Kell még egy kis sebesség
Az abszolút hatodik helyen zárta a HUMDA Országos Rally Bajnokság második futamát, a Salgó Rally-t az Osváth Péter - Adorján Szabolcs kettős. A Skodás páros a helyezésével igen, a teljesítményével viszont nem volt maradéktalanul elégedett a nógrádi futam után.
Az első verseny nagy tanulsága az volt, hogy rögtön a futam elején bele kell adni mindent, mert az ott elveszített másodperceket nem lehet visszahozni egy ilyen kiélezett mezőnyben.
„Épp ezért külön teszttel készültünk.” Kezd bele a Salgó Rally felvezetésébe Osi. „Igen ám, de a tesztnapon úgy szakadt az eső, hogy azt nem lehet elmondani. Ez is csak velem fordulhat elő, hogy nem tudtunk kiszállni az autóból, mert úgy ömlött a víz. Az utat is jól szétmosta, tiszta sár volt minden. Nyilván, ha ilyen körülmények lettek volna a Salgón, akkor ez a hasznunkra válik, de nem így történt. Teszem hozzá hál Istennek, mert sokkal jobb napsütésben, száraz körülmények közt versenyezni. Szóval a kezdés megint nem sikerült valami fényesen. Nem vettem jó fékutakat, de nyolcadik időt mentünk, amire azt lehet mondani, hogy elmegy. Rövid volt a gyors, az elejétől sokat kaptunk, de a negyediktől lefelé, már nem voltak nagyok a különbségek.”
„Szorospatak elment, a harmadikon aztán megpróbáltam kicsit jobban sietni. Azt mondták, hogy neki mentem egy lassítónak, amit én nem érzékeltem, de elfogadom, ráadásul az egyik kanyarban lecsúsztunk egy picit az ívről, becsúsztunk az árokba. Nem veszítettünk sokat, de vissza kellett kapcsolnom egyesbe, hogy kiugrassunk az útra és csak ezután tudtunk tovább haladni. Ott sokan hibáztak, nem csak mi, de nem lett baja az autónak, mentünk tovább.”
A második körben Osváthék szerettek volna gyorsítani, ehelyett két pozíciót veszítettek az összetettben.
„Szorospatakon nekimentem a padkavédelemnek és azt hittem, hogy defektes lett a kerék. Persze nem lett semmi baja, de elóvatoskodtam a gyorsaságit. Pocsékul mentem és ezért kaptunk nagyon sokat a 4.-5. helyért harcoló csoporttól. Ez a hiba rá is nyomta a bélyegét a napunkra. Az utolsón pedig leesett az eső, úgy, hogy sliccekkel voltunk kint. Beértünk az első faluba és tiszta víz volt minden, majd a falu végén tök száraz volt az aszfalt, aztán 1 kilométerrel odébb megint szakadt az eső.”
Az első napi mélyrepülést követően a kék Skoda három gyorsasági alatt három pozíciót javított az összetettben.
„Próbáltuk felvenni a ritmust, szerettünk volna előrébb lépni, ami sikerült is, de ez nagyrészt annak volt köszönhető, hogy többen hibáztak. Bodolai és Hadik is kiesett, Ollét pedig sikerült erőből megelőzni, így hirtelen a hatodik helyen találtuk magunkat. Innentől kezdve azonban légüres térben autóztunk. László Martintól nem kaptunk sokat, de egyáltalán nem voltunk veszélyesek rá, szóval bőven van hova fejlődnünk.”
Osváthék tempójára az egyik meghibásodott hátsó kerékcsapágy is hatással volt, ami miatt beesett a fékpedál és a pilótának állandóan pumpálni kellett a féket.
„Ezt a problémát csak az utolsó szervízben tudtunk orvosolni, a 12. szakaszon épp ezért már nem volt hova sietni. A helyezésünket aláírtam volna a Salgó előtt, de gyorsabban szerettem volna menni. Szereztünk 15 pontot, amivel jelenleg hatodikak vagyunk az összetettben. A célkitűzésünk a Mecsekben is ugyan az lesz, mint a Salgón volt, szeretnék időben is közelebb kerülni az előttünk állokhoz.”
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!