Jobb híján született döntés - elektromos roller közlekedés
Régóta jelent problémát a törvényhozás számára, hogy miként szabályozzák az elektromos rollerek városi közlekedését. Hát megvan a döntés, de vajon ez a megoldás?
Nagyon nehéz a kérdés, azt nem vitatom. Számos új, alternatív közlekedési eszköz jelent meg az elmúlt években az utakon, közöttük a legegyszerűbb és ezáltal legelterjedtebb az elektromos roller.
Hol parkolhat, miként közlekedhet? A válasz abból következik, hogy minek tekintjük őket.
Elvárható lenne, hogy a törvényhozás a megfelelő módon foglalkozzon a kérdéssel, hiszen nem 1-2 ember rövid hobbijáról beszélünk. Szükséges lenne törvényt alkotni, szabályozni a közlekedését. Módosítani illetve kiegészíteni a KRESZ szabályokat, hogy a városokban élő emberek együttélése mindenki számára kielégítő legyen.
Nem megoldás természetesen, hogy a néhány esetben 40-50 km/h (vagy akár magasabb) sebességre képes eszközök a gyalogosokat veszélyeztetve a járdán haladjanak, de az sem jó ötlet, hogy a modern eszközöket használókat egyszerűen a személyautók, teherautók közé lökjék. Hiszen utóbbi nyilvánvalóan baleset és életveszélyes. Egyeztetni kellene szakmai szervezetekkel, érdekképviseletekkel, ami nyilván sok idő és energia.
A DK-s Dr. Vadai Krisztina által feltett kérdésre a parlament a legegyszerűbb választ adta. A roller 2019 november 21-től segédmotoros kerékpárnak számít!
Ez pedig azt jelenti, hogy elő a bukósisakkal és irány az úttest. És ezek szerint kell hozzá legalább egy A1 vagy B kategóriás jogosítvány, amit 16 év kor fölött lehet megszerezni.
A szabályt persze azon kívül, hogy be kell tartani, be is kel tartatni. Vajon a rendőrök ezentúl a járdán állva fogják bírságolni a bukósisak nélkül közlekedő rollerest?
Rengeteg kérdés merülhet fel pro és kontra. Az biztos, hogy a világunk gyorsan változik, amire a törvényhozás nincsen felkészülve kellőképpen.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!