Hatalmas rekorddöntés és kétszeres Audi siker az 55. Kékszalagon
Sikeresen lezajlott az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj, amelynek idén is a négykarikás márka volt a hivatalos mobilitási partnere. Az Audi számára hatalmas dicsőség, hogy a márka által támogatott MLS Raiffeisen 5050 Fifty-Fifty szédületeset javított tavaly felállított rekordján: sikerült csaknem két órával gyorsabban teljesíteniük a Kékszalag távját.
A 2022-es 7 óra 13 perc 21 másodperces verseny után Józsa Márton és legénysége idén mindössze 5 óra 3 perc 56 másodperc alatt teljesítette a Nagydíjat. Mindemellett pedig az MLS Raiffeisen 5050 Fifty-Fifty teljesítette leggyorsabban az Audi Speed Challenge távját is, vagyis kettős győzelemmel százszázalékosan teljesített a Kékszalag során.
„A Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty a Kékszalag rekordereként és tavalyi győzteseként idén is jó esélyekkel indul.” – hangzott el az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj beharangozó sajtótájékoztatóján Zakariás Fruzsina, az Audi márkaigazgatója részéről a reményteljes megállapítás.
Az MLS Raiffeisen 5050 Fifty-Fifty pedig túlteljesítette a várakozásokat. Az, hogy a magyar fejlesztésű, kétárbócos katamarán elsőként futott be Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő vitorlásversenyén, még nem feltétlenül volt meglepetés. Az azonban, hogy ezt – minden eddigi rekordot megdöntve – mindössze 5 óra 3 perc 56 másodperc alatt tették meg, már annál inkább.
Az MLS Raiffeisen Fifty-Fifty (legénység: Józsa Márton, Goszleth Marcell, Németh Áron, Adorján Csaba, Józsa-Kovács Attila, Erőss Loránd János, Bagyó Áron) a légvonalban több mint 150 kilométeres – Balatonfüred- Balatonkenese, Siófok-Keszthely-Balatonfüred – távolságot a mezőnyt végig uralva teljesítette könnyedén. Másodikként az RSM (Vándor Róbert, Kalocsai Zsolt, Lange Péter, Bali István, Fekete András, Margitics Botond) futott át a balatonfüredi célvonalon, a harmadik pedig a Prospex-Delta Sailing Team (Kaiser Kristóf, Rauschenberger Miklós, Munka Márton, Szigeti Stacey Dániel, Haidekker Elemér Péter, Dávid Dániel Dávid, Weidinger György) lett.
A Nagydíjat követően a leggyorsabb hajók idén is összecsaptak egy látványos és izgalmas gyorsasági futamon, az Audi Speed Challenge pályaversenyen, amelyen az MLS Raiffeisen 5050 Fifty-Fifty ismét diadalmaskodott. A második helyet a Nanushka-Forestay, a harmadikat pedig a Prospex-Delta szerezte meg.
A dobogós hajók versenyzői csakúgy, mint a többi rajthoz álló vitorlás és katamarán legénysége idén is Audi modellekkel érkeztek meg Balatonfüredre: többek között a Q8 e-tron, az S8, az SQ8, valamint az S5 kabrió Audi modellek szállították az Audi VIP Shuttle flottájának részeként a hétvége főszereplőit.
A kétnapos versenyt pedig a hagyományokhoz híven a Vitorlás téren felépített Audi Lounge-ban rendezett fogadással zárta a márka.
A Kékszalagról: A versenyt először 1934-ben írta ki a balatonfüredi Hungária Yacht Club. Elképzelésük lényege az volt, hogy a Balaton Kék Szalagját bármely vitorlás elnyerhesse, amely a kiírt távon, az óramutató járásának megfelelően a leggyorsabban körbehajózza a tavat. 1942-ig a versenyre kétévente került sor, ezután a háború miatt kimaradt néhány esztendő. A hagyomány 1947-ben éledt újra, a verseny egyre népszerűbb lett. 1955-ben a Nemere II. nevű 75-ös cirkáló 10 óra 40 perc alatt teljesítette a távot. Ezt a fantasztikus rekordot csak 57 évvel később, 2012-ben sikerült megdöntenie egy hightech anyagokból készült katamaránnak, a magyar fejlesztésű kétárbocos Fifty-Fifty-nek. Idén pedig olyan szenzációs időt futott a hajó legénysége, hogy könnyen megeshet az is, hogy a következő rekorddöntésre ismét több évtizedet kell majd várni.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!