Lázadj, lázadj és továbbra is lázadj – Honda CMX1100T Rebel
Ahogyan a tavalyi évben a kis lázadóból nagy lett, hiszen az 500-as változat után megjelent az 1100-as Rebel, úgy folytatja a bővítését a modellcsaládnak a Honda 2023-ban is. A változás most nem a blokkot, hanem a külsőt érintette.
Nem chopper, hanem bobber! Mit is takar ez a két fogalom, miért nem helyes a Rebel esetében, ha „lechopperezzük”?
A bobberek már az 1930-as években megjelentek. Ennek a különleges stílusnak az ismérve, hogy a motorkerékpárt megszabadítják minden felesleges alkatrésztől és kizárólag a legfontosabb alkatrészeket hagyják meg rajta. Az első sárvédőket leggyakrabban teljesen eltávolították, a hátsókat a végtelenségig visszavágták. A bobber tehát egy olyan motorkerékpár, amely elsősorban a funkcionalitásról szól. Jellemző ezekre a vasakra, hogy az első és a hátsó kerék mérete megegyező.
A chopper ezzel szemben a plusz kiegészítőkről, a feltűnő alkatrészekről szól, amely a motor különleges megjelenését helyezi előtérbe. Érdekesség, hogy a bobber megjelenése után legalább 30 év telt el, mikor először találkozhattunk a chopperekkel. Legalábbis ilyen néven ekkor jegyezték le először ezt a kategóriát. A chopperek másik ismérve, hogy az első kerekük jellemző módon nagyobb, mint a hátsó. A sok króm díszítés és dísz a stílust emeli ki, semmint a teljesítményt. Természetesen a blokk mérete egyáltalán nem kisebb a chopperek esetében sem, sőt, de könnyen előfordulhat, hogy a fékrendszer és egyéb kacsolódó alkatrészek nem követik le ezt a képességet. Így a chopperek esetében a biztonság ilyen szempontból háttérbe szorul. Persze fontos kiemelni, hogy teljesítmény ide vagy oda, a kialakítás nem is ezt a képességet támogatja.
Általánosan tehát elmondható, hogy mind a chopper, mind a bobber egyfajta átépítést sugall az eredeti motorkerékpár formájához képest, de ameddig a bobberből inkább elvesznek, addig a chopperhez hozzáadnak.
A fentiek után és a képeket látva, úgy gondolom, hogy nem kell többet mondani arról, hogy a Honda Rebel, legyen az bármelyik példánya is, a bobber stílust testesíti meg. Természetesen egy modern köntösbe csomagolva és az össze olyan tulajdonsággal felvértezve, amelyet egy mai motoros elvár. Sőt a CMX1100T ennél még többet ad. Mik is ezek?
Alapjaiban a most megjelent Rebel teljességében megegyezik a korábban bemutatott CMX1100-zal. Erről itt lehet bővebben olvasni. A blokk továbbra is az a 1084 cm3-es, soros, kéthengeres erőforrás, amely hátborzongató szólamokkal nyűgözi le környezetét, s olyan modern menetbiztonsági eszközök sorakoznak felszereltségi listáján, mint a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC), az egykerekezés-gátló, a sebességrögzítő, az elektronikus gázmarkolat (TBW) vagy a háromállású üzemmód kapcsoló. 400 ezer forint felár ellenében megkaphatjuk a duplakuplungos automata váltót, amellyel egyébként a tesztmotor is fel volt szerelve.
Amivel az új modell több, amitől más, az a fejidom, amely azt sugallja és azt segíti, hogy hosszabb utak esetében is kényelmes legyen vele a közlekedés. Ez az alkatrész veszi körbe a számomra legkülönlegesebb részét a motornak. A LED-es lámpa ugyanis önmagában megtestesíti a régit és az újat. Míg a kerek formája egyértelműen a régi motorok világába repít vissza, addig a modern technikai felépítése mindenképpen a legújabb motorokra jellemző. Hasonlóan különleges a viszonylag kis méretű, inverz műszerfali egység, amely jól leolvasható és tényleg különleges kialakítást kapott.
A CMX1000T utolsó betűje a Touring szó rövidítése. Nem lenne Touring a touring, ha a hosszabb távra utazók számára ne kínálna oldalsó dobozokat. Így van ez ezen a motoron is, hiszen amint látható, keményfalú dobozok díszítik a motor oldalát. Űrtartalmukat tekintve inkább közepesnek mondanám, mint kifejezetten nagynak (a jobb 16, bal oldali 19 literes).
Hogy a kényelmet fokozzuk, érdemes a hátsó utas számára plusz háttámlát hozzárendelni 60 ezer forintért, továbbá a markolatfűtés is hasznos kiegészítő lehet.
Gunpowder Black Metallic színben megrendelhető CMX1100T Rebel azon pilótáknak készül, akik szeretnék kihasználni az alapmodell adta lehetőségeket, ugyanakkor sokat túráznak, ezért fokoznák a menetkomfortot és a szállítókapacitást.
A Rebelnek tulajdonképpen két személyisége van. Egyikhez a kényelmes, pihentető cirkálás, másikhoz az izgalmakkal teli kanyarvadászat áll közel. Ezt támogatja a háromállású üzemmód kapcsoló (Standard, Eső, Sport és egy plusz egyéni beállításoknak helyet adó üzemmód), ami nemcsak a teljesítményleadás jellegét, a motorfék mértékét, valamint az egykerekezés- és a kipörgés gátló működését szabályozza, hanem a duplakuplungos automatikus váltó (DCT) kapcsolásainak időzítését is az aktuális viszonyokhoz igazítja.
Összességében
A CMX1100T fontos kiegészítőkkel bővül, amely a funkciójában kibővíti ezt a valóban remek, egyedi stílusú motort.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!