Hybrid a Dakarra - Audi RS Q E-tron
Az Audi új fegyvere amellyel a 2022-es Dakar-ralin indulni fog. A Formula E-ben használt villanymotorok hajtják, amelyet egy kétliteres turbós, a DTM-ben is használt TFSI motor támogat.
Az Audi autósportban elért eredményeit nem igazán kell senkinek bemutatni, elég csak visszagondolni a Group B-re, ahol az S1 Quatro mindent vitt. Valami hasonló nagy dobásra készül ezzel a szörnnyel az Audi. Persze mind tudtuk, hogy egyszer eljön az idő amikor az extrém viszontagságok közt rendezett versenyeken is megfognak jelenni az elektromos hajtású versenygépek. Jelen pillanatban még ott nem tartunk, hogy ezt csupán egy nagyobb akkumulátor pakkal megoldott legyen. Így jött az Audi mérnökeinek az ötlet, hogy akkor a keresztezett megoldást válasszák, de így is azért van bőven kihívás számukra.
Természetes duál motoros, így mindkét tengely hajtot, a két tengely nincs összekötve mechanikailag, így a nyomatékelosztás bárhogy állítható. Akkumulátorát tekintve egy 50 kilowattórás csomagot kapott, amit a villanymotorok fékezéskor vissza tudnak tölteni. Hosszabb szakaszokon pedig a 295 literes tankkal felszerelt Audi RS5 DTM motorja segíti a szakasz teljesítését. A tetőn található hatalmas beömlő, a motor(ok) hűtésére szolgál, amire lesz is szükség az extrém igénybevétel és az időjárás miatt is.
A kis kétliteres négyhengeres motor 4500-6000-es fordulatszám-tartományban tölti folyamatosan az akkumulátorokat. Össz teljesítménye 680 lóerő, így ezen paraméterekkel 4,5 mp alatt megvan a 100km/h-ás tempó és a vége 170 km/h.
Három RS Q e-tron fog indulni a 2022-es Dakar-ralin, ami január másodikán indul Szaúd-Arábiából és a cél természetesen a győzelem. Az egyes etapok akár 800 kilométeresek lehetnek, szóval nem csak a pilóták számára lesz izzasztó kihívás, hanem a gépnek is.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!