Ikonikus futam - Bentley Speed Six Blue Train
Kevés olyan autó létezik, mint ami annyira megtestesíti a háború előtti járműgyártás csúcsát, mint a Bentley Speed Six és azon belül is a "Blue Train".
- Márka
- Bentley
- Típus
- Speed Six Blue Train
- Hengerűrtartalom
- 6597cm³
- Teljesítmény
- 182 LE / 134 Kw
- 0 - 100 km/h
- 14 másodperc
- Teljesítmény / súlyarány
- 0.083 LE/kg - 83 LE/1t
- Üzemanyag
- benzin
- Saját tömeg
- 2200 kg
Ezzel az autóval versenyzett Woolf Barnato és győzte le a híres Le Train Bleut gyorsvonatot. A Blue Train Races az 1920-as évek végén és az 1930-as évek elején az autók és a vonatok közötti rekordkísérletek sorozata volt. Számos saját vagy szponzorált autójuk versenyzett a Le Train Bleu nevű vonattal, amely Calais és a francia Riviéra között közlekedett. Teljesítménye annyira kivételes volt, hogy a Car Magazine által 2015-ben egy Continental GT3-R-rel újrajátszott futamon Barnato 1930-ban elért átlagsebességét éppen csak sikerült megdönteni. Ez az autó egyetlen volt a maga nemében. Ugyanazzal a 180 lóerős motorral, mint a Bentley, Le Mans győztes autóit, és Gurney Nutting egyedi karosszériamunkája látható benne. Barnato egy igen elszánt ember volt, szeretett versengeni, veszélyesen élni. Barátaival fogadott, hogy lefogja előzni a 917 km hosszú szakaszon a hírhedt gyorsvonatot. Belevágott az éjszakába, és eltökélte, hogy bizonyítani akar. Nem sokkal Párizs elérése előtt keresnie kellett egy benzinkutat, hogy pótolja azt a rengeteg üzemanyagot amit a 6,6 literes soros 6 hengeres motor megivott. Ezt követően szakadó esőben folytatta az eszeveszett hajszát és kitartásának meglett gyümölcse, mivel faképnél hagyta a vonatot. A verseny nagy sajtó visszhangot kapott, ami a Bentleynek remek reklám volt, ám a francia hatóságok ezt nem igazán díjazták és utólag meg is bírságolták a bátor pilótát. Ráadásul a Bentleyt ezt követően kitiltották a Párizsi Autószalonból abban az évben, annak ellenére, hogy az eladáson kívül nem sok köze volt az eseményhez.
A Bentley Speed Six Coupé autóipar hősévé vált. A korábban említett rekord megdöntésének kísérlete során a Bentley GT3-R csak kis mértékben javított Barnato 69.20 km/h-ás átlagsebességén. Figyelembe véve, hogy a GT3-R több mint 572 lóerős, jól rávilágít arra, hogy milyen teljesítmény volt ez 1930-ban. Woolf Barnato egy igazi legenda, csakúgy mint autója.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!