Hűséges útitárs – Kia Ceed 160 T-GDI
A Kia mára sikeresen bebizonyította, hogy van olyan jó, mint a felsőbb kategóriás gyártók, sőt... Ennek egyik ékes példája a Kia CEED. Egyre magasabb minőségi szint és az eddig is már meglévő megbízhatóság jellemzi az egész termékpalettát.
Kompakt autó kategóriában, amibe a Ceed is sorolandó, az egyik, ha nem a legjobb választás. Felhasználást tekintve tényleges tudja, amit kell, egy abszolút kompromisszum mentes választás. Legyen szó városi, országúti vagy autópályás használatról. Ez nem a család 2. autója lesz! Megvan benne a kellő erő, komfort és a biztonság, ami odahelyezi az első helyre. Már csak azt kell eldöntenünk, hogy szükséges-e kombi, vagy bőven elég a hatchback.
Külsejét tekintve lényegesen nagy változás nem történt a korábbi modellhez képest, mivel ez inkább egy post facelift. A legszembetűnőbb változás az új logó, de azért ettől többről van szó. Teljesen új első lökhárítót kapott, amihez dukált egy új hűtőrács is. A fényszóró is frissült, aminek újítása személyes véleményem szerint még korai volt, mivel a korábbi „jégkocka” nappali menetfényes is nagyon rendben volt, de az új dizájnra sem lehet panasz.
A motorkínálat tekintetében elég bőséges a választási lehetőség. Egy közös van mindannyiukban, hogy az összes belső égésű immáron turbó feltöltős. A legkisebb 3 hengeres 1 literes lökettérfogatú 100 lóerős, míg a legerősebb GT modell 1,6 literes 4 hengeres és 210 lóerős. A két fekete vagy inkább mondhatni „zöld” bárány az 1,5 literes benzines mild-hibrid és az 1,6 literes dízel mild hibrid. Váltó tekintetében a legtöbb modell 6 sebességes manuális váltóval szeerelt. A 7 sebességes duplakuplungos váltó alapfelszereltség a 210 lóerős GT-nél és a benzines mild-hibridnél, a gázolajos változatnál pedig opcionális. Mindenki megtalálhatja benne a számításait. A nálunk járt modell az aranyközépút, az 1,5 literes 160 lóerős turbó benzines, 6 sebességes kézi váltós változat. Meglepő milyen ereje van és milyen szép a motorkarakterisztikája. Hasonló érzést kelt gyorsításkor, mint egy dízel, ami annak köszönhető, hogy már egészen 1500-as fordulattól rendelkezésre áll a nyomatékmaximumunk, ami 253 Nm-ert jelent és ez egészen 3500-as fordulatig meg is marad. A váltó áttételezése is nagyon el lett találva, minden körülményre megvan a szükséges teljesítmény és nem is fogy el. Biztonságtechnikai és vezetést támogató asszisztenciában sem szűkölködik, sőt nem is volt lehetőségünk mindent kipróbálni. A gondtalan utazás garantált, mert ha ne adj isten valami oknál fogva, mi nem figyelünk, a Kia akkor is figyel és biztonságban hazavisz. Önvezetésre természetesen még nincs készen, de a navigáció alapú adaptív tempomattal és a sávtartó asszisztenssel karöltve a rendszer pontosságának köszönhetően autópályán majdhogynem ez is megvalósítható. Persze ez nem ajánlott, meg a Ceed nem is erről szól. Belső anyaghasználatot tekintve egy rendkívül kellemes belteret kapunk, mind tapintás és esztétika szempontjából is. Ebből nem fáj a kiszállás 1000 kilométer után sem, sőt inkább visszaülne még az ember. A konkrét modellünkben található 8”-es érintőképernyős rendszer felel a szórakoztatásért és a tájékozódásért. Kellően gyors és könnyen kezelhető rendszer, nem mellesleg képes a vezetéknélküli képernyő tükrözésre is.Összegezve elmondható, hogy egy tényleg jól sikerült autó, ami eddig is jó volt, de mint láthatjuk még jobb és szebb is lett. Nyugodt szívvel ajánljuk akár üzleti, vagy családos autónak is. Ráadásul a Kia továbbra is biztosítja vevői számára a 7 éves / 150 000 km-es gyártói garanciát. Kell ennél több?
A járművet a Bajai központú Hiezl Autóház Kft. biztosította számunkra, ahol az ügyfelek elégedettsége az első. Ezúton is köszönjük szépen a lehetőséget!Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!