalvezetés nem áll meg ennyiben, mivel a sárvédők és a motorháztető találkozásánál folytatódík. Az izgalmas hűtőráccsal egybe véve, az orr adja meg számára a karakán arculatot, amely egy oroszlánhoz illik.
A Hátsó lámpában szintén megjelenik az oroszlán szimbólum, mégpedig a karmaiban. Ezek is szintén teljesen LED-esek, térben eltolva és sötétítve. Nagyon szépen illeszkedik az autó egészéhez. A csomagteret nyithatjuk lábvezérléssel, amit minden nyitásnál előszörre sikerült kivitelezni. Hozzátenném, hogy ez eddig egyik tesztautónál sem sikerült, de biztos, ami biztos a kulcson is kapott egy nyomógombot. Ráadásul a csomagtartó nem csak látvány, mivel 520 literes, úgyhogy nyaralni is bátran el lehet menni 5 fővel, ha a 3008 a társunk.
Meglepően tágas a beltér, nagyobb autókat megszégyenítő méretekkel, mind hosszában és széltében. Amit előszőr észre lehet venni amikor ajtót nyitunk, hogy ez valami nagyon más mint a megszokott, de jó értelemben véve más. Prémium anyaghasználat, letisztult vonalvezetések és luxus érzet. Pont ezek azok a tényezők amiért, elégedettek lehetünk, hogy kaptunk valamit a pénzünkért. Garantáltan csalódásmentes. Az ülések szövet és hasított bőr borítást kaptak, ami személyes kedvenc és látványban sem utolsó. Elöl elektromosan állítható, gerinctámaszos, masszázs funkcióval ellátott üléseket kapott, úgyhogy minden adott ahhoz, hogy ne akarjunk kiszállni amíg el nem fogy a gázolaj. Hátul is ugyanaz a kényelem vár az előbb felsorolt extrák nélkül, de síkpadlóval és kellően nagy lábtérrel. Panoráma tető. Na ez az amit ebből az autóból bűn kihagyni, ha pipálgatjuk az extrákat. Megnyitja a világot számunkra, mivel akkora, hogy elől hátul vígan lehet vizslatni a csillagos eget.
A Peugeot i-Cockpit rendszere egyszerűen lehengerlő, gyönyörű grafikai elemekkel és nagy felbontással. Egy igazi kis különc, pont úgy mint az egész autó. Felrúgja a hagyományos óracsoport elrendezéseket. Az alul felül lekerekített kis kormánykerékkel úgy lehet kormányozni, mintha egy forma 1-es autóban ülnnénk, amihez pillangóváltó dukál. Az automata váltókart mintha kézbe öntötték volna. Ilyenkor úgy érzem, hogy kár, hogy automata, mert legszívesebben állandóan rajta lenne a kezem.
A kétliteres dízelmotor végett büszkén viselheti a GT feliratot, mivel egy rendkívül fürge és sportos SUV lett. A motor 180 lóerő és 400 Nm maximális nyomaték leadására képes, aminek köszönhetően szinte repül a maga 1,6 tonnájával. Rendkívül jó a súly/teljesítmény arány. Az élvezeti faktort fokozza a japán gyártmányú 8 sebességes e-EAT8 automata váltó, amely annyira finom szerkezet, hogy észre sem vesszük a váltásokat. Hasonló érzést kelt, mint a fokozatmentes automaták, annyi különbséggel, hogy itt a fordulatszámmérőből tudunk következtetni, hogy váltás történt. A fogyasztása nagyon kellemes, mivel nehéz lábbal 7 liter körüli átlag fogyasztás jött ki vegyesben, amiben inkább több volt a város. Eco és Sport mód közül választhatunk, nálunk inkább az utóbbiban üzemelt. Az Eco módot úgy gondolom nem kell bemutatni, sport módban viszont felkeményedik a szervó, a fordulatot magasabb tartományban tartja várva a kirobbanást, plusz életre kel a hanggenerátor. Most biztosan sokan fújognak, de ez már szinte minden autógyártónál bevett "csalás" és a Peugeot képes mesteri módon átverni akár az avatattabb füleket is, mivel kristálytisztán és életszerűen kelti egy "dízel sportautó" hangját.
Sajnos a nálunk járt modellt már nem lehet már rendelni az európai szigordó szabályozások miatt, de a kisebb motorokkal is bátran ajánljuk, mivel ez a nagyobb teljesítmény ehhez az autóhoz egy átlag sofőr számára akár sok is lehet. Egészében véve látszik az autón, hogy egy jól kifortt hajtásrendszert és felfüggesztést kapott, nem beszélve a formatervről. Nagyon gyorsan bele lehet szeretni és nem úgy mint egy tini szerelem esetén, ez kitart hosszú éveken át. Aki SUV-ot keres és szereti az egyéniséget, megbízhatóságot, akkor ez egy igazi telitalálat lesz számára!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!