JÖN A SPORT LINE ÉS A LIMITED EDITION
KÉT ÚJ MODELLEL BŐVÍTI A CIVIC TYPE R-VÁLASZTÉKOT A HONDA
- Az új Civic Type R Limited Edition minden idők leginkább kihegyezett Type R modellje
- Az európai piacon mindössze 100 darab Limited Edition modellt értékesít a márka
- Az új Civic Type R Sport Line esetében kevésbé feltűnő karosszéria alatt bújik meg a kimagasló teljesítményű hajtáslánc
- A 2020-as Civic Type R modellek felfrissített formavilággal és tovább fejlesztett műszaki tartalommal kerülnek a szalonokba
- Bemutatkozik a Honda új, LogR névre keresztelt rendszere, ami folyamatosan figyeli a pilóta teljesítményét és hozzájárul vezetési tudásának fejlesztéséhez
Két új modellváltozattal bővül 2020-ban a Civic Type R család. A Limited Edition és Sport Line néven bemutatkozó újoncok a Type R GT műszaki alapjaira épülnek, de megjelenésüket és teljesítményüket illetően is mást stílust képviselnek, így még szélesebb rétegek számára lehet ideális a Honda többszörös díjnyertes hot hatch-e.
A számos kis tömegű alkatrészekből felépülő Civic Type R Limited Edition minden idők legpuritánabb, egyszersmind legextrémebb Civic Type R-átirata, amit egyszerűbb beltér, fokozott menetdinamika és jellegzetesebb megjelenés különböztet meg társaitól.
Igazán vonzó a Sport Line kivitel is, hiszen afféle lopakodóként csempészi át a Civic Type R brutális teljesítményét a közutakra. Alacsony hátsó légterelője, 19”-os felnigarnitúrája és fekete utastere csak a szakavatott szemeknek árulja el, hogy mi rejlik a motorháztető alatt.
Honda Civic Type R Limited Edition
Az új, kifejezetten pályahasználatra tervezett Civic Type R Limited Edition fejlesztésekor arra törekedtek a Honda szakemberei, hogy minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású hot hatch modellje lásson napvilágot. Az újonnan alkalmazott, kis tömegű alkatrészek sokasága és az egyszerűbbé tett utasér révén páratlanul extrém autó született, melynek középpontjában maga a pilóta áll.
Ebből a kivitelből csupán 100 darabot értékesít a márka Európában, és természetesen mindegyik a kimagasló menetteljesítményekkel büszkélkedő Civic Type R alapjaira épül. Igazodván a pályahasználathoz, a Limited Edition 20”-os, kovácsolt BBS könnyűfém felniken, illetve Michelin Cup 2 abroncsokon gördül, mindazonáltal közúton is egyedülálló teljesítményt nyújt. Hogy a futóműrendszer tökéletesen passzoljon az új kerékgarnitúrához, egyszersmind a lehető legharmonikusabb legyen, a lengéscsillapítókat és a kormányművet egyaránt optimalizálták a japán vállalat munkatársai.
Az extrovertált kivitelhez feltűnő szín dukál, ezért a Civic Type R Limited Edition csak a látványos „Sunlight Yellow” színben rendelhető. További jellegzetessége, hogy sötét króm bevonatú CIVIC embléma díszeleg a csomagtérajtón; a tető, a két külső tükör és a motorháztetőn kialakított légbeömlő pedig fényes fekete festést kap, ezzel is utalva a Honda motorsportörökségére, valamint a Civic Type R Limited Edition egyedülálló képességeire a teljesítményorientált hot hatch-ek mezőnyében.
A beltér is a Honda motorsportok iránti szenvedélyéről árulkodik, a piros kagylóüléspár és a szintén piros Alcantara® bevonatú kormány éppúgy száguldásra csábít, mint a könnycseppet formázó váltógomb. Mindezt egyedi plakettel látták meg a tervezők, amelyen modell a gyártási száma szerepel.
Pályaorientált autóról lévén szó, az infotainment rendszert és a légkondicionálót – tömegcsökkentési okokból – kiszerelték, a központi érintőképernyő helyére pedig egyszerű műanyag burkolat került. Eltávolították a tető, a hátsó ajtó, az első lökhárító és a műszerfal zajcsillapító betéteit is, így a Limited Edition 47 kg-mal könnyebb, mint a GT felszereltségű Civic Type R. Szemben a többi márka teljesítményre hangolt ferdehátújával, a Limited Editiont hátsó ülésekkel vehetik át a vásárlók, így éppoly magas használati érték jellemzi, mint a klasszikus Civicet.
Miként az alap-Type R, úgy a Limited Edition is az alapfelszereltség részeként kapja meg az ultramodern menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló Honda SENSING csomagot, amiben Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer, Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, Útelhagyás Esélyét Mérsékelő Rendszer, Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, Sávtartó Asszisztens és Adaptív Sebességrögzítő is szerepel.
Az új Limited Edition mozgatását a Civic Type R hátborzongató teljesítményű 2.0 VTEC TURBO erőforrásra bízták, amely 320 LE-s csúcsteljesítménnyel (6500 f./percnél) és 400 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal (2500 és 4500 f./perc között) repíti előre a Honda sportkocsiját. Az elképesztő motorerőnek hála a Civic Type R Limited Edition 5,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a lehengerlő élményben azonban csak keveseknek lehet része, a márka ugyanis csak 100 példányt készül értékesíteni a 2020 nyarától rendelhető különlegességből. Az indulóárat egyelőre nem közölte a gyártó, az ígéret szerint a forgalmazást megelőzően hozták nyilvánosságra.
Honda Civic Type R Sport Line
A Civic Type R-választék újabb ikonikus taggal bővül 2020-ban, érkezik ugyanis a Type R Sport Line, ami éppoly erős, sportos és villámgyors, mint a maga a Civic Type R, de kevésbé feltűnő formavilág és kifinomultabb menetkomfort jellemzi.
Hátsó légterelő szárnya például jóval alacsonyabb, mint az alap-Type R-é, így egyszerűbb, letisztultabb a sziluett, ámde a sportos összhatás megmarad. Szintén a Civic Type R Sport Line sajátja a karosszéria alsó felén végigszaladó szürke díszcsík. A 2020-as Civic Type R és Type R Sport Line egyaránt megrendelhető lesz hangsúlyos Racing Blue színben.
Még kifinomultabb vezetési élmény
A Type R Sport Line kényelmesebb és kifinomultabb vezetési élményt nyújt extrém testvéreinél, amiben nagy szerepet játszanak az új, 19”-os, sötétszürke könnyűfém felnikre húzott, puhább oldalfalú Michelin Pilot Sports 4S abroncsok. A kedvezőbb NVH-érték (ti. zaj, vibráció és nyersség) érdekében az első csomagtartóba és az ötödik ajtóba további zajszigetelő elemeket helyeztek, az utastéren pedig jó pár ponton finomítottak, hogy még otthonosabb legyen a hangulat, ámde megmaradjon a sportos jelleg.
A fekete ülések kárpitozását piros cérnával varrják, a váltógomb csepp alakú, a kormánykerék pedig fekete Alcantara-bevonatot kapott. A piros öltéssorok az ajtók és a csomagtartó borításán is megjelennek, felidézve a Honda motorsportörökségét.
Ahogy a jelenlegi csúcsmodell, a Type R GT, úgy a Type R Sport Line felszereltségi listáján is megannyi kényelmi és menetbiztonsági kiegészítő szerepel, közöttük olyan ínyencségekkel, mint a hangulatvilágítás vagy az automatikus fényszóró. Ráadásként az új kivitel 7"-os, Apple CarPlay és Android Auto kapcsolat kiépítésére, valamint digitális rádióadások vételére egyaránt alkalmas infotainment rendszerrel kényezteti az utasokat.
Az új Civic Type R Sport Line forgalmazása májusban kezdődik a magyar piacon, de már mától megrendelhetik a vásárlók. A modell alapára 13.549.000 Ft.
A Civic Type R modellcsalád bővítése egyértelműen jelzi, hogy új fejezet kezdődött a nagy teljesítményű, ferdehátú Hondák történetében. A most bemutatott változatok küldetése, hogy közúton és versenypályán egyaránt a kategória legélvezetesebb autói legyenek, és gyorsulás, valamint gyorsaság terén is messze maguk mögé utasítsák riválisaikat.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!