Hidrogénhajtás „fakerekeken” - Mercedes F-Cell Roadster
Ilyen az, amikor a jövő találkozik a múlttal. Első látásra furcsán hat, de közelebbről megnézve látszik, hogy nem egy átgondolatlan összevisszaság. Van benne valami!
A Daimler AG, Sindelfingeni Mercedes-Benz gyakornokai egy nagy projekt keretein belül alkották meg ezt a páratlan koncepcióautót. Többféle szakma feltörekvő egyéniségei mutathatták meg tudásukat. Összesen 150-en dolgoztak rajta és nem kevesebb mint 1 év alatt elkészült az, amit a képeken láthatunk. Az alternatív hajtásrendszerek gyakorlati alkalmazása volt a képzés és projekt célja. Vissza a jövőbe! Ez a négykerekű szoros párhuzamot állít a jövő és a múlt közé. A múltat a világ első gépjárművének, a Benz Patent Motornak nagyméretű küllős kerekei hozzák el, amit az F-Cell Roadsterben is megjelenítenek. A beltér is tükrözi a régi időket, kézzel varrott bőr kárpit, fa berakás és analóg óracsoport, amit inkább hívhatnánk órapárnak mivel csak 2 darabot kapott. Ezen felül próbáltak megjeleníteni több különböző járműipari korszakot idéző elemeket is. Az F-CELL Roadstert drive-by-wire kormányzást használ, ami annyit tesz, hogy nincs kormányoszlop, a kormány, ami jelen estben egy joystick, ad jelet és ez által történik a kormányzás. A jármű hátuljában kapott helyet az üzemanyag cellás rendszer, amely 1,2 kW maximum teljesítménnyel bír, amivel mindösszesen 25 km/h a csúcs sebessége, viszont akár 350 km megtételére is képes. A jármű kisebb figyelmet kapott, mint amit érdemelt volna, mivel ezt 2009-ben készítették és nem szárnyalt akkorát a híre. Az ifjú mérnökök és tervezők, akik részt vettek mindebben, büszkék lehetnek a művükre.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!