Hét EB-futamon indul idén Csomós Mixi és Nagy Attila
A Hankook Motorsport támogatásával hét Rally Európa-bajnoki futamon, illetve a Rally Hungaryn áll rajthoz idén Csomós Miklós és Nagy Attila, a megszokott Skoda Fabia R5-tel
Az Országos Rallybajnokság tavalyi második helyezett párosa hosszútávon szeretne az Európa-bajnokságon versenyezni, ezért egy többéves programot állítottak fel, amely során lépésről lépésre szeretnének fejlődni. A cél, hogy öt éven belül az Európa-bajnoki dobogóért szállhassanak harcba.
A Hankook szintén komoly célokat tűzött ki, mely szerint a világ vezető prémium versenygumi gyártója szeretne lenni. Az idei évre szánt új fejlesztésű rally abroncsok teljesítményét pedig a Csomós–Nagy kettőssel szeretnék megmutatni a világnak.
A rally Európa-bajnokságon az utolsó pillanatban hozott szabály szerint csak azok a versenyzők szerezhetnek pontot, akik a sorozatra regisztrált abronccsal versenyeznek. Mivel ez a döntés későn született, idén a Hankook nem regisztrált, így a Csomós–Nagy páros nem szerezhet Eb-pontot. Mixiék számára azonban a tapasztalatszerzés és a Hankookkal sikeres hosszútávú együttműködés megalapozása a legfontosabb.
Csomós Mixi
„Elmondani nem tudom, hogy mekkora dolog számunkra, hogy hét Európa-bajnoki futamon indulhatunk. Attilával egyetlen álmunk volt a rallyban, hogy egyszer az első osztályban egy Peugeot 208 R2-vel versenyezhessünk. Már akkor nagyon boldogok voltunk, amikor ezt megtehettük. Amikor R5-ös autóra váltottunk, akkor azzal minden álmunkat felülmúltuk, a tavalyi évet pedig talán még fel sem fogtuk.
Most pedig arról beszélünk, hogy egy gumigyártó fantáziát látott bennünk és az Eb-n versenyezhetünk. Ez szinte felfoghatatlan.
Nagyon nagy megtiszteltetés, hogy a Hankookot tudjuk képviselni az Európa-bajnokságon. Óriási dolog, hogy erre a feladatra egy magyar párost választottak. Hiszünk a márkában és hiszünk abban is, hogy közösen tudjuk elérni a célunkat, és pár év múlva Hankook gumikkal tudunk a dobogós helyezésekért harcolni.
Versenyzőként persze nem könnyű úgy rajthoz állni az Európa-bajnokságon, hogy idén nem szerezhetünk pontot és hogy csak a regisztrált versenyzők után rajtolhatunk, de az első évünk a tanulásról szól, minden nehezítő körülmény csak javítja az esélyeinket egy későbbi jó eredmény elérésére.
Nagyon sok újdonság lesz idén számunkra, új versenyek, új pályák, egy teljesen más lebonyolítási rend. Sokat kell tanulnunk Attilával. Ezért is döntöttünk úgy, hogy maradunk a jól bevált Skoda Fabia R5 mellett és nem váltunk egy frissebb technikára. Ezt az autót jól ismerjük, elég lesz a versenyekre koncentrálni, nem kell egy új autó megismerésével további feladatokat a nyakunkba venni.
A tanulás mellett szeretnénk megállni a helyünk és nagyon szeretnénk az első tíz helyezésért harcolni. Biztos vagyok benne, hogy ezt nem tudjuk mindenhol elérni, de mi mindent megteszünk érte.
Szeretném megköszönni mindenkinek, aki segítette a pályafutásunkat, hogy most itt lehetünk és egy Európa-bajnoki programról beszélgethetünk. Külön köszönet a szurkolóknak, hihetetlenül sok szeretetet kapunk tőlük, mindent megteszünk, hogy erre rászolgáljunk.“
Nagy Attila
„Nagyon izgatottak vagyunk Mixivel, ezt azt hiszem, az ő nevében is mondhatom. Először is hiszünk a Hankookban, és ez nem csak egy kötelező optimizmus a részünkről. Hatalmas fejlődésen ment át ez a márka és két–három év közös munka után biztos vagyok benne, hogy nagyon erősek leszünk ez Eb-n.
Idén kapunk egy kis nehezítést, hogy csak a regisztrált versenyzők után rajtolhatunk, ami azt jelenti, hogy kijárt nyom, sötétedés, esetleg még egy eleredő eső is előfordulhat. Én ennek csak a jó oldalát látom, hiszen így Mixivel megkapjuk az Eb legkeményebb kiképzését, és amikor majd ott tartunk, hogy a komoly eredményekért szállhatunk harcba, akkor már minden körülményre fel leszünk készülve.
Emlékszem még 2018-ra, amikor először indultunk a Barum Rally Európa-bajnoki futamon. Felemelő és egyben kaotikus élmény is volt. Az első gyorsaságit megnyertük RC4-ben, a másodikon pedig behajítottuk az autót az erdőbe. Akkor azt éreztük, hogy nagyon jó az Eb-n versenyezni, de még nem állunk készen rá. Mostanra benőtt a fejünk lágya, mind a ketten sokkal érettebb versenyzők lettünk.
Várom már, hogy megismerhessük Európa rallypályáit és szeretnénk jó eredménnyel meghálálni azt a rengeteg segítséget és a szurkolást, amit az első Eb-szezonunk előtt kapunk.
Kismarty-Lechner Gábor
A Hankook versenygumik Kelet-Európai forgalmazója, az RTH Versenyabroncs Kft. ügyvezető igazgatója
„A Hankook vezető prémium versenyabroncs gyártó szeretne lenni a világban. A pályaabroncsok terén óriásit lépett előre, ott már meghatározó szerepe van. Ezt szeretné elérni a rallyban is.
Idénre, Z215 néven új aszfalt abroncsot fejlesztett, illetve a murvaabroncsokat is továbbfejlesztették. Ezeknek az új versenygumiknak a teljesítményét szeretnénk megmutatni nemzetközi szinten is, amihez partnert kerestünk. Mindenképpen utánpótláskorú versenyzőpárossal szerettünk volna együtt dolgozni, hiszen mi is a jövőt építjük.
Erre a feladatra a Csomós Mixi–Nagy Attila páros volt az egyik legmegfelelőbb. Tudjuk, hogy milyen gyorsan, milyen komoly sikereket értek el, ugyanakkor megmaradtak azoknak a céltudatos, alázatos srácoknak, aki eddig is voltak. Ezért döntöttünk mellettük.
A támogatásukra a Hankook központ is rábólintott, így egy olyan rangos sorozatban, mint az Európa-bajnokság, a Csomós–Nagy kettős lesz a Hankook nagykövete, velük közösen szeretnénk meghódítani az Eb-t.
Ehhez a versenyabroncsokon kívül mind a Hankook gyár, mind pedig a Hankook versenyabroncsok Kelet-Európai forgalmazója, az RTH Versenyabroncs Kft. támogatást nyújt nekik.
Nagyon örülök, hogy egy ilyen fiatal, tehetséges páros első nemzetközi szereplését támogathatjuk, és nagyon bízom benne, hogy sok sikert fognak elérni Magyarország számára is.“
Rabócsi Tibor
A RabócsiRing Kft. ügyvezető igazgatója és tulajdonosa
Nagyon régi kapcsolatban állunk Csomós Mixivel, hiszen az ő apukája és az én apukám még a kilencvenes években egymás ellen versenyeztek a RabócsiRingen. Mixi pedig gyakorlatilag itt nőtt fel a pályán.
A RabócsiRingen nem csak versenyeket rendezünk, hanem nagyon komolyan támogatjuk az utánpótlást is. Csomós Mixivel is már harmadik éve dolgozunk együtt. Egyrészről támogatjuk a versenyzését, másrészről pedig a menedzsmentjében is részt veszünk. Mint ahogyan ő is közreműködik a pályánk és a vezetéstechnikai programunk népszerűsítésében.
Személy szerint is nagyon örülök, hogy az országnak ebből a régiójából került ki egy ilyen tehetséges páros, és hogy egy ekkora lehetőséget kaptak az Európa-bajnoki szereplésre.
Én ugyan 2009-ben visszavonultam a versenyzéstől, de átérzem annak a súlyát, amikor egy párosnak ekkora bizalmat szavaznak, és nagyon büszke vagyok rá, hogy ebben a remélhetőleg hosszútávú programban mi is részt tudunk venni.
Azt is remélem, hogy Mixi és Attila sok fiatal számára lesz példakép és követni fogják őket a sikeres versenyzésben.“
Szabó Krisztián
Csapatvezető
„Tavaly novemberben merült fel először annak a lehetősége, hogy Mixivel és Attilával az Európa-bajnokságon versenyezhetünk. Kismarty- Lechner Gábor megkeresését követően egy teszten kipróbáltuk az új Hankook versenygumikat, ezután gyakorlatilag azonnal igent mondtunk.
A csapatunk korábbi támogatói közül néhány cégvezető, akik jobban megismerték és elismerik a csapatunk munkáját, szintén az Eb-program mellé álltak. A Hankook Motorsportnak és természetesen nekik köszönhető építettük fel nagyon sok munkával ezt a projektet, és most egy héttel a portugáliai indulás előtt itt lehetünk ezen a sajtótájékoztatón, ahol bejelenthetjük mindezt. Hatalmas elismerés a csapatnak és egy fantasztikus lehetőség az új céljaink megvalósítására.
A csapat minden tagja és a versenyautónk is maximálisan felkészült, és ahogy eddig is, most mindenki tudja a dolgát és profin fogja végezni azt. Némi könnyebbséget jelent, hogy nagy EB tapasztalattal rendelkező csapattagokkal bővültünk, így már sok teendőnk nincs a szezonnyitóig.
Óriási dolog lesz, ha Portugáliában felállítottuk a szervizparkunkat. Onnantól kezdve egy dolog felől semmi kétségem: Mixi és Attila tökéles munkát fog végezni a versenyautóban.“
Csapatunk 2022. évi versenynaptára
március 12–13. Serras de Fafe Rally ERC (Portugália, murva)
május 13–14. Kanári-szigetek Rally ERC (Spanyolország, aszfalt)
június 11–12. Lengyel Rally ERC (Lengyelország, murva)
július 2–3. Liepaja Rally ERC (Lettország, murva)
július 23–24. Róma Rally ERC (Olaszország, aszfalt)
augusztus 27–28. Barum Rally ERC (Csehország, aszfalt)
bejelentés alatt bejelentés alatt
november 11-13. Rally Hungary ERT (Magyarország, aszfalt)
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!