Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350
A Forza 350 egy ideális középút a Forza családon belül. A 125-ös változat jelentős többlet tudással, képességekkel rendelkezik egy átlagos 50 köbcentis robogóhoz képest, de mondhatjuk, hogy innen már csak pár lépés a mennyország. Viszonylag kis többletért, rengeteget kapunk.
A tavaly megjelent Forza 350, amely egészen pontosan 330 köbcentiméteres blokkal rendelkezik, előrelépést jelent a kisebb testvérhez, a 125-öshöz képest. 29 lóerős teljesítményével és ebből következően magasabb végsebességével kompromisszum mentesen utazhatunk bármilyen közúton. A kisebb, de lényegében azonos méretű változathoz szinte kétszer nagyobb teljesítménye teljesen elégségessé teszi arra, hogy akár autópályán is közlekedjünk vele. Nem beszélve arról, hogy nyomatékban is lényegesen gazdagabb, hiszen 31,5 Nm nyomaték vezetése képes. A 184 kilogrammos karosszériát így játszi könnyedséggel mozgatja, ami nemcsak, hogy élvezetes motorozást, de nagyobb menetbiztonság érzést ad a vezető számára városi forgalomban. A Forza 350 nemcsak jól tud menni, de hatékonyan tud megállni is.
Ahogyan a bevezetőben említettem, ez egy ideális középút a Forza családban, hiszen a nagyobb 750-es változatot már sokkal inkább motornak, mintsem robogónak tekintem. Mérete, soros kéthengeres blokkja, DCT váltója miatt már csak formai szempontból robogó. Ezt az állítást erősíti az ára is.
A Forza 350 „csak” 2,7 millió forint, tehát kereken 2 millióval olcsóbb nálad.
De beszéljünk végre a Forza 350-ről. Ami szereti a motorban az elképesztő tároló kapacitást, amellyel igazán használható. A motor kezelése roppant egyszerű. A kulcsnélküli rendszer segítségével ezek mindenféle egyéb műveletek nélkül nyithatóak. Jelentős tárolókapacitás van az ülés alatt, hiszen akár két zárt bukósisak is elfér benne. továbbá a kormány bal oldalán a műszerfal mellett is találunk egy hatalmas zárható üreget.
Az LCD műszeregység két analóg mutató található el. Jól átlátható, jól látható minden fényviszony mellett.
A Forza 350-ben tehát adott egy dinamikus, jó motor, a modern formavilág, a kiváló tárolási kapacitás és végül, ami hasonlóan fontos, a kényelem. Maga az ülőfelület is kényelmes, de ezt kiegészíti a Honda Smartphone Voice Control rendszere, segítségével a mobilunkat hangvezérléssel irányíthatjuk, továbbá itt van a robogó tökéletes szélvédelme. Egyszerű dolognak tűnik, mégsem alkalmazzák a robogókat, de még a motorok többségében sem, hogy a szélvédő elektromosan mozgatható. A kormány bal oldalán elhelyezett gomb segítségével összesen 18 centiméteres tartományban mozgatható a motor plexije. Így, ha nagy sebességgel haladunk, egy pillanat alatt feljebb húzhatjuk, alacsony sebességnél pedig a jobb légáramlás miatt lejjebb tolhatjuk magunk előtt. Apróság, ha a magát a technikát nézzük, de jelentős kényelmi faktor. Nem is értem,
Hibája talán a viszonylag keményre hangolt futóműve, illetve az, hogy nagyobb huppanók esetében a hátsó 45 literes gyári tárolódoboz fura nyekkenéssel zökken. Az előzőek inkább kifogás keresések amiatt a tény miatt, hogy a Forza 350 talán a legjobb robogó a kategóriában. Remek középút a kisebb és a csúcsmodell között, amelyet meglehetősen széles tartományban tudunk használni. Minket megvett a képességeivel.
@motorhang ???????? Honda Forza 350 Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #honda #hondaforza #hondaforza350 #hondaforza2023 #forza #forza350 #hondamotorcycles #hondascooter @hondamotorhungary @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Born Slippy (Nuxx) - Radio Edit - Underworld
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!