KIA Xceed a városi vagány
Kb. 10 éve váltam el. Ahogy az lenni szokott, nem sok pénz maradt a férfiember zsebében, de kellett egy autó. Nyakamba vettem a várost és nézegettem, mit is kellene venni.
Az egyik kereskedésben megnéztem egy járgányt, de az állapota finoman szólva is katasztrofális volt. Beszélgettem egy kicsit az értékesítővel, aki azt mondta, hogy mutat egy tuti vételt. Hátra mentünk és ott állt egy Kia Rio sedan. Soha el nem romlik, 1.6 crdi az év motorja, 40ekm, sorolta az érveket a kolléga. Én leállítottam, hogy ez olyan ronda, hogyha visszanézek rá a parkolóba, elsírom magam. Biztosan jó autó, de azért nem veszünk feleségül senkit, mert jól főz. Eltelt pár év és a KIA rárontott a piacra. Jobbnál jobb, szebbnél szebb autókat csinál, így az Xceed már nagyon jól főz és közben egy dögös bombázó.
Külső
Nincs hová hátrálni. Gyönyörű darab. Az ötajtós változat terepjárósítása tökéletesen sikerült. Olyan formát alkottak, ami tökéletesen hozza a Ceed stílust, de mindenhol van benne annyi játék, hogy meg is tudjuk különböztetni tőle. Az új egyenlökhárító jól áll a Sportage-nak is és az Xceed is kellően arrogáns tőle. Az első lámpák formája szemet gyönyörködtet. Az emelkedő övvonal és az elegáns króm csík nagyon dinamikussá teszi a formát. Ebben a kategóriában indulók között magasan a legszebb. Szerintem még a prémium márkák termékeivel is felveszi a versenyt.
Belső
A koreai az új japán, szokták mondani. Hála istennek ez csak részben igaz. A megbízhatóság japános, de a minőségérzet attól sokkal jobb. Németes precizitást, átgondoltságot látok benne. Minőségi anyagok, kiváló ergonómia öleli körül a vezetőt és utasait is. Az ülések hosszú távon is kényelmesek, elől jól tartanak. Az ülésfűtés három fokozatban állítható, a kormányfűtés viszont úgy felhevíti a bőrt, hogy nekem már kellemetlen volt. Nagyon szép a folyadékkristályos műszerfal és színes, szélesvásznú filmeket is nézhetünk a középső konzolon elhelyezett, hatalmas központi kijelzőn. Elolvastam szokás szerint, hogy miket írnak erről az autóról a többiek, de mintha nem ugyanazt az autót kaptuk volna. Nekem semmi bajom nem volt sem a központi kijelző látótérbe való „belelógásával”, sem az „A” oszlop kitakarásával. Kényelmes volt ki- és beszállni, tágra nyílnak az ajtók, jól pakolható a nagy csomagtér. A kapcsolók precízen működnek és kellő visszajelzést adnak a működésükről. Összességében, a Volkswagen már megvan, jöhet a BMW. Hammm…
Menetközben
Az egyik szemem sír, a másik nevet. A városban szerintem ez a világ legjobb autója. Kompakt a mérete. Nem ijed meg egy padkára való parkolástól. Az automata váltó és az 1.4 T-GDI motor tökéletes összhangban teszi a dolgát. Dinamikusan és halkan lehet vele szlalomozni a forgalomban. Könnyű a parkolás, segít a kamera és a parkolóradar. Kiérve az autópályára viszont egy kissé elkeseredtem. Komoly futómű és még komolyabb szélzaj jelenik meg 130 felett. A hosszú nyújtott kanyarokban a magasabb építési módnak köszönhetően kissé dülöngél, bólogat. A sávtartó és az adaptív tempomat viszont az egyik legjobb a piacon. Gond nélkül kormányoz végestelen végig, ahol csak halvány nyoma van meg a felfestésnek, ott is. Az egész autó könnyed. Jó a kormány, jól adagolható a fék, jó a gázreakció és szépen vált a hét fokozatú automata. A teszt végén még egy fontos és engem kissé elszomorító tényt kellett látnom. Ez nem jön ki a mások által leírt 8 liter alatti fogyasztásból. Inkább kilenc az a nyolc. Igaz ebben csak város és autópálya használat volt, így esélye sem volt, hogy ez országúti tempónál mérséklődjön valamelyest.
Egyéb
Amikor beleültem, azt mondtam mindenkinek, hogy ez kell. Ilyet vennék. Gyönyörű az autó kívül és belül. Kényelmes és tágas. A minőség és a minőségérzet szuper, és ennek ellenére nem szállt el az autó ára (5.999.000-től). Amennyiben a fogyasztás a bejáratás után (most 3500km van az autóban) csökken és keveset autópályázunk, keresve sem találhatunk az Xceednél jobbat, szebbet, értékarányosabbat.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!