Vulkánkitörés – Harley Davidson Breakout 117
Az új Breakout egyértelműen egy másik kávéház. Nem lehet abban a dimenzióban értelmezni, amelyben a többi motorkerékpárt. Formája, teljesítménye és a motorozási élménye olyan kapukat nyit meg, amelyeket talán még sosem tapasztaltam. Rideg, masszív és gyönyörű is egyben. A softail kategórián belül ez a motor egyértelműen a csúcsot képviseli.
- Márka
- Harley-Davidson
- Típus
- Breakout 117
- Hengerűrtartalom
- 1923cm³
- Teljesítmény
- 103 LE / 76 Kw
- Teljesítmény / súlyarány
- 0.332 LE/kg - 332 LE/1t
- Üzemanyag
- benzin
- Saját tömeg
- 310 kg
- Szállítható személyek száma
- 2
Túra-enduróhoz szokott motorosként nagyjából úgy éreztem magam az első percekben a Breakout nyergében, mint ahogyan a friss hús a börtönben. Nem motoros tudás kell elsősorban ahhoz, hogy komfortba kerüljünk a nyergében, hanem annak elfogadása, hogy nem a technika fog kisegíteni a kanyarokban, hanem a puszta fizikális erő. Annyira natúr és tiszta működés ez, mint amikor valaki szőrén üli meg a lovat, de nem egy kis vékony gebét, hanem a legvadabb, legerősebbet a karámból. Ez azt is jelenti, hogy képesnek kell legyünk uralni a gépet, amelyik persze nem adja könnyen magát.
A Breakoutban a jelenlegi legnagyobb Harley blokk, az úgynevezett Milwaukee-Eight 117 található. Mit is jelentenek ezek a számok? A 117 a lökettérfogatot. 117 köbhüvelyk, metrikus skálára fordítva 1923 cm3-t jelent. Ez az eddigi legnagyobb blokk a HD életében. Nem is a teljesítménye a lenyűgöző, bár az sem kevés, hiszen 102 lóerő, hanem a nyomatéka. Már 3500-as fordulatnál 167Nm leadására képes. A nyolc a szelepek számát jelöli előtte, tehát négy szelep jut egy-egy hatalmas hengerre. Azt gondolom, hogy a Harley rajongók számára Milwaukee nem szorul magyarázatra.
A hatalmas nyomaték és teljesítmény egy hatsebességes váltón keresztül jut az aszfaltra. Úgy tapasztaltam, hogy az utolsó két fokozat, tehát az ötös és a hatos, csak a rend kedvéért és maximum az üzemanyagtakarékosság jegyében kaphat szerepet. Hosszabb távon ugyanis 110-120 fölé menni inkább kényelmetlen a motorral, hiszen a szélvédelmet nyomokban sem tartalmazza. Egy ponton túl tehát könnyen érezhetjük, hogy a szél a fejünkkel együtt tépi le a sisakot rólunk. De a Breakout nem is igazán száguldozásra való. Az erő ott van benne és lovasa ezzel tökéletesen tisztában van. Nem valószínű, hogy bárki is megkérdőjelezi a nagyragadozó képességeit, ha pedig mégis így történne, az a kis piszok úgyis pórul jár. Ennél sokkal vagányabb, hogy úgy tudjuk, hogy a mire képes a motor, hogy soha nem kell kipróbálni.
A Breakout hangjáról érdemes egy pár sorban külön kitérni, mert emberi fül gyönyörűbbet ritkán hallhat motorkerékpárból. Valószínűleg az oroszlán üvöltése lehet hasonló az állatok között, mint amilyen a Breakout dübörgése a járművek esetén. Három beállítási lehetőség közül válaszhatuk. Alaphelyzetben csendes, de ha a bal kormányon lévő gombot benyomjuk, akkor olyan pompázatosan kezd el durrogni, morajlani, hogy menet közben szétspriccelnek az autók körülöttünk és tiszteletteljes külön sávot hagynak számunkra. Van egy középső állás a kettő között, de szerintem, aki a legerősebbet kipróbálja, sosem fog ennél halkabbra váltani. Vigyázat! Introvertált vagy éppen bármilyen okból a feltűnést kerülő személyeknek határozottan nem ajánlom a Breakoutot. Grantáltan mindenki utánad fog tekinteni, aki meglátja, vagy csak meghallja a hangját.
Ha a meglehetősen terjedelmes blokkot nem vennénk észre, a különleges és extrém méretekkel rendelkező kerekeire biztos fel fogunk figyelni. A 26 küllős, króm-fekete küllők és az elől 21” -es hátul ugyan „csak” 18” -es, de 240/40-es gumik szintén lenyűgözőek. Csakúgy, mint a szinte egyenes kormánya, vagy éppen a meglehetősen picikére sikerült, de annál izgalmasabb műszerfala. A 2,14”-es kijelző teljesen a stílushoz passzol, a rajta megjelenő információ teljesen elegendő és kiválóan leolvasható. Nagyon jó gondolat volt a szükséges technológiát a lehető legkisebbre zsugorítani, mert a motor stílusához ez a kivitel illik a leginkább.
A motor 65 centiméter magasan elhelyezett nyergébe pattanni egyáltalán nem kihívás. Az ülés nagy és kényelmes, bár alapvetően nem hosszú túrázásra alkalmas ez a motor, de ennek nem a komfortos ülés az akadálya. Ez a jelző a hátsó utas számára kialakított ülőfelületről nem mondható el, itt inkább büntetés az utazás, mint élmény.
A Breakout felejthetetlen cruiser élményt, csodálatos motorozást kínál. Megtestesít mindent, amire vágyunk, mind hangzásban, mind pedig teljesítményben. Elképesztő a nyomaték, amelyet lead és mindeközben olyan csodálatos muzsika csendül fel a V2 blokkból, illetve a kipufogórendszerből, hogy eláll minden lélegzet. Természetesen rendkívül zsebbe nyúlós vállalkozás egy Breakout beszerzése, hiszen 13,5 milliós árával ugyanolyan „férfias” döntést igényel, mint ahogyan a vezetése. Talán az elmúlt hosszú időszak egyik legfelejthetetlenebb pontja volt, ezt a távolról sem japán vonalat követő, ízig-vérig amerikai vasat megülni.
@motorhang ????????Harley-Davidson Breakout 117 Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #harleydavidson #harley #hd #harleydavidsonbreakout #harleydavidsonbreakout117 #harleybreakout117 #hdbreakout117 #breakout #breakout117 #milwaukee117 #hd117 @harleydavidson @harleybudapest @motorhanghu #motorhang #motorhanghu #usa #usamotorcycle #cruiser #chopper #softtail #motorcycle #motorcycletest #motorcyclephotography ♬ Born To Be Wild - Steppenwolf
#harleydavidson #harley #hd #harleydavidsonbreakout #harleydavidsonbreakout117 #harleybreakout117 #hdbreakout117 #breakout #breakout117 #milwaukee117 #hd117 #motorhang #motorhanghu #usa #usamotorcycle #cruiser #chopper #softtail #motorcycle #motorcycletest #motorcyclephotography
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!