Légy boldog és ragyogj – Citroën C3 Shine Puretech 83
Minden alkalommal, ha tudom, hogy Citroën lesz nálunk, akkor egy dolgot biztosan tudok, jó kedvem lesz egy hétig. Ahogyan a konszerntárs Peugeot tagadhatatlan minőségével, már-már presztízs autókhoz közelítő kialakításával szokott meggyőző lenni, úgy képes ez a márka mosolyt csalni az ember arcára. Egyszerűen azért, mert más. Nem megszokott, fura, ám mégis kedves vonalaival teszi boldogabbá a hétköznapokat.
Ezzel a kitörő lelkesedéssel vártam a most tesztelt kisautót is. Azt kell, hogy mondjam, hogy javarészt nem csalódtam, de sajnos voltak pontok, amelyek miatt néha-néha lefelé görbült a szám. Nem is szeretnék senkit tovább csigázni, hogy mi is volt ez a pont, így szokásommal ellentétben a kevésbé jó tapasztalattal kezdem, hogy utána maradjon hely a dicséretre.
A C3 teljesítménye, motor karakterisztikája egyszerűen nem meggyőző. A gyengébbre hangolt, 83 lóerős 1,2 literes háromhengeres motor ugyanis, hogy is mondjam szépen, nem megy jól. Hideg volt aznap, amikor először ültem a kocsiba, így a váltókar is meglehetősen nyöszörgősen vette be az egyes fokozatot, de ez nem hiba, egyszerűen egy környezeti adottság. Aztán rögtön induláskor nagyjából háromszor ellenőriztem, hogy behúzva maradt-e a kézifék, de szomorúan konstatáltam, hogy egyáltalán nem erről van szó. A probléma az, hogy a teljesítmény nem kifejezetten a Citroën rally szakosztályából származó erőforrásokat utánozza a kis autóban, így az elvárásokat más polcra kell helyezni.
Előny viszont a szégyenletesen gyenge 13,3 másodperces 100-as sprinttel szemben, hogy régen vezettem ennél takarékosabb kisautót. 4,7 liter volt a vegyes használatú tesztátlagunk, amely egészen biztosan 4-ig vagy akár ügyes lábakkal és megfelelő körülmények mellett ez alá is szorítható. Ami azt jelenti, hogy fenntartás szempontjából talán az egyik legjobb ajánlat a C3 a piacon.
A motorkérdésen kívül, amelyből természetesen választható erősebb, például 450 ezer forint felárért cserébe már 110 lóerőt kapunk, az autó óriási előnye, hogy a Citroën C3 olyan külső és belső teret alkotott, amelyre senki más nem képes ebben a méretosztályban. Egyszerűen ultra cuki.
A színek, formák olyan játéka tárul elénk a C3 láttán, amelynek minden pontja külön-külön is megérne egy fél cikket. Nem másik márkától begyűjtött design elemekről van szó egy újabb variációban, hanem egyedi megoldásokról.
A frontrészen elhelyezett lámpák mindegyike más formát kapott. A legalsó ködfényszóró kerek, de a kerete négyszögletes, amely formai jegy a távolsági fényszóró lamellái között jelenik meg és ez a design elem köszön vissza a nappali fényszóró hosszú-keskeny LED-es lámpáiból. Utóbbi kettőt a középre helyezett Citroën logó túlnyújtott króm csíkjai kötnek össze. Kevés autó van, ahol ennyire ízlésesen tennének össze egyébként egymásra kevésbé hasonlító részeket. Ebben jók a franciák!
Oldalról sem unalmas a kis C3-as. A karosszéria színétől eltérő, fehér színű lebegő hatású tetőt kapott, amely a C oszlopnál kicsit lejjebb nyúlik. A találkozási pontnál egy apró ovális ívben megjelenik egy fa mintázat, amely visszaköszön az utastérben, a műszerfal mintázatában, az üléseken, sőt még az autó tetejére is jutott belőle, hogy az se legyen unalmas.
A hangsúlyos fényezés nélküli műanyag alsó perem teljesen körbe futja a karosszériát. Domináns és masszív megjelenést ad az autónak. A hátsó lámpatest szintén egyedi, LED-es.
Az utastér sem szűkölködik az egyedi megoldásoktól. A bőrönd fogantyúra emlékeztető ajtó behúzó jópofa ötlet és az utazás szimbólumának is kiváló. A felhasznált anyagok egyébként közepes minőségűek, inkább olcsóbb hatásúak, viszont ahogyan azokat felhasználják, kialakították, ellensúlyozzák ezt a benyomást. Természetesen megkapta a C3 is a középső érintőképernyős kijelzőt, amely minden PSA csoportos autóban megtalálható. USB kábelen keresztül a telefonunk kitükrözhető, így például az online térképek is könnyedén használhatóak.
A ránézésre mutatós ülések pozitív csalódást okoztak, ugyanis feltűnően kényelmesek is. A hátsó lábtér és térkínálat közepes, én jó szívvel inkább 4 személynek ajánlanám. A csomagtartó a belső teljes térkínálat ellenére egészen nagy maradt, 300 literes, annak ellenére, hogy egy szinte kereken 4 méteres autóról beszélünk. Lehajtott ülésekkel pedig 922 literig bővíthető.
Összeségében a C3 egy jó választás, mint modell és a mai új autó árak mellett egy versenyképes megoldást kínál a Citroën. A tesztautónk, amely a legmagasabb felszereltségi szinthez tartozott 5,2 forintba került. Lehet nála ugyan olcsóbbat kapni, de egyedibbet nem. A jó hangulat pedig biztosan megéri ezt a felárat.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!