Ismét diadalmaskodott a Honda a Red Dot Design Awards díjkiosztóján
Immáron négy, egymást követő évben nyertek Red Dot díjat a Honda autói és motorkerékpárjai
- A vadonatúj Civic e:HEV - Civic Type R páros innovatív mérnöki megoldásaival és különleges formatervével vívta ki a Red Dot zsűrijének elismerését
- Az Európában tervezett CB750 Hornet és XL750 Transalp díja a Honda motorkerékpár-üzletágának sikerességéről tanúskodik
- Idén újabb négy Red Dot tervezési díjat hódított el a Honda, ezzel már tizenháromszor ismerték el a márka termékeit az elmúlt négy évben.
A 2023-as Red Dot Design Awards-on nemcsak a Civic e:HEV és a Civic Type R győzedelmeskedett, hanem két Honda motorkerékpár, a CB750 Hornet és az XL750 Transalp is.
Ez igen tiszteletre méltó teljesítmény, hiszen a nemzetközileg elismert Red Dot Design Awards-on olyan termékeket díjaznak, melyek esztétikum, használati érték, tudás és innováció terén egyaránt kimagasló színvonalat képviselnek. A zsűri ötven szakembere teszteli és értékeli a benevezett tárgyakat. Az elbírálás során a vásárlók legfrissebb technikai, társadalmi, gazdasági, valamint környezetvédelmi elvárásait veszik figyelembe.
– A Honda idén ünnepli fennállásának 75. évfordulóját, így különösen nagy öröm számunkra, hogy újfent diadalmaskodtak autóink és motorkerékpárjaink a Red Dot termékdizájn-kategóriájában. Ez egy fantasztikus elismerése fejlesztési folyamatainknak. Hisszük, hogy emberközpontú, használhatóságot középpontba helyező tervezési filozófiánk a jövőben is meghozza majd gyümölcsét, és további Red Dot díjakat zsebelhetünk be – mondta el Toshinobu Minami a Honda R&D Co., Ltd. tervezőközpontjának ügyvezető igazgatója . – Ezek a díjak elsősorban a kutatás és fejlesztési csapatunk termékfejlesztésért felelős tagjainak munkáját dicsérik. Szívvel-lélekkel dolgoznak a vásárlókért, illetve a felhasználókért, akárcsak maga a Honda, ami a jövőben is emberközpontú fejlesztésekre törekszik majd, és mindent megtesz azért, hogy izgalmassá tegye termékeit.”
A vadonatúj, ferdehátú Civic e:HEV tervezésekor „üdítő, jó kedvre derítő” autó elkészítésére törekedtek a formatervezők és mérnökök, ezért arra fókuszáltak, hogy a külső és a belső tér egyaránt megkönnyítse mitöbb, jobbá tegye az tulajdonosok és utasaik életét. E megközelítés eredménye a korábbinál alacsonyabban, „elsimított” tetővonal és a szintén alacsonyabbra helyezett övvonal, melynek révén még nagyobb üvegfelületeket alakíthattak ki a szakemberek. A nagyobb szélvédőknek és ablakoknak köszönhetően valóban üdítő, mondhatni, légies az utastér, akárcsak a korábbi Civic modellek esetében.
Emellett a márka „Az ember a gép előtt” (Man Maximum, Machine Minimum, MM) filozófiája is érvényre jutott, tehát a szerkezeti egységek a lehető legkisebb, az emberek pedig a lehető legnagyobb helyet kapták az autóban, ráadásul a színek, a kiváló alapanyagok és a minőségérzetet fokozó érintkezési pontok is a páratlan felhasználói élményt szolgálják. A hibrid hajtáslánc részegységeinek intelligens elhelyezése sportos megjelenésű, mindazonáltal tágas utasteret rejtő karosszéria megalkotását tette lehetővé.
Az Ultimate Sports 2.0 projektnév alatt fejlesztett, vadonatúj Civic Type R az alapmodell sportos, letisztult megjelenését örökölte, de nagyobb kerékjáratokat, aerodinamikailag hatékony formai kialakítású, 19”-os kerekeket és komoly leszorítóerőt gerjesztő hátsó szárnyat kapott, azon túlmenően, hogy agresszív, pályaorientált stílussal ruházták fel a Honda mérnökei. Beltere az ikonikus ősök előtt tiszteleg, így piros szőnyegek és első kagylóülések fogadják az utasokat, akikre az új, könnycsepp formájú, fém váltógomb és a digitális műszeregység is nagy hatást gyakorolhat.
A CB750 Hornet motorkerékpárt ugyancsak termékdíjjal jutalmazták. Az emblematikus név egy középkategóriás, csupasz sportmotort jelöl, mely felmenőinek legjobb tulajdonságait mentette át a jelenkorba. Masszív, merev, acél hídváza soros, kéthengeres, 755 cm3-es erőforrást fog közre. A Honda római K+F központjában dolgozó szakemberek kortárs, agresszív vonalak meghatározta stílusban tárták a nagyközönség elé azt a technikai szépséget, amit a típus képvisel. Az újdonság legjellegzetesebb pontja kétségtelenül az üzemanyagtartály, melyet a lódarazsak szárnya ihletett és streetfighterhez méltóan erőt, illetve sportosságot sugall.
A Red Dot döntőbizottságát az új XL750 Transalp is lenyűgözte. Ez a crossover közel egy évtized kihagyás után jelent meg ismét a Honda választékában, s kifejezetten a motorosok új nemzedékének készül. Hajtásáról ugyanaz a 755 cm3-es soros, kéthengeres gondoskodik, ami a Hornetéről is, így jóval erősebb, mint legendás felmenője, az XL600V Transalp, nem mellesleg modernebb megjelenés, kiváló időjárás-védelem és átlagon felüli aerodinamikai hatékonyság jellemzi. Letisztult, egyszerű és áramvonalas, ugyanakkor kellőképpen magas ahhoz, hogy földutas kalandokra is ideális legyen.
Az idei eredménnyel a Honda Red Dot díjainak száma elérte a 13-at. A márka termékeit 2020-ban tüntették ki először, akkor a Honda e a legrangosabb, Best of the Best névre keresztelt kategóriában vívta ki az elsőséget. Be is került a különleges kortárs formaterveket felsorakoztató Red Dot Design Museum gyűjteményébe, miként a CBR1000RR-R Fireblade SP gyorsasági motort is megtekinthetik az érdeklődők.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!