Ken Block eletromos ralikrossz autóba ül
A Projekt E sorozat világpremierje Svédországban lesz, de ezt a Fiesta ERX-et korábban már Magyarországon is láthattuk versenyezni
Aki otthonosan mozog a rali világában, annak biztosan ismerősen csenghet Manfred Stohl neve. Az osztrák pilóta 2000-ben N-csoportos ralivilágbajnok lett, az elmúlt években azonban inkább az elektromos világ felé kacsingatnak és szinte állandóan előrukkolnak valami újdonsággal. Legújabb fejlesztésük tűnik az eddigi legkomolyabbnak, mely igazán átütő sikerek elé nézhet.
Lassan minden szakágban megjelennek az elektromos autók és bár a ralikrossz ezen a téren még egy kis lemaradásban van, Manfred Stohl autói könnyedén megoldást jelenthetnek erre a problémára. A Stard által megálmodott koncepció működőképesnek tűnik: három elektromos motor, négykerékhajtás, 613 lóerő és 1002Nm. A kétsebességges váltóval 240 km/órás sebesség érhető el, a gyorsulása pedig minden eddigi ralikrossz autóénál komolyabb.
Hogy mennyire durva a Ford Fiesta kaszni alá bújtatott rendszer, azt a saját szemünkkel is megcsodálhattunk már, mikor megálmodója, Manfred Stohl a világon először állt ki a "hagyományos" ralikrossz autók ellen a magyar bajnokság nyitófutamán, Kakucson. Talán nem lepek meg senkit a hírrel, hogy egyik benzines társának sem sikerült legyőznie, hiába jóval nehezebb az elekromos változat.
A most még szürke elektromos Fiestába augusztus végén Mr. Gymkhana, azaz Ken Block pattanhat majd a ralikrossz világbajnokság első futamának helyszínén, a svédországi Holjesben. Itt tartják meg a világ első elektromos ralikrossz versenyét, a Projekt E sorozat nyitófutamát augusztus 22-23 között. Kíváncsian várjuk milyen lesz!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!