Honda HR-V e:HEV sajtóbemutató
Hétfőn a vadonatúj Honda HR-V hivatalos sajtóbemutatóján jártunk. Az eddig is tágas belső teret immáron egy külső megjelenésében is nagyautós, bár hosszában a kifutó szériával azonos méretű karosszéria fogja közre. Az új HR-V mostantól kizárólag hibrid változatban kapható.
A hibrid meghajtásnál fontos kiemelni, hogy nem az egyszerűbb, már szinte általánosan elterjedt mild-hybrid meghajtásról beszélünk, hanem a Honda által fejlesztett e:HEV hibrid rendszerről, amely egy 1,5 literes 108 lóerős benzinmotorból és egy 131 lóerős elektromos motorból áll. Már az előző két adatból is látható, hogy ennek a rendszernek az egyik különlegessége, más autógyár hasonló hibrid hajtásához képest, hogy a villanymotor erősebb, mint a benzinmotor. Ez azért fontos, mert így a legtöbb esetben – az autópályás tempón kívül – az elektromotor mozgatja a járművet. Illetve a másik különlegessége, hogy például a Toyota típusú bolygóműves meghajtási rendszerhez képest a benzinmotor direktben is meg tudja hajtani a kerekeket.
Az eredmény? Kedvezőbb fogyasztás úgy, hogy a vezetési élmény is megmaradt. Nem utolsó sorban pedig a környezetvédelmi szempontoknak is sokkal inkább megfelel maga a hibrid hajtás.
Lényegében a HR-V az új Jazz hajtásláncával egyezik meg, de egy minden szempontból erősebb változatban. A gyári fogyasztási érték vegyes használatban 5 liter alatt tartható.
A bemutatót követően egy rövid próbaúton magunk is megtapasztalhattuk a HR-V vezetési élményét. Az utastér ugyan jellemzően műanyag burkolatokból áll, de azok minősége kifejezetten prémium kategóriához sorolható. Az összeszerelési minőség is kiváló, az üléspozíció pedig tényleg nagyszerű volt.
A robotizált automata ugyan határozott gyorsításkor hangos, de a hagyományos váltáshoz hasonló hangot produkál mesterségesen. Ez a hangélményt sokkal közelebb van a megszokott gyorsulás hangjához, jobb élményt ad.
A belső tér kialakításánál szintén pozitív az említett kategóriával nagyobb térérzet, a kardánmentes hátsó lábtér, illetve a fantasztikusan jól variálható raktér, amelyet kiegészít az úgynevezett Magic Seat, amely a Hondák sajátja. Ennek a megoldásnak a segítségével a hátsó ülőfelület teljes egészében felhajtható, így egész komoly méretű tárgyak is szállíthatóak a HR-V -ben.
A felfüggesztés és a futómű kellemes hangolású, annak ellenére, hogy 18” -os kerekek járnak szériában már a belépő felszereltséghez is, az egyes úthibákat probléma nélkül vette fel az autó. A rugózás talán kicsit túlságosan lágy volt, amely a sportos érzésből levett, a kényelemhez viszont sokat hozzátett.
A navigáció, a telefon kitükrözési lehetősége szintén szériafelszereltség, mint az a számos vezetéstámogató és biztonsági funkció, amelyet Honda Sensing összefoglaló néven kapunk az autóhoz.
Tetszett még az L alakú légbeömlő, amely úgy lett kialakítva, hogy a klimatizálást megoldja, de közben ne direktben a vezetőre érkezzen a hideg levegő.
Összességében egy nagyon mutatós, robosztus hatású, ám sportos vonalvezetésű SUV-t készített a Honda, amely méltó utódja lesz az előző szériáknak. Kicsit félve mondom, hogy az ára sem rossz, mert a tesztelt modell 12 millió forintba került. De ha a versenytársak azonos felszereltségű modelljeit nézzük, akkor az ár versenyképes. A már egy másik történet, hogy vajon az átlagfizetés Magyarországon mennyire és mihez képest versenyképes.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!