Célba érsz – Honda CB650R
A Honda CB650R-t teszteltük. Egy gyönyörű naked motorkerékpárt, amely nagyszerű felfüggesztésével, érzékeny futóművével, remekbeszabott váltójával és kényelmes üléspozíciójával egy szinte multi funkciós motorkerékpár. Mi kellhet ennél több, ha városban vagy rövidebb túrákra szeretnénk menni? Talán nem is kell jobb, hiszen a négyhengeres blokk megbízható és dinamikus társunk tud lenni.
Egyszerűen nem jutnak eszembe kritikai észrevételek a CB650R-rel kapcsolatban, hiszen a forma és a dinamikus teljesítmény tényleg jó pontban találkozott ennél a motornál. Egyenes kormánya és majdnem egyenes üléspozíciója egy rendkívül egyedi motorozási élményt adott. De talán már előtte izgalomba hozott, mielőtt a gázkart meghúztam volna, mert szerintem a jelenleg legszebb formájú designt sikerült megalkotni a mostani Honda motorválaszték közül ezen a gépen.
202,5 kilójához 95,2 lóerő és 63Nm nyomaték tásul. A soros négyhengeres 16 szelepes blokk egyenletes járása és a jó tömeg/lóerő arány miatt egy rendkívül dinamikus, stabilan motorozható gépet alkottak meg az új 650R-rel. A Honda fejlesztőmérnökei a lehető legtisztább, legélvezetesebb középkategóriás négyhengeres teljesítményt akarták megteremteni a CB650R motoros számára, ezért a 649 köbcentis blokkot úgy hangolták, hogy 10 000 ford./perc felett is jó teljesítményt adjon. A csúcsteljesítmény 12 000-es fordulatszámon érkezik, a maximális nyomaték 8 500-nál. A végeredmény egy olyan motor, amely jól forog magas fordulatszámon, sima, lineáris nyomatékleadással, amely a fordulatszám növekedésével erőteljesen fejlődik és közben nagyszerűen szól. Úgy gondolom, hogy a négyhengeres kifejezett értéke ez, és sokat segít abban, hogy többféle környezetben tudjuk a motort használni.
Vannak olyan motorosok, akik szeretnek túrázni, egészen pontosan túrázgatni motorral, tehát itt arra gondolok, hogy egy szép napot erre szánnak, de nem igénylik azt, hogy több napon keresztül kétkeréken tegyenek meg komolyabb távokat, illetve emellett a városban is szívesen mennek el motorral egyik pontból a másikba. Így nem a szélvédelem, vagy az a fajta funkcionalitás a szempont, amit egy túraendúró, vagy egy sporttúra képes adni. Erre a célra tökéletes a naked, hiszen a legtöbb kapcsolatot ez a típus képes megteremteni az úttal, ideális a kanyarokban, remekül lehet dönteni és az üléspozíció révén szinte magunk előtt csak az aszfaltcsíkot látjuk.
Természetesen ezen kívül az újratervezett műszerfalat is látják, amely megfelelően informatív, jól átlátható és még azt is ki merem jelenteni, hogy szép is.
A világításról a kerek LED-es fényszóró gondoskodik, amely szintén egy olyan darab, amely a gyönyörű külsején kívül még remekül teljesíti a funkcióval kapcsolatos elvárásainkat is.
A futómű és a fékek inkább átlagosan működtek, de azt gondolom, hogy tökéletesen megfelelnek egy átlagos motorozási képességhez. Bizonyára találunk jobbakat is a piacon, de legyünk őszinték, kevesebb a jó motoros, mint amennyire néhány gépet megtömnek csúcstechnikával. Úgy is fogalmazhattam volna, hogy bár mindenki úgy tudna motorozni, hogy ez kevés legyen, akkor komolyan magas lenne a színvonal. A CB650R viszont egyáltalán nem kevés, sőt én inkább jónak ítélem meg.
Összeségében egy kiváló, szép naked a CB650R, amely élményt kínál a szemünknek és élmény rajta a motorozás is. 3,45 milliós vételára pedig kifejezetten kecsegtetőnek hangzik a mai árak mellett.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!