LADA Golf 1002/1004
Gyári teremtés, ami az AvtoVAZ gyárából gurult le az ezredforduló végén. Sajnos, ez nem a benzinmotort kapta, de hát egy golfkocsiba minek is benzinmotor. Pedig belsőégésű motorral mókásabb lett volna.
Természetesen ezeket nem közútra tervezték, hanem sportpályákra vagy parkokban árusító kocsinak. De izgalmas eljátszani a gondolattal, milyen lett volna ha készült volna belőle benzines, bár a motor maximum a platón kaphatott volna helyet. Azzal viszont egyenesen nem menne a golfpályán az biztos.
Maga a gondolat egy Moszkva melletti falu golf klubbjában fogant. Valószínűleg a honfiság és a korlátozott lehetőségek végett fordultak az AvtoVAZ gyárához, hogy alkossák meg számukra is, a föld másik felén már létező, akkoriban már jól ismert golfkocsit. Az 1002-es modell a kétüléses, platóval szerelt és az 1004-es pedig a 4 személyes "csapatszállító" változat. Az első modellek fronthajtásúak voltak, de hamar rájöttek, hogy megrakodva egy-egy emelkedő rendesen kifogott rajtuk.
Okulva a hibából áttértek a hátsókerék hajtásra. A befuccsolt front hajtású modellekből csak 3 darab készült, amit meg is kaptak a golfklubb. A műanyag héj alatt 120 Ah kapacitású ólom akkumulátorok lapultak, és az elektromotorok 34 lóerősek. Ezzel a maximális sebesség 24 km/h volt és a legnagyobb megtehető táv, 40 km körül alakult.
Állítólagosan a golfkocsikat nem igazán használták, mivel számos hiányosságuk volt. Nem is rendeltek többet belőlük, így az Orosz golfkocsi projekt nem lett sikeres, annak ellenére, hogy a későbbiekben volt még több próbálkozás is az ügyben. Mi sajnáljuk, hogy így alakult. Ti mit gondoltok?
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!