Itt az új Pagani! Huayra V12 R
Csupán 30 darab készül belőle, és az is csak versenypályára. Újra szívómotorral és minden eddiginél nagyobb teljesítménnyel. Akinek egy ilyenre fáj a foga nem árt sietni!
A Pagani közel 30 éves fennállása alatt csupán két modellt gyártott. A Zondát és a címben említett Huayrát. Az évek során különféle változattokkal és ráncfelvarrásokkal jelentek meg. Az erőforrást kezdetektől mindmáig a Mercedes V12-ese szolgáltatja. Viszonyításképp, a C12-es Zonda az M120-as 6 literes szívómotorral 400-450 lóerős volt. Majd valamivel több mint 20 év elteltével, azonos lökettérfogatból, szintén szívóként sikerült majd a kétszeresét, 850 lóerőt elérni. A Huyaraval ellentétben, ami dupla turbós 6 literes motorral, a Zonda többféle lökettérfogattal és mind végig szívóként létezett. Az új Huyara R is szívó(s) lett, brutális teljesítménnyel, mivel erősebb lett mint a legerősebb turbós 827 lóerős változat. Az új motort a HWA AG fejlesztette, ami a Mercedes leányvállalata. A mindösszesen 1050 kg-ot nyomó versenygépet 850 lóerő és 750 Nm nyomaték repíti közel 400 km/h-ig, amihez 1 tonnás leszorítóerő társul "már" 320 km/h-ás sebességtől. Új hatfokozatú szekvenciális váltót is kapott, ami minden eddiginél gyorsabb váltást tesz lehetővé, így a 100-as tempót 3 mp alatt képes elérni. Az Huayra R árcéduláján nettó 2,6 millió euró áll, ami átszámítva majd 1 milliárd forintnak felel meg, ami igen jó árnak számít, attól eltekintve, hogy ezt nem vihetjük utcára. Használtan indulnak a Huayrak 2 millió eurótól, míg az új Roadsterek ára még több is lehet 2.6 millió eurónál, és ezek nem limitált számban jelentek meg. Várhatóan hamar gazdára lel mind a 30 Huayra R. A Forma 1-es fénykorszakot idéző hangokat a magasabb mint 9 ezres fordulat szabályozás garantálja. Sajnos az alábbi videótól eltérően beépítve valamivel halkabb lesz, mivel a versenyszabályozás értelmében nem haladhatja meg a 110 decibelt a zajkibocsátás, így kapni fog néhány kipufogódobot.
A Pagani és a Mercedes egy olyat alkotott 2021-ben amire nagy valószínűséggel a jövőben már nem lesz példa a szigorodó környezetvédelmi normák és szabályozások következtében. Az egyre inkább turbó feltöltésű, minél kisebb motorok felé húzó világban sikerült egy olyan szívómotort alkotni, ami példaértékű. A mérnöki teljesítmény csúcsa.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!