Ideális választás – KIA Sportage 1.6 T-GDI Silver
A negyedik generációs KIA Sportage-ot volt szerencsénk tesztelni az elmúlt napokban. És a szerencse ebben az esetben nem csak egy udvarias kifejezés, hanem egy valóban jó élményre utal.
Tavaly kapott ráncfelvarrást az autó, ami szinte kötelező gyakorlat a modellciklus közepén. A harmadik generáció 6 év után került leváltásra, így 3 év után úgy érezhették a KIA-nál, hogy csinálni kell valamit a 2015-ben megjelent modellel. Látható viszont ezen a ráncfelvarráson, hogy igazán nagy szükség nem volt rá, így alig lehet észrevenni a különbséget. Más lett az első és a hátsó lökhárító formája, áthelyezték a ködlámpát, illetve a mai divatnak megfelelően összekötötték a két hátsó lámpát egy piros csíkkal. Belül még kisebb a változás, csak nagyítóval lehet találni valamit. A megjegyzésben semmi negatív üzenetet nem akartam sugallni. A ráncfelvarrás előtt sem volt semmi baj az autóval, ha nincs ráncfelvarrás, akkor sem sértődött volna meg senki.
Sokszor hallottam már, hogy a KIA feltűnően utánozza a Porsche csoport design-ját. Ezzel a hátsó átalakítással ez a gondolat bennem is tovább erősödött. Másfelől pedig kifejezetten ügyes, hogy csak azt másolják le, ami praktikus és szép. Nem követi a Sportage átalakítás egyelőre a trendet, hogy középre egy a műszerfalon túllógó display/tablet kerül, hanem megtartották ezt az eszközt a középkonzolba integrálva. Ami szintén örömteljes, hogy a felszereltségi szintek is logikusan egymásra épülnek, ellentétben egy német autó konfigurálásával, ami azon kívül, hogy hosszadalmas és bonyolult, a használtautó későbbi értékesítését is nagyban nehezíti. Egy biztos, hogy bármit is csinál a KIA, azt nagyon jól csinálja és ez talán a legjobban a Sportage esetében követhető nyomon.
Csak meg kell nézni az első és a második generációt és mellé tenni a 2010-ben kijött harmadikat, vagy éppen a most futó modellt. Elképesztő a különbség pozitív értelemben, és akkor még nem beszéltünk a vezethetőségről.
Az SUV autók népszerűsége töretlenül növekszik az elmúlt 5-8 évben. Erre érzett rá remekül a KIA és lovagolta meg a trendet. Így vált a Sportage a márka második legsikeresebb modelljévé a Ceed-et követően. 2019-ben a KIA magyarországi eladásainak 25%-át a Sportage tette ki.
Tesztünk során az 1,6 benzines 177LE-s változatot próbáltuk ki Silver felszereltséggel, manuális váltóval. Ez a felszereltség a lista közepén helyezkedik el és egy teljesen optimális felszereltséget jelent. Nincsenek ugyan benne a legújabb vezetéstámogató funkciók, mint a sávtartás, adaptív tempomat, ráfutás gátló és még a magasabb felszereltséghez rendelhető, vagy alaptartozékban benne lévő sok-sok kényelmi kiegészítő, de nem is biztos, hogy általános használatra ezek szükségesek. Pénztárca kérdése minden, természetesen senkit semmi jóról nem akarok lebeszélni. Ami biztos, a Silver felszereltségben már minden fontos dolog benne van, mint a kétzónás klíma, tempomat, kellemes hangzású hifi, fűthető ülés és kormány. Ez utóbbit külön ki szeretném emelni, mert kevés autóban található meg ez a felszereltség. Nagyon jó! Kezd hűvösre fordulni az idő és a magam részéről utálok kabátban vezetni. Ha viszont ezt a funkciót használjuk, akkor a hőérzetünk lényegesen javul, mivel a kezünkkel a kellemesen langyos, jó fogású kormányt fogva nem érezzük azt, hogy fáznánk. A felszereltség része a navigáció is, amit a 7”-es kijelzőn használhatunk. Illetve fontosnak tartom kiemelni, hogy a mobiltelefonunk az Apple Carplay illetve Android autó segítségével kitükrözhető.
Az 1.6-os motor rendkívül kellemesen mozgatja a kicsivel több, mint 1,5 tonnás autót. Nem lesz tőle Sportos a Sportage, de erre a motorra is azt mondanám, hogy általános használatra ez is tökéletesen megteszi. Az egyetlen dolog, ami nem tetszett a motorban az a fogyasztása volt. Hiába ígértek nekem a katalógusban 8 liter alatti vegyes fogyasztást, ezt képtelen voltam teljesíteni. Nagyon finoman bánva a pedálokkal is 9,4-re tudtam csak levinni ezt az értéket. De ha kicsit dinamikusabbak vagyunk ez az érték azonnal 10l lesz. De ha nagyon kerestem volna se tálaltam volna egyéb negatív pontot az autóval kapcsolatban. Nagyon tetszett a rendkívül tágas utastér, és annak anyaghasználatával sem volt semmi kifogásom. A kezelőegységek logikus elrendezése, a klímavezérlés használata szintén a német autók receptje szerint készült, ami kifejezetten pozitív dolog, nagyon könnyen egyszerűen kezelhető, nincsen benne semmi bonyolult.
Amit még ki szeretnék emelni az a Sportage váltója volt. Nagyon-nagyon sok autót volt lehetőségem vezetni az elmúlt 15-20 évben, de kevés esetben emlékszem arra, hogy ennyire precíz, jól kezelhető váltót használtam volna. Kifejezetten élmény volt a használata.
A fentiek alapján a Sportage-ot egy ideális választásnak tartom. A most 7,3M Ft-os akciós vételára ajándék téli gumival egy kifejezetten jó ajánlat a piacon a kategórián belül. Ha valaki magasabb felszereltségre vágyik azt is meg tudja kapni reális többletért. A 7 év garancia pedig továbbra is egyedülálló.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!