Itt a tavasz és itt a vadonatúj Audi Q8 e-tron
Fantasztikus programon vettünk részt a Porsche Hungária jóvoltából tegnap este. A rendhagyó eseményen nem csak a megszokott autós szakmából ismert emberek voltak jelen, hanem a győri Audi gyár vezetősége, legfontosabb partnerek, márkakereskedők is, sőt sok közismert személlyel is találkozhattunk. Nem véletlen, hiszen az új, teljesen karbon semleges Audi Q8 e-tron hajtása Győrben készül.
A Győrben készülő elektromos hajtások végül Brüsszelbe kerülnek (zöld vonatok segítségével), ahol egy szintén CO2 semleges gyártóegység működik. Itt fejeződik be a gyártása az új modellnek, amely a korábbi e-tron sikertörténetét folytatja.
Az elektromos SUV és crossover kínálat csúcsmodelljeként optimalizált hajtási koncepciót, jobb aerodinamikát, nagyobb töltési teljesítményt és akkumulátorkapacitást, valamint ennek köszönhetően lenyűgöző, SUV változatban (WLTP szerinti számítással) akár 582 kilométeres, Sportback változatban pedig akár 600 kilométeres hatótávot kínál. Az SUV-k új zászlóshajójának megújításának jegyében főként a jármű elején történtek nagyobb változtatások.
Az eseményt Németh Balázs, a Porsche Hungária ügyvezetője nyitotta, majd Zakariás Fruzsina az Audi márkaigazgatója váltotta a színpadon. Megismerhettük a modell gyártási folyamatát és azt, hogy a cég milyen mértékben elkötelezett a fenntarthatósággal kapcsolatban. Az Audi Q8 e-tron minőségével, kiváló képességeivel kapcsolatos tényeket nem csak ők, hanem a független autós szakértő és youtuber, Horváth András (HAndrás) is meg megerősítette. András azon szerencsések között van, aki már egy hónappal ezelőtt kipróbálhatta Németországban az új modellt. Rövid videós beszámolójában láthattuk, hogy az elektromos Audik milyen magas minőséget nyújtanak, továbbá kiemelte, hogy a hatótávolság kérdése mennyire nem jelent már problémát akár hosszútávú utazás esetén sem. A próbaútra ugyanis egy e-tron GT-vel utazott ki Münchenbe, amely távolságot 8,5 óra alatt tette meg, tisztán elektromosan úgy, hogy a német autópályán nem félt kipróbálni az autó 250km/h végsebességét sem.
A vadonatúj Q8 e-tron és Q8 e-tron Sportback minősége (hiába is próbálta bármelyik újságíró kopogtatni a műszerfalat) és komfortja nem enged kritikai megjegyzést.
Mindkét karosszériaváltozathoz háromféle elektromos összkerékhajtás kapható: az alapmodellek, azaz az Audi Q8 50 e-tron és az Audi Q8 50 Sportback e-tron két motorja boost-üzemmódban 250 kW teljesítményt nyújt 664 Nm forgatónyomaték mellett, és a WLTP szerint akár 491 km (SUV), illetve 505 km (Sportback) hatótávot tesz lehetővé.
Az Audi Q8 55 e-tron és az Audi Q8 55 Sportback e-tron két motorja boost-üzemmódban 300 kW teljesítményt nyújt 664 Nm nyomaték mellett. WLTP szerinti hatótáv 582 km, míg a Sportbacké 600 km. A végsebesség a Q8 50 e-tron modelléhez hasonlóan 200 km/h-ra korlátozott.
Az Audi SQ8 e-tron és az Audi SQ8 Sportback e-tron csúcsmodelleket három motor hajtja, amelyek boost-üzemmódban 370 kW teljesítményt és 973 Nm forgatónyomatékot biztosítanak.
Az S modellek hatótávja SUV változatban 494 km, Sportback változatban pedig 513 km. A végsebesség 210 km/h-ra korlátozott.
Kétféle méretű akkumulátor választható: A Q8 50 e-tron akkumulátorának tárolókapacitása nettó 89 kilowattóra (bruttó 95 kWh), a két erősebb, Q8 55 e-tron és SQ8 e-tron változatban nettó 106 kWh (bruttó 114 kWh).
Az esemény utolsó felvonásaként D. Tóth Krisztina, az Audi elektromos márkanagykövete beszélt élményeiről és az elmúlt 5 évben megszerzett elektromos autózási tapasztalatairól. A színvonalas esemény végére kicsit mindenki D. Tóth Kriszta szeretett volna lenni, hiszen záró akkordként átvehette a színpad mellett kiállított új Audi Q8 Sportback e-tron autóját, amivel ezentúl közlekedni fog.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!